Allegro znosi opłaty za ofertę i podwyższa prowizje w działach Motoryzacja, Zdrowie i Uroda

Serwis Allegro zmienia cenniki w wybranych podkategoriach działów Motoryzacja, Zdrowie i Uroda: likwiduje opłaty za dodatkowe zdjęcia i (w dwóch ostatnich) za wystawienie oferty, a podwyższa prowizję od sprzedaży. - Chcemy, by sprzedający za darmo wystawiali u nas jak najwięcej ofert, bo tego oczekują klienci kupujący na Allegro ponad milion produktów każdego dnia. Przedsiębiorca nie ponosi żadnych kosztów, żadnego ryzyka wystawiając u nas swoje produkty - podkreśla Paweł Klimiuk, rzecznik prasowy Grupy Allegro.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Allegro znosi opłaty za ofertę i podwyższa prowizje w działach Motoryzacja, Zdrowie i Uroda

W wybranych podkategoriach działów Zdrowie i Uroda nowe stawki obowiązują od czwartku. Sprzedawca nie płaci za wystawienie oferty ani dodatkowe zdjęcia, natomiast prowizja od sprzedaży wynosi od 6 do 10 proc.

grafika

Poprzednio w działach Zdrowie i Uroda obowiązywały podstawowe opłaty za wystawienie oferty (w zależności od ceny: od 8 groszy do 1 zł), za każde zdjęcie od drugiego do dziewiątego trzeba było płacić 10 groszy (tak jak w całym serwisie), a prowizje w kilku podkategoriach wynosiły od 0,5 do 3 proc. plus konkretne kwoty).

grafika

Z kolei w większości podkategorii działu Motoryzacja od 18 września zacznie obowiązywać stawka 10 groszy za wystawienie oferty i brak opłat za dodatkowe fotografie. Prowizja od sprzedaży będzie wynosić od 4 do 10 proc., a w przypadku motocykli i quadów: 2 proc. lub 1 proc. i 20 zł.

grafika

Poprzednio za wystawienie oferty w różnych podkategoriach motoryzacyjnych obowiązywały inne stawki, uzależnione od ceny sprzedawanego sprzętu. Wynosiły od 8 groszy do 6 zł.

Natomiast prowizję od sprzedaży w części podkategorii stanowiło 1,5-6 proc. plus konkretna kwota.

grafika

Z czego wynikają obecne zmiany? - Zależy nam, aby sprzedaż w naszym serwisie prowadziło z sukcesem jak najwięcej sprzedawców. Na tym opiera się nasz model biznesowy i warto o tym pamiętać. Zmiany w naszym cenniku z jednej strony podnoszą rzeczywiście wysokość prowizji od sprzedaży, ale jednocześnie likwidujemy prowizję za wystawienie oferty oraz inne dotychczas występujące opłaty a także bierzemy na siebie koszty związane z hostingiem zdjęć. Mówiąc obrazowo na Allegro nie ma żadnej bariery wejścia dla sprzedawców - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Paweł Klimiuk, rzecznik prasowy Grupy Allegro.

Podkreśla, że w ten sposób serwis bierze na siebie ryzyko darmowej obsługi ofert, które nie skończą się sprzedażą. - To jest nasza świadoma decyzja: chcemy, by sprzedający za darmo wystawiali u nas jak najwięcej ofert, bo tego oczekują klienci kupujący na Allegro ponad milion produktów każdego dnia. Przedsiębiorca nie ponosi więc żadnych kosztów, żadnego ryzyka wystawiając u nas swoje produkty. Nie płaci za dodatkowe zdjęcia prezentujące ofertę. To jedna z przewag internetu nad tradycyjnym handlem, gdzie płaci się za wynajem sklepu w galerii handlowej czy stoiska na targowisku, nawet jeśli niczego się nie sprzeda. U nas jeśli sprzedawca ma taką możliwość - może wystawić nawet 100 tysięcy ofert albo i więcej. I nie zapłaci nawet złotówki. My bierzemy na siebie jego koszty wystawienia oferty (koszty tworzenia i rozwijania oprogramowania platformy, serwerów, łącz internetowych etc) oraz jej promocji (reklamując Allegro i zachęcając klientów do odwiedzania serwisu). To nasze ryzyko, że poniesiemy koszty obsługi sprzedaży towarów, które nie znajdą nabywców - opisuje Klimiuk.

- Dopiero w momencie jeśli dojdzie do sprzedaży, chcemy aby sprzedawca podzielił się z nami zyskiem - to właśnie prowizja od sprzedaży. Przeciętnie to między 1 a 15 procent, w zależności od specyfiki kategorii - np. w elektronice marże w handlu są bardzo niskie, i tu nasza prowizja też jest niska. Porównując skalę i efektywność Allegro z innymi możliwościami sprzedaży w sieci, jestem przekonany, że pomimo zmian w cenniku, sprzedaż u nas się opłaca a całościowe koszty z nią związane są niższe niż w innych kanałach - przekonuje rzecznik Grupy Allegro.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online