W minionym miesiącu serwisy i aplikacje Grupy Google odwiedziło 26,28 mln realnych użytkowników (czyli 95,5 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali w nich 8,32 mld odsłon. Facebook zanotował 22,4 mln użytkowników i 5,68 mld odsłon - wynika z badania Gemius/PBI.
Dwaj najwięksi polscy wydawcy przekroczyli poziom 20 mln użytkowników. Tak jak we wcześniejszych miesiącach Grupa Onet-RASP miała nieco więcej użytkowników niż Grupa Wirtualna Polska (20,8 mln wobec 20,59 mln) oraz mniej odsłon (2,74 mld wobec 3,09 mld).
Grupa Allegro (obejmująca Allegro.pl i związane z nim dużo mniej popularne strony) zanotowała 16,33 mln użytkowników, o 10 tys. więcej niż wszystkie strony i aplikacje Grupy Gazeta.pl, a także ponad dwa razy więcej odsłon (1,8 mld wobec 733,5 mln).
Liczbę wszystkich internautów w Polsce oszacowano na 27,5 mln, w tym 23,5 mln na komputerach oraz 20,9 mln na smartfonach i tabletach.

Wśród domen liderem jest niezmiennie Google.pl (25,9 mln użytkowników i 7,37 mld odsłon) wyprzedzające Facebooka, YouTube’a i Google.com.
WP.pl tak jak we wcześniejszych miesiącach miała znacznie mniej użytkowników i więcej odsłon niż Onet.pl.

Tylko na komputerach Grupa Google ma większą przewagę nad Facebookiem - w grudniu ub.r. zanotowała 22,54 mln użytkowników (wobec 18,51 mln użytkowników Facebooka) i 5,32 mld odsłon (wobec 2,15 mld Facebooka).
Grupa Wirtualna Polska wyprzedza Grupę Onet-RASP zarówno pod względem liczby użytkowników, jak i odsłon.

Z kolei portal Onet.pl miał w internecie stacjonarnym więcej użytkowników od WP.pl (13,14 mln wobec 11,34 mln), ale mniej odsłon (1,31 mld wobec 1,49 mld).
Liderem jest bez zmian Google.pl, z 22,29 mln użytkowników i 4,73 mld odsłon w minionym miesiącu.

Na smartfonach i tabletach Grupa Onet-RASP wyprzedziła Facebooka pod względem liczby użytkowników (13,53 mln wobec 13,27 mln), ale miała ponad trzy razy mniej odsłon (1,04 mld wobec 3,54 mld).
Z kolei Grupa Interia.pl wyprzedziła Grupę Gazeta.pl pod względem liczby użytkowników - pierwsza miała ich 10,69 mln, a druga - 10,52 mln.

Google.pl tak jak we wcześniejszych miesiącach miało w mobile’u zdecydowanie więcej użytkowników niż Facebook (16,94 mln wobec 13,27 mln), ale mniej odsłon (2,64 mld wobec 3,54 mld).

Po raz pierwszy w wynikach badania Gemius/PBI podano statystyki aplikacji mobilnych. Liderem okazało się Google z 14,45 mln użytkowników przed YouTube’em (13,23 mln), Messengerem (10,87 mln) i Facebookiem (9,4 mln).
Olx.pl miał więcej użytkowników niż Allegro, a WhatsApp Messenger więcej niż Instagram, Skype i Snapchat.
Liczebność próby: N=140 447. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Millward Brown z III kwartału 2016r. i badania Maluchy z 2015r.











