Według analizy JP Morgan koncern kierowany przez Jeffa Bezosa do końca br. zainwestuje we własne produkcje filmowe kwotę 4,5 mld dol.
Swoją platformę VoD Prime Video Amazon wprowadził w grudniu br. do 200 krajów na świecie, w tym także do Polski. Teraz aby zdobyć klientów serwisu, Amazon zamierza poszerzyć swoją ofertę programów i filmów, choć wcześniej także inwestował w swoje autorskie treści m.in. motoryzacyjny show „The Grand Tour” z Clarksonem, Hammondem i May’em czy serial „Człowiek z Wysokiego Zamku”.
Kwota 4,5 mld dol. na własne produkcje sugeruje, że Amazon zamierza stworzyć poważną konkurencję dla serwisu Netflix, który jest na razie rekordzistą pod względem wydatków na własne treści - według zapowiedzi w br. zamierza wydać na oryginalne filmy i seriale ponad 6 mld dol.
Netflix i Amazon pod względem wydatków programowych pozostawiają daleko w tyle innych graczy na rynku VoD. Przykładowo HBO zainwestował w ub.r. ok. 2 mld dol. w autorskie projekty.

Amazon szuka nowych odbiorców nie tylko za pomocą poszerzenia oferty filmowej, chce zachęcić do korzystania z platformy Prime także kibiców sportowych w USA. W tym celu na początku marca br. za 50 mln dol. wykupił prawa do transmisji rozgrywek ligi NFL.











