Amazon najcenniejszą globalną marką w sektorze handlu detalicznego (Top 20)

Amazon odzyskał miano najcenniejszej globalnej marki w sektorze handlu detalicznego w rankingu BrandZ Top 100 za rok 2016 według Millward Brown.

km
km
Udostępnij artykuł:
Amazon najcenniejszą globalną marką w sektorze handlu detalicznego (Top 20)
Siedziba Amazon w Seattle, fot. Shutterstock.com

W ścisłej czołówce rankingu Amazon zamienił się miejscami z chińskim detalistą internetowym Alibaba, który zajmuje miejsce nr dwa w sektorze detalicznym.

W minionym roku Amazon poszerzał zasięg swojego działania, wkraczając w logistykę i przejmując wysyłkę własnych towarów. Ponadto marka poszerzyła ofertę, proponując nowe urządzenia technologiczne do zaspokajania osobistych potrzeb konsumentów w zaciszu domowym. Krok ten nawiązywał do wprowadzonego w ub.r. produktu pod nazwą Amazon Dash, czyli automatycznego zamawiania podstawowych artykułów szybkozbywalnych. Działania te utorowały firmie drogę do skoku wartości o 59 proc., dzięki czemu marka Amazon jest obecnie warta niemal 100 mld USD.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/google-przed-apple-i-microsoftem-amazon-urosl-najbardziej-coca-cola-poza-dziesiatka-100-najcenniejszych-marek-swiata ##

Sektor handlu detalicznego jako całość odnotował świetne wyniki, a łączna wartość pierwszej dwudziestki osiągnęła 377 mld USD. Kluczowym czynnikiem sukcesu wielu marek z Top 20, które odnotowały wzrost wartości, była umiejętność stosowania płynnie funkcjonujących strategii wielokanałowych.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/toyota-najcenniejsza-marka-motoryzacyjna-top-10 ##

grafika

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/pzu-najcenniejsza-polska-marka-play-najszybciej-rosnie ##

Ranking najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands jest prowadzony przez firmę Millward Brown z grupy WPP. Badanie łączy w sobie wskaźniki wartości marek oparte na wywiadach z ponad 3 milionami konsumentów na całym świecie, które dotyczą tysięcy globalnych marek konsumenckich oraz marek z segmentu business-to-business. Następnie przeprowadzana jest analiza wyników finansowych i biznesowych każdej z firm (na podstawie danych dostarczanych przez Bloomberg i Kantar Retail). Kluczowym elementem przy określaniu wartości marki jest jej postrzeganie przez konsumentów. W rankingu brane są pod uwagę różnice regionalne, ponieważ wskaźniki udziału marek w budowaniu wartości mogą być znacząco odmienne w różnych krajach.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące