Amerykanie płacą 10 dolarów miesięcznie za cyfrowe subskrypcje gazet

Internauci w Stanach Zjednoczonych za cyfrowe wydania prasy płacą średnio ponad 2,3 dolara tygodniowo lub 10 dolarów miesięcznie - wynika z analizy American Press Institute. To kwoty o 83 procent wyższe niż w 2012 roku.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

W swojej analizie American Press Institute prześledził ceny cyfrowych subskrypcji 100 dzienników i innych wydawnictw w Stanach Zjednoczonych.

Największy odsetek (30 proc.) tytułów żąda za tygodniowy cyfrowy dostęp do swoich treści od 2 do 2,99 dol. 27 proc. wydawców ustaliło tygodniową subskrypcję w przedziale pomiędzy 1 a 1,99 dol., zaś w wypadku 20 proc. pism za czytanie e-wydań trzeba zapłacić od 3 do 3,99 dol. Najwyższą opłatę w wysokości od 7 do 7,99 dol. stosuje 1 proc. wydawców.

Średnią cenę tygodniowego abonamentu w USA wyliczono na 2,31 dol., wysokość miesięcznej subskrypcji na 10 dol., a opłatę za roczny dostęp do cyfrowych wydań prasy na 120 dol.

grafika

American Press Institute podkreśla, że obecne średnie ceny subskrypcji są wyższe o 83 proc. od kwoty 1,26 dol. wykazanej w 2012 r. w badaniu przeprowadzonym przez Reynolds Journalism Institute.

Większość wydawców w USA (71 proc.) stosuje miesięczny model opłat subskrypcyjnych, 24 proc. oferuje abonament tygodniowy, zaś zaledwie 5 proc. żąda zapłaty za dostęp do treści za cały rok z góry.

grafika

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii
Materiał reklamowy

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii

PhytoPharm w gronie klientów Value Media

PhytoPharm w gronie klientów Value Media