WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Prezes PR: Opłata audiowizualna na poziomie ok. 100 zł rocznie

Andrzej Siezieniewski: Cyfryzacja to najważniejszy projekt Polskiego Radia

2013-11-14 A A A KOMENTARZE: 14 FORUM DRUKUJ POLEĆ

- Opinie, że media publiczne, w tym Polskie Radio, są upolitycznione, to gołosłowne zarzuty. Nie bez powodu radio publiczne od lat uważane jest za jedną z najbardziej godnych zaufania instytucji w Polsce - mówi w rozmowie z nami Andrzej Siezieniewski, prezes Polskiego Radia.

Andrzej Siezieniewski, for. pr Andrzej Siezieniewski, for. pr

- Dyskutując o zarzutach kierowanych pod adresem mediów publicznych oraz tzw. „mainstreamowych”, że są tubą propagandową dla partii rządzącej, wkraczamy w sferę przyklejania mediom publicznym etykiet i stygmatyzowania ich. Dobrze zorganizowany system medialny daje gwarancję obiektywizmu mediów publicznych, rozumiejących swoją funkcję w systemie państwa demokratycznego. Staramy się w ramach obowiązujących przepisów i otaczającej rzeczywistości właśnie taki model realizować - mówi Andrzej Siezieniewski.

- Z punktu widzenia kogoś, kto ma skrajnie prawicowe, czy lewicowe poglądy nasze podejście do całej sceny politycznej z równym dystansem może być uznawane za niewłaściwe. Nie możemy ulegać tego typu presji, czy zaczepkom. Opinie, że jesteśmy upolitycznieni mogą się pojawiać, ale póki co są to gołosłowne zarzuty. Nie bez powodu radio publiczne od lat uważane jest za jedną z najbardziej godnych zaufania instytucji w Polsce - dodaje Siezieniewski.

Jakie długofalowe efekty dla Polskiego Radia będzie miała cyfryzacja? - Wejście na cyfrę to ogromna szansa dla Polskiego Radia. Przede wszystkim stworzy możliwość, aby nasze cztery podstawowe programy były słyszalne w całym kraju, co dziś nie jest możliwe, gdyż brakuje częstotliwości. Na chwilę obecną tylko Jedynka i Trójka mają zasięg ogólnopolski - podczas, gdy Dwójka i Czwórka nie docierają tak, jakbyśmy sobie tego życzyli, do wszystkich Polaków. (Program 2 ma 60 proc. pokrycia terytorialnego, a PR 4 zaledwie 17 proc.). Tę możliwość da cyfra, która pozwoli dotrzeć nie tylko z tymi czterema kanałami, ale także z kolejnymi programami - co oznacza, że stworzymy pełniejszą, lepiej już sprofilowaną ofertę. Dwa z tych kanałów są już zagospodarowane, trzy następne powinny pojawić się w przyszłym roku - zapowiada Andrzej Siezieniewski, prezes zarządu Polskiego Radia.

Z Andrzejem Siezieniewskim, prezesem zarządu Polskiego Radia, rozmawiamy o kwestiach związanych z rozpoczęciem cyfryzacji radia, argumentach za i przeciw temu procesowi, wątpliwościach na temat cyfryzacji wyrażanych przez rozgłośnie komercyjne, a także o innych kwestiach związanych z mediami publicznymi, w tym m.in. o opłacie audiowizualnej.

Autor: Krzysztof Lisowski

Wiecej informacji: Andrzej Siezieniewsk, cyfryzacja radia, cyfrowe radio, najważniejszy projekt Polskiego Radia

Komentarze (14) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia