Aplikacja Musical.ly ze 100 milionami użytkowników sprzedana za miliard dolarów

Społecznościowa aplikacja Musical.ly pozwalająca na tworzenie przez użytkowników własnych teledysków została kupiona przez chińską firmę Bytedance. Kwoty transakcji nie ujawniono, ale według szacunków ma ona sięgać miliarda dolarów.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Aplikacja Musical.ly ze 100 milionami użytkowników sprzedana za miliard dolarów

Aplikacja Musical.ly pojawiła się na rynku w 2014 r., jej twórcą jest chiński startup o tej samej nazwie. Narzędzie pozwala na tworzenie przez użytkowników ich własnych teledysków z wykorzystaniem muzyki nadawanej z playbacku i dzielenie się gotowymi klipami ze znajomymi w internecie.

Podstawowa wersja Musical.ly jest dostępna na Androida i iOS za darmo. Za dodatkowe funkcje trzeba zapłacić. Obecnie z Musical.ly korzysta na całym świecie ok. 100 mln użytkowników.

Według informacji podanych przez zachodnie media (m.in. Bloomberga i „Wall Street Journal”) Musical.ly została sprzedana chińskiej firmie Bytedance, która prowadzi generator newsów o nazwie Toutiao. Korzysta z niego ponad 120 mln użytkowników w Chinach.

Oficjalnie wartości transakcji nie ujawniono, według szacunków może ona jednak wahać się od 800 mln do 1 mld dol. „WSJ” na podstawie rozmów z analitykami skłania się ku tej wyższej kwocie.

Obie firmy po zakończeniu zakupu mają pozostać na rynku samodzielnymi podmiotami, będą jednak ze sobą ściśle współpracować nad zdobywaniem nowych użytkowników.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik  Polsatu dementuje

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik Polsatu dementuje

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"