Aplikacja Musical.ly pojawiła się na rynku w 2014 r., jej twórcą jest chiński startup o tej samej nazwie. Narzędzie pozwala na tworzenie przez użytkowników ich własnych teledysków z wykorzystaniem muzyki nadawanej z playbacku i dzielenie się gotowymi klipami ze znajomymi w internecie.
Podstawowa wersja Musical.ly jest dostępna na Androida i iOS za darmo. Za dodatkowe funkcje trzeba zapłacić. Obecnie z Musical.ly korzysta na całym świecie ok. 100 mln użytkowników.
Według informacji podanych przez zachodnie media (m.in. Bloomberga i „Wall Street Journal”) Musical.ly została sprzedana chińskiej firmie Bytedance, która prowadzi generator newsów o nazwie Toutiao. Korzysta z niego ponad 120 mln użytkowników w Chinach.
Oficjalnie wartości transakcji nie ujawniono, według szacunków może ona jednak wahać się od 800 mln do 1 mld dol. „WSJ” na podstawie rozmów z analitykami skłania się ku tej wyższej kwocie.

Obie firmy po zakończeniu zakupu mają pozostać na rynku samodzielnymi podmiotami, będą jednak ze sobą ściśle współpracować nad zdobywaniem nowych użytkowników.











