Aplikacja Musical.ly ze 100 milionami użytkowników sprzedana za miliard dolarów

Społecznościowa aplikacja Musical.ly pozwalająca na tworzenie przez użytkowników własnych teledysków została kupiona przez chińską firmę Bytedance. Kwoty transakcji nie ujawniono, ale według szacunków ma ona sięgać miliarda dolarów.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Aplikacja Musical.ly ze 100 milionami użytkowników sprzedana za miliard dolarów

Aplikacja Musical.ly pojawiła się na rynku w 2014 r., jej twórcą jest chiński startup o tej samej nazwie. Narzędzie pozwala na tworzenie przez użytkowników ich własnych teledysków z wykorzystaniem muzyki nadawanej z playbacku i dzielenie się gotowymi klipami ze znajomymi w internecie.

Podstawowa wersja Musical.ly jest dostępna na Androida i iOS za darmo. Za dodatkowe funkcje trzeba zapłacić. Obecnie z Musical.ly korzysta na całym świecie ok. 100 mln użytkowników.

Według informacji podanych przez zachodnie media (m.in. Bloomberga i „Wall Street Journal”) Musical.ly została sprzedana chińskiej firmie Bytedance, która prowadzi generator newsów o nazwie Toutiao. Korzysta z niego ponad 120 mln użytkowników w Chinach.

Oficjalnie wartości transakcji nie ujawniono, według szacunków może ona jednak wahać się od 800 mln do 1 mld dol. „WSJ” na podstawie rozmów z analitykami skłania się ku tej wyższej kwocie.

Obie firmy po zakończeniu zakupu mają pozostać na rynku samodzielnymi podmiotami, będą jednak ze sobą ściśle współpracować nad zdobywaniem nowych użytkowników.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta