W 2017 roku użytkownicy App Store i Google Play wydali na aplikacje ponad 58 mld dolarów

58,6 miliarda dolarów to kwota przychodów jakie w 2017 roku osiągnęli producenci aplikacji oferowanych na platformach App Store oraz Google Play - wynika z danych firmy Sensor Tower. Więcej pieniędzy wydali w ciągu roku użytkownicy App Store, Google Play przoduje w liczbie ściągniętych aplikacji, wśród których dominują mobilne gry.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
W 2017 roku użytkownicy App Store i Google Play wydali na aplikacje ponad 58 mld dolarów

Ujawniona przez Sensor Tower kwota 58,6 mld dol. przychodów w App Store i Google Play obejmuje zakup aplikacji, opłaty subskrypcyjne oraz zakupy dokonywane wewnątrz aplikacji (np. gier). Oznacza ona także wzrost o 35 proc. rok do roku.

Użytkownicy App Store w ub.r. wydali na aplikacje 38,5 mld dol. (wzrost o 34,7 proc.), natomiast przychody deweloperów funkcjonujących w Google Play osiągnęły poziom 20,1 mld dol. (wzrost o 34,2 proc.).

grafika

Inaczej przedstawiają się statystyki dotyczące liczby ściągniętych aplikacji, gdzie wyraźną przewagę ma Google Play. W ub.r. ogólna liczba ściągniętych programów wyniosła 91,5 mld, co oznacza wzrost rok do roku o 13,5 proc. 64 mld aplikacji ściągnięto z Google Play, natomiast z App Store - 28 mld.

grafika

Wśród aplikacji dostępnych na platformach App Store i Google Play najpopularniejszą kategorią są gry. W ub.r. przychody z tego segmentu osiągnęły poziom 48,3 mld dol. stanowiąc 82 proc. wszystkich wydatków użytkowników przeznaczonych na programy. Większe przychody (30 mld dol.) osiągnęli deweloperzy w App Store, z kolei 18 mld to kwota osiągnięta przez wydawców w Google Play.

grafika

W ub.r. użytkownicy App Store i Google Play ściągnęli do swoich urządzeń 35,5 mld mobilnych gier – o 17,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Liderem w tej kategorii jest Google Play, z którego ściągnięto 27,2 mld gier, podczas gdy App Store zanotował wynik na poziomie 8,3 mld.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa