WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

BMW najcenniejszą marką samochodową na świecie (wideo)

Apple najcenniejszą technologiczną marką świata

2012-06-21 A A A KOMENTARZE: 1 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Gwałtownie rosnąca na całym świecie sprzedaż iPada, iPhone’a i komputerów Mac pozwoliła marce Apple zachować pozycję lidera wśród marek technologicznych w siódmej dorocznej edycji rankingu najcenniejszych marek BrandZ Top 100, realizowanego przez Millward Brown Optimor na zlecenie Grupy WPP.

Apple najcenniejszą technologiczną marką świata

Pomimo, że sytuacja w całym sektorze technologicznym w ciągu ostatniego roku była niemal statyczna, Apple zwiększył wartość swojej marki o 19%, do 182,9 mld USD. Firma z Cupertino skutecznie rozwiała obawy dotyczące praktyk stosowanych w swoich zakładach produkcyjnych w Chinach, dzięki czemu ponownie zdobyła palmę pierwszeństwa w rankingu i znacznie wyprzedziła pozostałych graczy.

Na drugie miejsce przesunął się IBM, notując wzrost o 15% (do 116 mld USD), natomiast imponująco w górę wspiął się Facebook (wzrost o 74%), który wylądował na 5. pozycji (wartość marki - 33,2 mld USD). Również w czołowej dziesiątce znalazły się chińskie platformy Baidu i Tencent/QQ, notując wzrosty odpowiednio o 8% i 19%.

Marki technologiczne zdominowały cały tegoroczny ranking BrandZ Top 100, zajmując cztery miejsca w pierwszej dziesiątce. Oprócz Apple i IBM, na 3. i 5. pozycji znalazły się Google i Microsoft, a w czołówce (8. 9. i 10. miejsce) są również trzy marki z branży telefonii komórkowej -  AT&T, Verizon i China Mobile.

>>> Apple najcenniejszą marką świata. IBM przed Google, Facebook liderem wzrostu

„Technologia przenika wszystkie sfery naszego życia, a nowe technologie powodują, że konsumenci mają coraz większe oczekiwania. Także marki należące do całkowicie odmiennych kategorii mogą uzyskać znaczną przewagę, wykorzystując technologię do wzmocnienia swojej pozycji. Widzimy też, że wiele marek podejmuje wzajemną współpracę w tym zakresie, ku obopólnej korzyści. Dzięki mobilnej technologii i internetowi konsumenci są obecnie podłączeni do sieci 24 godziny na dobę, więc coraz większego znaczenia nabiera możliwość tworzenia więzi emocjonalnej z konsumentami bez względu na czas i miejsce." - stwierdził Nick Cooper, dyrektor zarządzający Millward Brown Optimor.

Autor: km

Wiecej informacji: najcenniejsza technologiczna marka świata, BrandZ Top 100

Komentarze (1) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia