SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Apple nie chce, by inna firma miała w logo gruszkę

Gigant technologiczny Apple zakwestionował rejestrację logo Prepear - aplikacji dla miłośników gotowania. Powód? Prepear chce mieć w logo gruszkę, co nie podoba się korporacji, której identyfikację wizualną stanowi symbol jabłka.

Firma Super Helathy Kids, właściciel aplikacji Prepear, chciała zarejestrować znak towarowy - zielony kontur gruszki z listkiem w prawym górnym rogu. To nie spodobało się Apple, które ma w swoim logo nadgryzione jabłko. Gigant z Cupertino złożył w sądzie protest, mający zablokować rejestrację znaku Prepear.

Zdaniem prawników Apple, logo aplikacji będzie za bardzo przypominało klientom słynne jabłuszko, które możemy oglądać na iPhone'ach i komputerach Mac. Logo Prepear "z łatwością przywodzi na myśl słynne logo Apple i stwarza podobne wrażenie handlowe" - ocenili we wniosku sądowym przedstawiciele Apple.

Spór o logo Prepear

O logo z gruszką walczą właściciele Prepear. Współzałożyciel aplikacji Russell Monson, założył w internecie petycję „Save the Pear from Apple!” (z ang. „Ocal gruszkę przed Apple!”). Argumentuje, że jego małej firmy nie stać na batalię z gigantem. Petycję w sieci podpisało już ponad 30 tys. osób.

Druga współzałożycielka Prepear, Natalie Monson, na Instagramie zaprotestowała przeciwko "agresywnym działaniom prawnym Apple przeciwko małym firmom". Chce zachować logo aplikacji z gruszką. - Bronimy się przed Apple nie tylko po to, aby zachować nasze logo, ale także po to, aby wysłać wiadomość do dużych firm technologicznych, że zastraszanie małych firm ma konsekwencje - czytamy w jej oświadczeniu.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Dear Instagram Friends- I NEED YOUR HELP! I know there are a lot of heavy things going on in the world right now, and this is nothing in comparison, but I need your help in a situation that is affecting me, my family, and my coworkers. Please help! Many of you know that I started a business called Prepear almost 5 years ago. It is an app that you can store all your recipes in one place, plan your meals, make grocery lists, and get your groceries delivered all in one place. Recently @apple yes, The trillion dollar Apple, has decided to oppose and go after our small business’ trademark saying our pear logo is too close to their apple logo and supposedly hurts their brand? This is a big blow to us at Prepear. To fight this it will cost tens of thousands of dollars. The CRAZY thing is that Apple has done this to dozens of other other small business fruit logo companies, and many have chosen to abandon their logo, or close doors. While the rest of the world is going out of their way to help small businesses during this pandemic, Apple has chosen to go after our small business. I’m not trying to get anyone to stop using or buying Apple products. I feel a moral obligation to take a stand against Apple's aggressive legal action against small businesses and fight for the right to keep our logo. We are defending ourselves against Apple not only to keep our logo, but to send a message to big tech companies that bullying small businesses has consequences. HOW YOU CAN HELP: 1 Sign the petition (link in my bio or in my stories) 2 Share that same link on Facebook, Instagram, Twitter, etc. http://chng.it/QPd2mRYW #savethepearfromapple

Post udostępniony przez Healthy Kids Recipes•Routines (@superhealthykids)


Portal The Verge opisuje, że to nie pierwszy raz kiedy Apple próbuje prawnie zablokować rejestracje logotypu przypominającego jabłko. W Norwegii firma złożyła do sądu patentowego wniosek o blokadę rejestracji logo partii Fremskrittspartiet, w Niemczech zaś zablokowała możliwość rejestracji logo ścieżki rowerowej. 

Dołącz do dyskusji: Apple nie chce, by inna firma miała w logo gruszkę

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kambalarz
W serialu Nickelodeon "Victorious" (może też innych) był telefon i tablet w kształcie gruszki.

Jak PearPhone poza kształtem raczej niczym się nie wyróżniał, tak z PearPadem to inna sprawa. Był przesadnie duży, trzeba było się sporo naklikać aby coś zrobić czy były apki to kazdej
0 0
odpowiedź
User
Kambalarz
Ehhh. Kliknąłem przez przypadek dodaj... No ale skończę.

Były apki do każdej, nawet absurdalnej rzeczy.

OK, można to uznać za krytykę użytkowników czy ogólnie tabletów, ale też za krytykę i Pada.

No ale Via com to pewnie za duży koncern żeby się z nim sadzić...
0 0
odpowiedź
User
mike
Pierdzieli się korporacji we łbie.
0 0
odpowiedź