SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Apple zmienia globalną strategię marketingową. Stawia na internet

Koncern Apple zmienia strategię komunikacji, co skutkuje zmianami w relacjach z agencją TBWA/Media Arts Lab. Firma chce usprawnić działania marketingowe, skupi się na internecie i kampaniach regionalnych.

Article

Apple chcąc usprawnić swoje działania marketingowe na poziomie globalnym zmienia zasady dotychczasowej współpracy z obsługującą go agencją reklamową TBWA/ Media Arts Lab. Firma chce skupić się bardziej na tworzeniu internetowych i regionalnych kampanii niż na dużych kampaniach marki przygotowanych na rynki globalne.

W związku z tym w agencji TBWA/ Media Arts Lab wprowadzane są zmiany. Prowadzona reorganizacja ma poskutkować nowym modelem operacyjnym w funkcjonowaniu agencji. Zmiany te mają poskutkować redukcją działań w takich obszarach, jak lokalizacja i dalszymi inwestycjami w takie obszary, jak szeroko pojęty digital, social media, analityka danych, tworzenie treści content marketingowych i bardziej zróżnicowanych rozwiązań strategicznych. TBWA zwiększy też integrację z domem mediowym OMD.

Obniżenie przez Apple wydatków na działania marketingowe spowodowało redukcję zatrudnienia w pracującej dla tego koncernu agencji TBWA/ Media Arts Lab w biurze w Los Angeles i innych biurach agencji na świecie. Agencja nie ujawnia jednak liczby zwolnionych osób.

Obecnie Apple chce przeznaczyć większą część wydatków marketingowych na działania regionalne, ograniczając tym samym wydatki na szerokie działania prowadzone na poziomie globalnym.

Z nieoficjalnych informacji wynika, że największa redukcja zatrudnienia w TBWA/ Media Arts Lab dotknęła zespoły zajmujące się reklamą ATL, wzmocniono natomiast zespoły zajmujące się reklamą w mediach internetowych i social mediach.

Z analizy aktywności reklamowej Apple wynika, że firma teraz stawia bardziej na emisję 15 sek. reklam na takich platformach jak Facebook czy Instagram niż w telewizji linearnej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Apple zmienia globalną strategię marketingową. Stawia na internet

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Polak
Z tego co słyszałem, to na razie walczą jak lwy na innym polu. Już co najmniej kilka stanów USA planuje wprowadzić prawo, że na rynku mają obowiązkowo pojawić się części zamiennie to takich produktów jak telefony i instrukcje wymian, by każdy domowo czy w punkcie mógł naprawić sobie sam swój sprzęt. Ale dla dobra klientów oczywiście, Apple próbuje to zablokować.
1 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing