SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Architektura-Murator” z nowymi wicenaczelnymi. Redakcja szykuje odświeżone wydania cyfrowe

Weronika Konior i Tomasz Żylski zostali nowymi zastępcami redaktor naczelnej miesięcznika „Architektura-Murator” (Grupa ZPR Media). Redakcja szykuje odnowione wydania cyfrowe pisma. Wprowadzone mają być na przełomie marca i kwietnia br.

„Architektura-murator” to wydawany od 1994 roku magazyn, specjalizujący się przede wszystkim w prezentacji współczesnej architektury polskiej i światowej. Szefową pisma jest Ewa P. Porębska. Powołanie nowych zastępców redaktor naczelna uzasadnia "dynamicznymi przeobrażeniami, jakim podlega dziś rynek mediów i śmiałymi planami, jakie w związku tym ma redakcja". - Przede wszystkim wprowadzamy niebawem najbardziej nowoczesne w dziedzinie pism architektonicznych i dizajnerskich na polskim rynku wydanie cyfrowe multiplatformowej wersji miesięcznika, planujemy też wiele działań edukacyjnych skierowanych do młodego pokolenia architektów, któremu niezbędne jest szczególne wsparcie na trudnej i wymagającej zawodowej ścieżce - komentuje Ewa. P. Porębska.

Weronika Konior jest architektką, absolwentką Wydziału Architektury Politechniki Krakowskiej i Universitat Politecnica de Valencia. Od 2019 roku pracuje jako fotoedytor i redaktor ds. studenckich w miesięczniku „Architektura-murator”. Teraz objęła stanowisko zastępcy redaktor naczelnej ds. młodych architektów.

Z kolei drugi z zastępców, Tomasz Żylski jest dziennikarzem i redaktorem, absolwentem polonistyki na UW, od 2008 roku pracuje w miesięczniku, a od 2015 - jako kierownik działu Projekty. W 2018 roku 2018 roku został redaktorem prowadzącym serwisu Architektura.murator.pl. Teraz będzie pełnił funkcję zastępcy redaktor naczelnej ds. internetu i wydań cyfrowych miesięcznika.

Będzie nowa wersja cyfrowa

- Zmieniają się technologie, ale cele profesjonalnego dziennikarstwa pozostają bez zmian: informować, objaśniać, inspirować. Z informacyjnego szumu wyławiać tylko istotne fakty, idee, problemy. Tworząc artykuły na naszą stronę staramy się kontynuować wartości reprezentowane przez miesięcznik, a jednocześnie korzystać z wszelkich możliwości, jakie daje medium internetu. W tym udostępnimy nową odsłonę cyfrowego wydania „Architektury-Murator”, w pełni responsywną, intuicyjną i rozszerzoną o nowe treści, niepublikowane w papierowej wersji tytułu - zapowiada Tomasz Żylski.  

Redakcja zapowiada, że odnowione wydania cyfrowe miesięcznika ruszą na przełomie marca i kwietnia br. Przy ich tworzeniu pracują specjaliści multimedialnej grupy TIME, wespół z redakcją i specjalnie utworzonym zespołem informatyków, programistów oraz menadżerów. Czytelnicy nowej odsłony cyfrowej wersji pisma będą mogli korzystać m.in. z rozszerzonego, pełnego archiwum wydań „Architektury-murator” od 2015 roku (pozostałe numery na tym etapie dostępne są wybiórczo na stronie internetowej), rozbudowanej bazy galerii zdjęciowych oraz dodatkowych ekskluzywnych treści przygotowanych wyłącznie na potrzeby wydań online, niedostępnych w wydaniu papierowym, jak materiały wideo czy archiwalne artykuły o charakterze historycznym.

Nowe wydanie cyfrowe - nowe możliwości

Rafał Arak, dyrektor Biura Reklamy Segmentu Budowa i Wnętrza, podkreśla, że wydania cyfrowe mają dłuższej perspektywie stanowić ciekawą ofertę dla klientów reklamowych, poszerzającą dotychczasowe możliwości.  - W odróżnieniu od większości mediów elektronicznych cyfrowa „Architektura-murator” będzie medium wybieranym świadomie przez bardzo atrakcyjną grupę odbiorców. Zamieszczane tam reklamy nie będą inwazyjne, a przez to akceptowalne dla czytelników jako element uzupełniający i wzbogacający przekaz redakcyjny - zapowiada Arak.

Nad promocją nowych wydań „Architektury-murator” czuwa dział marketingu, pod przewodnictwem Małgorzatą Bałuch-Lisowską.

Z początkiem 2018 roku spółka ZPR Media zbyła spółce Time wydawanie magazynów, w tym także pisma „Architektura-Murator”. Z 2019 roku - wydawanie „Super Expressu”, jego portalu internetowego SE.pl.  W konsekwencji w 2019 roku przychody ZPR Media ze sprzedaży prasy i książek skurczyły się z 50,49 mln zł do 310,6 tys. zł, a z reklam prasowych - z 19,36 mln zł do 48 tys. zł. Wpływy z reklam internetowych zmalały z 8,83 do 2,16 mln zł.

najnowsze wiadomości

Dołącz do dyskusji: „Architektura-Murator” z nowymi wicenaczelnymi. Redakcja szykuje odświeżone wydania cyfrowe

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl