WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Jacek Kurski: nie wierzę w telemetrię Nielsena, nowe badanie od KRRiT obejmie też internet i radio

Gorący temat

„Gazeta Polska Codziennie” wspiera związaną z pismem sędzię jako kandydatkę do KRS i broni Ryszarda Czarneckiego ws. słów o Róży Thun

5

Prawa do „Artystów” TVP2 sprzedane do USA. Powstanie amerykański odcinek pilotowy

2017-10-19 A A A KOMENTARZE: 13 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Telewizja Polska podpisała umowę przedwstępną z Intrigue Entertainment na sprzedaż praw do adaptacji serialu „Artyści” na rynek amerykański. Firma zrealizuje odcinek pilotowy i zaproponuje serial stacjom telewizyjnym.

Prawa do „Artystów” TVP2 sprzedane do USA. Powstanie amerykański odcinek pilotowy

Intrigue Entertainment zajmuje się produkcją filmową i telewizyjną. Firma wybiera głównie projekty artystyczne i zaangażowane. Producent amerykański przygotuje pilota adaptacji serialu „Artyści”, którego zaproponuje wszystkim największym stacjom w USA.

- To bardzo ważne, że Telewizja Polska jest obecna na najważniejszych światowych targach takich jak MIPCOM. Nasze produkcje cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Zwłaszcza seriale. Podpisany kontrakt świadczy o tym, że warto rozwijać produkcje jako gotowe formaty. Umowa zawarta z firma Intrigue Entertainment jest tego dowodem - mówi Maciej Stanecki, członek zarządu TVP.

Umowę przedwstępna podpisano w Cannes, gdzie właśnie trwają targi telewizyjne MIPCOM 2017. Telewizja Polska prezentuje tam swoją ofertę handlową, m.in. seriale „Miasto skarbów”, „Komisja morderstw”, „Wojenne dziewczyny” czy „Korona królów”, a także filmy dokumentalne i serie animowane takie jak „Agatka” czy „Kuba i Śruba”.

Serial „Artyści” emitowała TVP2 jesienią 2016 roku. To oryginalna produkcja własna TVP, która powstała z okazji 250-lecia teatru publicznego w Polsce, doceniana przez widzów i krytyków. Akcja serialu rozpoczęła się w dniu, w którym zasłużony i wieloletni dyrektor teatru został znaleziony martwy na scenie po tym, jak popełnił „spektakularne” samobójstwo. Na nowego dyrektora powołany został młody reżyser z prowincji (w tej roli Marcin Czarnik).

Osiem odcinków oglądało średnio 344 tys. osób. TVP2 w czasie emisji misyjnej produkcji przegrała walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 1,95 mln zł.

Autor: łb

Wiecej informacji: Telewizja Polska, Intrigue Entertainment, Artyści, targi w Cannes

Komentarze (13) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia