Ataki rekina, kobry i pająków w kampanii „HCV jestem świadom” (wideo)

Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego PZH zaczął kampanię społeczną pod hasłem „HCV jestem świadom” ostrzegającą przed wirusem wywołującym wirusowe zapalenie wątroby typu C. Akcję przygotowały firmy marketingowe Telescope, Papaya Films i MasterMind Media.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Ataki rekina, kobry i pająków w kampanii „HCV jestem świadom” (wideo)

Celem kampanii jest podniesienie świadomości społeczeństwa o tym, że zakażenie wirusem HCV jest odpowiedzialne za wirusowe zapalenie wątroby typu C, oraz zachęcenie do działań zmniejszających ryzyko zakażenia HCV.

- Według naszych danych sytuacja wygląda tak, że ok. 0,5 proc. dorosłych ma wirusa we krwi, a drugie tyle, czyli też ok. 0,5 proc. miało kiedyś z nim kontakt, ale nie jest nim zakażona. Inaczej to ujmując, co setna osoba miała kiedykolwiek kontakt z wirusem HCV, z czego u połowy obecne jest przewlekłe zakażenie. Choroba rozwija się latami bezobjawowo. A jak już pojawiają się objawy, to są niecharakterystyczne - zmęczenie, trudności z koncentracją, niepokój, depresja, bóle stawowo-mięśniowe, swędzenie skóry. Zarażeni wirusem przez długie lata mogą czuć się całkiem dobrze, a tymczasem w ich wątrobie dochodzi do nieodwracalnych zmian - opisuje dr n. med. Magdalena Rosińska z Zakładu Epidemiologii Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego - Państwowego Zakładu Higieny.

grafika

W spotach i grafikach z kampanii wirus HCV jest przedstawiany jako poważniejsze zagrożenie dla zdrowia wątroby niż ataki rekina, kobry czy pająków.

Działania w ramach kampanii obejmują telewizję, radio, internet (m.in. portale społecznościowe, serwis jestemswiadom.org), plakaty na przystankach oraz cykl 17 eventów organizowanych (m.in. podczas pikników Lato z Radiem i wybranych imprez lokalnych) z udziałem edukatorów i lekarzy.

grafika

Strategię i kreację kampanii przygotowała agencja marketingu społecznego Telescope, spot wyreżyserował Piotr Onopa, a wyprodukował dom produkcyjny Papaya Films.

Za zakup mediów opowiada dom mediowy MasterMind Media.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia