Awaria systemu w mBanku zatrzymuje karty płatnicze klientów. „Wyrobienie nowej karty nie będzie wiązało się z dodatkowymi kosztami”

Poważna awaria systemu informatycznego mBanku sparaliżowała możliwość korzystania użytkownikom z usług banku. Transakcje nie tylko nie były realizowane, ale skutkowały zatrzymaniem kart płatniczych użytkowników. mBank zapewnia o darmowym wystawieniu nowych kart i radzi korzystać na razie z opcji BLIK.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Awaria systemu w mBanku zatrzymuje karty płatnicze klientów. „Wyrobienie nowej karty nie będzie wiązało się z dodatkowymi kosztami”

Do awarii systemu płatniczego mBanku doszło w poniedziałek wieczorem, poinformowali o niej użytkownicy w serwisach społecznościowych.

Z nieznanych na razie przyczyn cała platforma transakcji bezgotówkowych prowadzona przez mBank przestała funkcjonować. Niemożliwe było zarówno dokonanie płatności za pomocą karty, jak i wypłata gotówki w bankomacie.

Awaria mBanku miała dla użytkowników dodatkowe przykre konsekwencje. W niektórych wypadkach kasjerzy w sklepie otrzymywali komunikat o konieczności zatrzymania konkretnej karty, podobnie zachowały się też niektóre bankomaty powiadamiając klientów mBnaku, że posługują się oni kartami nieważnymi lub skradzionymi.

W poniedziałek wieczorem mBank nie odpowiedział na pytania serwisu Wirtualnemedia.pl dotyczące przyczyn i zasięgu awarii. Na profilu na Facebooku klienci nie pozostawili na mBanku suchej nitki.

Wyjaśnienia banku na Facebooku są niespójne, w jednej z informacji pojawiają się sprzeczne informacje.

Jednocześnie bank zapewnia, że karty pochłonięte przez bankomaty i zatrzymane przez sprzedawców zostaną za darmo odtworzone użytkownikom. Tymczasowo bank doradza klientom posługiwanie się systemem BLIK.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]