Grupa PZU i Polski Fundusz Rozwoju staną się właścicielami 32,8 proc. akcji Banku Pekao SA w środę, po tym jak uzyskają wszystkie wymagane zgody regulatorów. Umowę sprzedaży tych akcji podpisano w grudniu ub.r., jej wartość wynosi 10,6 mld zł.
Już wtedy prezesi PZU i PFR zapowiedzieli, że po finalizacji transakcji Bank Pekao SA wróci do identyfikacji wizualnej z żubrem. Uzasadnili to m.in. wynikami badania, w którym klienci banku żałowali, że z jego logo zniknął ten element.
W poniedziałek prezes PFR Paweł Borys potwierdził, że po 7 czerwca ruszą prace nad rebrandingiem Banku Pekao SA. Jest to związane również z faktem, że na mocy umowy bank za jakiś czas straci prawo do elementów oprawy związanych z UniCredit.
Borys nie podał żadnych szczegółów dotyczących terminów rebrandingu.

Bank Pekao SA od prawie pięciu lat ma identyfikację wizualną spójną z oprawą UniCredit. Logo banku składa się z charakterystycznego, biało-czerwonego motywu (takiego samego jak w logo UniCredit) i nazwy zapisanej czarną czcionką.
Wizerunek żubra do identyfikacji Banku Pekao SA wprowadzono z początkiem 1999 roku, po zakończeniu konsolidacji Grupy Pekao. 10 lat później u dołu logotypu dodano napis: „Member of UniCredit Group”.
W ostatnich pięciu latach żubr nie był zupełnie nieobecny w identyfikacji Banku Pekao SA. Jego wizerunek (czerwony zarys na białym tle) był na kwadratowych oznaczeniach wielu bankomatów i wpłatomatów banku.











