SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Banki nie zmniejszają budżetów reklamowych

Największe banki uważnie obserwują kondycję gospodarki iuzależniają od niej wysokość swoich budżetów reklamowych. Przyznająjednak, że póki co nie planują ich obniżać i chcą wykorzystaćmniejszy "szum reklamowy" w mediach do osiągnięcia założonych przezsiebie planów sprzedażowych - wynika z analizy przyprowadzonejprzez Wirtualnemedia.pl.

Kryzys to na pewno nie jest dobry czas na podejmowanie decyzji ozaniechaniu kampanii reklamowej. Takie działanie nie mauzasadnienia zarówno z punktu widzenia konsumenta jak i cen reklam- mówi portalowi Wirtualnemedia.pl BarbaraPasterczyk, dyrektor departamentu komunikacjimarketingowej w ING Banku Śląskim. Jej zdaniem Polacy w dalszymciągu będą oglądać telewizję i w dalszym ciągu będzie onadominującym medium w ich życiu. Przypuszcza, że w czasach kryzysutelewizja może nawet stać się medium ważniejszym niż dotychczas zpowodu ograniczania wydatków na inne rozrywki. - Malejące kosztykampanii reklamowych umożliwiają przeprowadzenie kampaniiporównywalnych z poprzednim rokiem po znacznie niższych kosztach, adotyczy to właściwie wszystkich mediów - zauważa Pasterczyk.

Przedstawicielka ING deklaruje, że w I półroczu tego roku bankwyda na działania promocyjne kwotę podobną do tej sprzed roku.

Z niższych cen reklam chętnie korzysta także bank PKO BP. -Oczywiście korzystamy z wszelkich pojawiających się promocyjnychofert ze strony mediów, ale na ten moment nie możemy określić jakdługo trwać będzie zjawisko zwiększonej elastyczności mediów -tłumaczy Marek Kłuciński, dyrektor departamentustrategii marketingowej PKO BP.

Przedstawiciele banku zapewniają, że ich zdaniem na razie niezaistniały okoliczności do podejmowania decyzji o ewentualnymmodyfikowaniu przygotowanej strategii marketingowej.

W tym roku z pewnością bardziej elastycznie podchodzimy doplanowania wydatków i aktywności reklamowej, weryfikując na bieżącozaplanowane jeszcze w ubiegłym roku działania - tłumaczy portalowiWirtualnemedia.pl Monika Talaga-Piotrowska zdepartamentu marketingu Kredyt Banku. Zmniejszenie wydatków nareklamę, zgodnie z prognozami KB, może w tym roku wynosić o ok.10-20% w porównaniu z 2008 roku. - Mniejsza intensywność działańkonkurencji oraz spadek cen mediów ma wpływ na budżet reklamowy.Wszystko zależy od tego, czy przy niższych nakładach zrealizujemyzałożone cele biznesowe - mówi Talaga-Piotrowska.

Cięć w zakresie wydatków reklamowych nie wprowadził także bankPKO S.A. - Według Expert Monitor nasz bank z 9,1 mln zł wydanymi nareklamę jest 5 najczęściej reklamującym się bankiem w Polsce wpierwszym kwartale 2009 roku - wyjaśnia MagdalenaZałubska-Król, zastępca rzecznika prasowego PKO SA ds.Produktowych.

Przedstawiciele banku twierdzą, że aktywność na rynku reklamyjest ściśle przystosowana do potrzeb sprzedażowych banku.

Z reklamy w najbliższych miesiącach nie zamierza rezygnowaćtakże Nordea Bank Polska. Choć przedstawiciele banku zastrzegają,że wszystko będzie zależne od rozwoju sytuacji gospodarczej.Analizują również dokładnie możliwości reklamowe jakie dajeinternet. Nie ukrywają, że chętnie korzystają z rabatówproponowanych przez media. - Sytuacja wymusza większą otwartośćnegocjacyjną ze strony działów reklamy w mediach. Daje to szansę nazwiększenie zasięgu czy częstotliwości kampanii przy tym samym coubiegłoroczny, budżecie. Uważam, że kryzys reklamowy może byćszansą na wzmocnienie pozycji rynkowej pod warunkiem, że większąuwagę poświęci się na promocję wartości jakie niesie marka -tłumaczy Sławomir Ronkowski, dyrektor departamentumarketingu i komunikacji Nordea Bank Polska.

  • Więcej informacji:
  • Bank

Dołącz do dyskusji: Banki nie zmniejszają budżetów reklamowych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl