SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Bauer wystartował z projektem badawczym magazynów. Do współpracy zaproszeni też inni wydawcy

Wydawnictwo Bauer uruchomiło nowy projekt badawczy - „Zasięgowy Model Planowania Magazynów”. Ma to być narzędzie plannerskie, które będzie uzupełnieniem Polskich Badań Czytelnictwa. - Z wydawcami będziemy rozmawiać o woli i warunkach przystąpienia do projektu, a badania udostępnimy innym domom mediowym - zapowiada w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Izabela Sarnecka, dyrektor biura reklamy wydawnictwa.

Izabela Sarnecka Article

Powodem wprowadzenia na rynek nowego narzędzia (ZMPM) jest - jak przekonuje wydawca - konieczność dostarczenia nowej jakości danych o zasięgu prasy, jako medium reklamowego. - Wierzymy w magazyny - chcemy, żeby drukowana prasa wróciła do gry, stąd ten projekt - przekonuje w rozmowie z nami Sarnecka.

Przygotowanie ZMPM zostało poprzedzone konsultacjami z domami mediowymi oraz klientami reklamowymi. - Diagnozowaliśmy wspólnie przyczyny spadku udziału magazynów w budżetach reklamodawców, ale także pytaliśmy o potrzeby oraz o oczekiwania wobec wydawnictw prasowych - mówi Sarnecka. Podkreśla przy tym, że - jej zdaniem - obowiązkiem Bauera, jako największego wydawcy magazynów, jest komunikowanie mocnych stron (takich jak zasięg, sprzedaż egzemplarzowa, efektywna częstotliwość kontaktu z reklamą, procent przeczytanego wydania), jak i wskazanie policzalnej pozycji oraz kierunku, w którym zmierzają.

Celem wprowadzanej właśnie metodologii badań jest m.in. wskazanie klientom na efektywność kampanii prasowych, ale także urealnienie wskaźników zasięgowych poprzez powiązanie ich ze sprzedażą. Inicjatywa badawcza Bauera ma charakter otwarty. - Jesteśmy przekonani, że nowe badania dowartościują rynek magazynów jako kategorii i przywrócą temu medium miano skutecznego i policzalnego. Zaprosiliśmy do współpracy także inne duże wydawnictwa, takie jak Ringier Axel Springer Polska, Agora czy Marquard. W najbliższym czasie będę spotykała się z moimi odpowiednikami w tych wydawnictwach, żeby przedstawiać założenia projektu. Z wydawcami będziemy rozmawiać o woli i warunkach przystąpienia do projektu, a badania udostępnimy innym domom mediowym - mówi Izabela Sarnecka.

Nowe narzędzie ma m.in. pomagać biurom reklamy w rozliczaniu się za dotarcie reklamy do precyzyjnie wytypowanego odbiorcy, a nie za sam fakt umieszczenia jej w magazynie. Ma także wzmocnić wiarygodność metodologiczną przez zminimalizowanie deklaratywności i postawienie na konkretnego odbiorcę.

Jako przykład użycia nowego narzędzia wydawnictwo podaje dane, które wynikają z badania jego pism. Okazuje się, że 2/3 czytelników magazynów to kobiety, poświęcające przeciętnie 99 minut na przeczytanie magazynu. Uśredniony czytelnik zapoznaje się z 91 procentami treści zawartymi na łamach.

Wynik badań, realizowanych metodą kwestionariuszową (na grupie 2022 osób) oraz za pomocą Eyetracker (215 osób), składa się z dwóch nowych wskaźników: ReachNet - mierzący zasięg magazynu poprzez przemnożenie sprzedaży egzemplarzowej i liczbę czytelników na egzemplarz; uwzględnia także parametr przejrzenia magazynu oraz adGRP wskazujący na liczbę odsłon reklamy w kampanii.

Bauer przeprowadzał badanie własnym staraniem i kosztem dla 100 tytułów prasowych, nie zawężając go do wydawanych przez siebie pism.

Badanie "Zasięgowy Model Planowania Magazynów" jest realizowany przy współpracy z Group M i Kantar Millward Brown i będzie realizowane dwa razy w roku. Kolejna edycja planowana jest na jesień br.

Dołącz do dyskusji: Bauer wystartował z projektem badawczym magazynów. Do współpracy zaproszeni też inni wydawcy

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
A
A Burdy nie zaprosiliście? Aaaa tylko dużych zpraszają.
10 1
odpowiedź
User
influłenser
zawracanie Wisły kijem, powodzenia 😂
7 8
odpowiedź
User
też "specjalista"
too late, pudrowanie trupa
7 7
odpowiedź
User
platon
internet to jeden wielki śmietnik. To jak skoda-każdy nią jeździ. Prasa to Porsche, tylko dla wybranych:)
11 5
odpowiedź
User
Ich Styl
Nowe badanie i fajnie, zobaczymy jak się przyjmie. A warto pracować nad czymś nowym bo dane ze Związku mają liczne mankamenty.

Prasa kobieca nie umiera, przestańcie pisać nonsensy. Zmienia się jej pozycja rynkowa i relacja pismo vis internet ( co właściwie jest dodatkiem a co głównym wydaniem). Ten segment ma też pewien atut - grupę docelową, kobiety lubią czytać.
Kolejna grupa to pisma poradników dla starszego odbiorcy. Pojawiają się coraz to nowe tytuły. Tu odbiorca reż się znajdzie.

Słabo jest z prasą regionalną (od dawna) oraz dziennikami (z wielkiego biznesu robi się najwyżej średni biznes) i tygodnikami opinii (powoli rynek się kurczy, ale przykład Tygodnika Powszechnego świadczy, że autentycznością, brakiem tekstów sponsorowanych można płynąć na tej łódce).
12 3
odpowiedź
User
Noe
internet to jeden wielki śmietnik. To jak skoda-każdy nią jeździ. Prasa to Porsche, tylko dla wybranych:)
Miło przeczytać coś nobilitującego o sobie. Szkoda, że to g... prawda. :D
4 2
odpowiedź
User
Kikimora
Jak się nie ma pomysłu na biznes to się drukuje internet, albo wymyśla takie głupoty :D
3 2
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing