Jak podano w oświadczeniu, „ustalony plan działania ma na celu uniknięcie chaosu i poczucia niepewności, jakie panowały na rynku na początku bieżącego roku, kiedy tytuły Wydawnictwa Bauer nie były dystrybuowane w sieci obsługiwanej przez Kolportera.”
Przypomnijmy, że wskutek nieuzgodnienia warunków współpracy w 2013 roku przed zakończeniem poprzedniego roku, od 1 stycznia br. przez dwa tygodnie tytuły Bauera nie były sprzedawane w punktach, do których prasę dostarcza Kolporter. Obie firmy wydały wówczas oświadczenia w których wzajemnie się oskarżały. Ostatecznie jednak udało im się zawrzeć porozumienie dotyczące warunków współpracy w całym bieżącym roku (więcej na ten temat).
Wydawnictwo Bauer wydaje kilkadziesiąt tytułów, w tym m.in. „Tele Tydzień” oraz „Twój Styl”, które są liderami w swoich segmentach.

Z udostępnionej latem ub.r. analizy Izby Wydawców Prasy wynika, że wówczas udział Kolportera w rynku dystrybucji prasy wyniósł 45,8 proc. Pod koniec roku spółka ta przejęła też punkty obsługiwane wcześniej przez Franpress, którego udział w ub.r. wynosił 3,2 proc.











