SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Bauer sprzedał 267 mln egz. swoich tytułów w 2013 (ranking top wydawnictw)

Wydawnictwo Bauer było w 2013 roku liderem pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy, a drugie miejsce zajął Ringier Axel Springer Polska - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. Pod względem średniej sprzedaży liderem był z kolei wydawca „Tygodnika Angora”, ale ma on w portfolio tylko jeden tytuł.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że największym wydawnictwem prasowym w Polsce pozostaje Wydawnictwo Bauer. W 2013 roku sprzedało ono 267 449 633 egzemplarzy swoich magazynów, o 7,2 proc. mniej niż rok wcześniej. Spółka ta ma najwięcej tytułów w swoim portfolio spośród wszystkich wydawnictw w Polsce - w ub.r. w bazie ZKDP figurowało ich 40, a rok wcześniej 39.

O ponad połowię mniej, dokładnie 129 148 157 egzemplarzy w ub.r. sprzedało wydawnictwo Ringier Axel Springer Polska zajmujące miejsce drugie. Oznacza to spadek o 8,8 proc. Ringier Axel Springer wydaje w naszym kraju dwa dzienniki oraz 13 magazynów.

>>> Zobacz wszystkie okładki prasowe w Polsce

Na podium uplasowała się jeszcze wydająca dzienniki regionalne Grupa Polskapresse z 77 651 231 egz. sprzedanych egzemplarzy (spadek o 9,8 proc. ). Pod koniec ub.r. przejęła ona Media Regionalne, które uplasowały się na pozycji piątej z 49 687 639 sprzedanych egz. (- 11,7 proc.). Łącznie Polskapresse i Media Regionalne sprzedały w 2013 roku 12 733 8870 egz. swoich tytułów.

Czwarte miejsce w rankingu zajęła Agora. W 2013 roku spółka ta sprzedała 6  981 384 egz. swoich dzienników i magazynów, co oznacza spadek względem 2012 roku o 19,7 proc.

Największy wzrost sprzedanych egzemplarzy (o 123,2 proc.)  do 7 083 280 egz.  zanotowała w ub.r. Platforma Mediowa Point Group, kontrolująca wydawnictwa AWR „Wprost” i Orle Pióro. Był to skutek rozpoczęcia w ub.r. wydawania przez nią „Tygodnika Do Rzeczy” (dowiedz się więcej).

Natomiast 2013 rok na największym minusie zakończyła Grupa Gremi. Należące do jej spółek tytuły w 2013 roku sprzedały o 38,1 proc. egz. mniej niż rok wcześniej (20 973 888 egz.). Był to m.in. skutek zmiany redakcji tygodnika „Uważam Rze”, po którym znacznie spadła sprzedaż tego pisma.

W rankingu wydawnictw utworzonym na podstawie średniej sprzedaży ogółem wszystkich egzemplarzy wszystkich tytułów liderem w 2013 roku była firma Westa-Druk Mirosław Kuliś, który wydaje jedynie „Tygodnik Angora”. W ub.r. jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 332 956 egz., po spadku o 9,07 proc.  względem 2012 roku.

Natomiast najwyżej notowaną w tej klasyfikacji grupą wydawniczą było Wydawnictwo Bauer. Średnia sprzedaż ogółem wszystkich jego tytułów w 2013 roku wyniosła 249 022 egz., czyli o 9,07 proc. mniej niż rok wcześniej.

>>> Zobacz wszystkie okładki prasowe w Polsce

Kolejne miejsce zajęła firma Edipresse Polska, której magazyny sprzedały się średnio w liczbie 188 692 egz. (spadek o 14,84 proc.).

Największy spadek, wynoszący 15,84 proc., zanotowała będąca na 9. Pozycji Agora. Średnia sprzedaż ogółem jej tytułów wyniosła w ub.r. 158 991 egz.

Natomiast najwięcej (17,49 proc.) zyskała Polityka sp. z o.o. - średnia sprzedaż ogółem jej dwóch magazynów uplasowała się na poziomie 84 975 egz., co dało jej miejsce dziewiąte. Wzrost ten to m.in. skutek przekształcena „Forum” z tygodnika w dwutygodnik, co miało miejsce w kwietniu ub.r. (więcej na ten temat).

Oba rankingi opracowane zostały na podstawie danych zawartych w deklaracjach przekazanych do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Uwzględnione zostały w nich wszystkie płatne tytuły prasowe należące do wydawnictw i zarejestrowane w ZKDP: od dzienników aż po roczniki.

>>> Zobacz wszystkie okładki prasowe w Polsce

Dane Grupy Burda obejmą tytuły spółek: Burda CN Polska, Burda Communications, Burda Media Polska, Burda NG Polska i Burda Publishing Polska, w tym przejęte przez nie magazyny dawnych spółek G+J Polska. Dane Platformy Mediowej Point Group obejmują tytuły AWR „Wprost” i Orle Pióro. Grupa Marquard  zawiera tytuły należące do Marquard Media Polska i Hearst-Marquard Media, a dane Grupy Gremi  obejmują tytuły wydawane przez Presspublikę, Gremi Media, Gremi Business Communication i Uważam Rze.

Dołącz do dyskusji: Bauer sprzedał 267 mln egz. swoich tytułów w 2013 (ranking top wydawnictw)

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
trew
Bezczelnie nie uwzględniono sprzedaży tygodnika W Sieci!!! Niech redakcja się wytłumaczy. To czytają fachowcy. Zadajcie wirtualnym takie pytanie.
odpowiedź
User
AS
A czym się różni tabelka dolna od górnej?
odpowiedź
User
mm
@AS: górna tabelka to łączne rozpowszechnianie, a dolna - średnie
odpowiedź