BBC tworzy zespół do walki z fałszywymi informacjami w internecie

Stacja BBC zapowiedziała stworzenie zespołu o nazwie Reality Check, którego zadaniem będzie zwalczanie dezinformacji w internecie, a szczególnie w mediach społecznościowych. - Nie zamierzamy cenzurować internetu, ale pokazywać w nim prawdziwy obraz świata - zapowiada James Harding, szef redakcji newsowych BBC.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Powołanie nowego zespołu internetowych ekspertów oraz dziennikarzy przeznaczonego do walki z dezinformacją w internecie James Harding ogłosił w komunikacie skierowanym do pracowników BBC.

Według zapowiedzi funkcjonujący obecnie na doraźnej zasadzie mechanizm o nazwie Reality Check zostanie zmieniony w stałą komórkę zajmującą się poszukiwaniem w internecie, a szczególnie w mediach społecznościowych sfabrykowanych i nieprawdziwych newsów dotyczących konkretnych zjawisk czy wydarzeń.

- Nie zamierzamy cenzurować internetu, ale prezentować w nim prawdziwy obraz świata zniekształcany coraz częściej przez ewidentne przypadki zamierzonej dezinformacji - podkreślił Harding.

Według planów Reality Check będzie funkcjonować w taki sposób, że obok fałszywych newsów publikowanych w social mediach będą pojawiały się newsy przygotowane przez BBC oparte na prawdziwych i sprawdzonych informacjach. Harding podkreśla, że z czasem internauci przekonają się o wartości rzetelnej informacji porzucając wiarę w newsy, których zadaniem jest osiągnięcie konkretnych celów politycznych czy po prostu czerpanie przychodów reklamowych z dużego ruchu towarzyszącego chwytliwym, ale spreparowanym newsom.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/david-clementi-nowym-prezesem-bbc-wskazanym-przez-brytyjski-rzad ##

Zgodnie z zapowiedzią BBC powołanie zespołu Reality Check wpisuje się w szerszą filozofię stacji, zgodnie z którą brytyjski państwowy nadawca stara się publikować wyłącznie dogłębnie sprawdzone i przeanalizowane informacje nawet kosztem tego, że konkretny news pojawi się z pewnym opóźnieniem.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały