SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

BBDO, WPP, Lowe Lintas Mumbai i Coca-Cola wśród najlepszych w branży marketingowej (ranking Warc 100)

Sieć agencji reklamowych BBDO Worldwide, koncern WPP, kampania „Kan Khajura Tesan”, agencja kreatywna Lowe Lintas Mumbai, marka Coca-Cola i Unilever jako reklamodawca to niektórzy zwycięzcy najnowszego zestawienia Warc 100 oceniającego najlepsze firmy w sektorze marketingowym.

Warc 100 to coroczny ranking obejmujący 100 najlepszych kampanii reklamowych i firm funkcjonujących w branży marketingowej. Zestawienie jest oparte na ocenie takich czynników jak efektywność, strategia, zdolność do wprowadzenia zmian w zachowaniach konsumentów i kreatywność.

Przy sporządzaniu rankingu przyznawane są punkty, których liczba zależy między innymi od tego jak często nagradzana była konkretna kampania, jak wysokie jest zrozumienie przez agencje specyfiki rynku, ich potencjał w zakresie kompetencji czy efektywność w realizowaniu celów postawionych przez klientów.

Ranking Warc 100 obejmuje kilka kategorii. W 2015 r. wśród kampanii reklamowych najwyższą liczbę 120,7 pkt zdobyła agencja Lowe Lintas/PHD z Indii za kampanię „Kan Khajura Tesan”. Także z Indii pochodzi zwycięzca w kategorii agencji kreatywnych - Lowe Lintas Mumbai z wynikiem 212,9 pkt. Z kolei największe uznanie w zestawieniu marek zdobyła Coca-Cola gromadząc 387 pkt, a najbardziej cenionym reklamodawcą jest Unilever, który zdobył 785,1 pkt.

Poniżej listy najlepszych firm, kampanii i marek w poszczególnych kategoriach

Kampanie
1. Kan Khajura Tesan, Marka: Hindustan Unilever, Agencja: Lowe Lintas/PHD, 120,7 pkt
2. Real Beauty Sketches, Marka: Dove, Agencja: Ogilvy & Mather São Paulo/PHD, 88,6 pkt
3. Travel Yourself Interesting, Marka: Expedia, Agencja: Ogilvy & Mather London, 78,1 pkt
4. Help A Child Reach 5, Marka: Lifebuoy, Agencja: Lowe Lintas, 74,2 pkt
5. Beautiful Hair, Whatever the Weather, Marka: Pantene, Agencja: Leo Burnett/Arc Worldwide, Starcom MediaVest Group, 71,5 pkt
6. Bentley Burial, Marka: Brazilian Association of Organ Transplants, Agencja: Leo Burnett Tailor Made, 66,4 pkt
7. SMART TXTBKS, Marka: SMART Communications, Agencja: DDB DM9 JaymeSyfu, 63 pkt
8. #YouDrive, Marka: Mercedes-Benz, Agencja: AMV BBDO, 62,5 pkt
9. The Hornbach Hammer, Marka: Hornbach, Agencja: HEIMAT Berlin, 58,9 pkt
10. Fair Go Bro, Marka: Virgin Mobile, Agencja: Havas Worldwide Sydney/One Green Bean, 57,3 pkt
11. Baby&Me, Marka: Evian, Agencja: BETC Paris, 54,9 pkt
12. Ship My Pants, Marka: Kmart, Agencja: FCB Chicago, 54,8 pkt
13. Land of Quattro, Marka: Audi, Agencja: thjnk Berlin, 54,7 pkt
14. Don't raise money, make money, Marka: Depaul UK, Agencja: Publicis London, 53,1 pkt
15. Good Call, Marka: Foster's, Agencja: adam&eveDDB, 50 pkt
16. The Battle to Win Back New York, Marka: Citibank, Agencja: Publicis Kaplan Thaler, 48 pkt
17. Share a Coke, Marka: Coca-Cola, Agencja: Various, 47,2 pkt
18. Dumb Ways to Die, Marka: Metro Trains Melbourne, Agencja: McCann Melbourne, 46,6 pkt
19. Guilt Trips, Marka: V/Line, Agencja: McCann Melbourne, 46,3 pkt
20. The Liberation, Marka: ONLY, Agencja: UncleGrey/Grey London, 45,5 pkt

Agencje kreatywne
1. Lowe Lintas Mumbai, Sieć:Lowe & Partners, 212,9 pkt
2. AMV BBDO, Sieć: BBDO Worldwide, 191 pkt
3. Colenso BBDO, Sieć: BBDO Worldwide, 147.6 pkt
4. Ogilvy & Mather New York, Sieć: Ogilvy & Mather, 136,1 pkt
5. Grey London, Sieć: Grey 131 pkt
6. McCann Melbourne, Sieć: McCann, 126,3 pkt
7. Ogilvy & Mather Mumbai, Sieć: Ogilvy & Mather, 106 pkt
8. HEIMAT Berlin, Sieć: HEIMAT, 105,2 pkt
9. Publicis Kaplan Thaler, Sieć: Publicis Worldwide, 103,6 pkt
10. Ogilvy & Mather São Paulo, Sieć: Ogilvy & Mather, 102 pkt
11. BBDO Shanghai, Sieć: BBDO Worldwide, 99 pkt
12. Publicis London, Sieć: Publicis Worldwide, 98 pkt
13. Leo Burnett Tailor Made, Sieć: Leo Burnett, 83,6 pkt
14. FCB Mayo Lima, Sieć: FCB, 83,6 pkt
15. FCB Chicago, Sieć: FCB, 83,5 pkt
16. FCB Auckland, Sieć: FCB, 82.4 pkt
17. thjnk Berlin, Sieć: thjnk 80.3 pkt
18. Ogilvy & Mather London, Sieć: Ogilvy & Mather, 78.1 pkt
19. BETC Paris, Sieć: BETC, 75.2 pkt
20. Whybin\TBWA Sydney, Sieć: TBWA Worldwide 75.0 pkt

Domy mediowe
1. Starcom MediaVest Group Chicago, Sieć: Starcom MediaVest Group, 202.7 pkt
2. PHD Mumbai, Sieć: PHD, 105.7 pkt
3. Manning Gottlieb, Sieć: OMD, 92.0 pkt
4. OMD UK, Sieć: OMD, 83.0 pkt
5. UM Sydney, Sieć: UM, 80.1 pkt
6. PHD London, Sieć: PHD, 75.1 pkt
7. Starcom MediaVest Group New York, Sieć: Starcom MediaVest Group, 71.6 pkt
8. OMD New York, Sieć: OMD Worldwide, 57.3 pkt
9. MediaCom London, Sieć: MediaCom, 49.5 pkt
10. Starcom MediaVest Group London, Sieć: Starcom MediaVest Group, 49.4 pkt
11. Media Connection BPN Peru, Sieć: BPN, 49.2 pkt
12. Starcom MediaVest Group Warsaw, Sieć: Starcom MediaVest Group, 49.1 pkt
13. Mindshare London, Sieć: Mindshare Worldwide, 43.3 pkt
14. PHD Shanghai, Sieć: PHD, 40.0 pkt
15. Maxus London, Sieć: Maxus, 38.9 pkt
16. MediaCom International, Sieć: MediaCom, 37.6 pkt
17. Starcom MediaVest Group Sydney, Sieć: Starcom MediaVest Group, 37.5 pkt
18. OMD Hong Kong, Sieć: OMD Worldwide, 35.6 pkt
19. Match Media, 35.3 pkt
 20. Starcom MediaVest Group Santiago, Sieć: Starcom MediaVest Group, 34.3 pkt

Agencje digitalowe
1. 360i New York, Sieć: 360i,, 69.8 pkt
2. R/GA New York, Sieć: R/GA, 58.4 pkt
3. Proximity Toronto, Sieć: Proximity Worldwide, 55.7 pkt
4. FRED & FARID Paris, Sieć: FRED & FARID, 47.7 pkt
5. Razorfish New York, Sieć: Razorfish, 45.2 pkt
6. OgilvyOne London, Sieć: OgilvyOne, 45.2 pkt
7. VML Australia, Sieć: VML,, 38.6 pkt
8. Proximity Bogotá, Siec: Proximity Worldwide, 38.4 pkt
9. Proximity Barcelona, Sieć: Proximity Worldwide, 36.7 pkt
10. Possible New York, Sieć: Possible, 36.2 pkt
11. Deep Focus, Sieć: Engine Group, 33.6 pkt
12. PrecisionDemand, 33.6 pkt
13. OgilvyOne Mumbai, Sieć: OgilvyOne, 32.1 pkt
14. Mito Europe, 31.8 pkt
15. Tribal Worldwide Shanghai, Sieć: Tribal Worldwide, 28.0 pkt
16. Colenso/Proximity New Zealand, Sieć: Proximity Worldwide, 27.6 pkt
17. Syzygy, 27.5 pkt
18. Wunderman London, Sieć: Wunderman, 26.0 pkt
19. Weapon7, 25.9 pkt
20. Aspen Epsilon, 25.9 pkt

Na drugiej podstronie rankingi sieci i holdingów reklamowych, marek, reklamodawców oraz krajów, w których działają wyróżnione firmy

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: BBDO, WPP, Lowe Lintas Mumbai i Coca-Cola wśród najlepszych w branży marketingowej (ranking Warc 100)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl