SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

BBDO, WPP, Procter&Gamble, Vodafone wśród zwycięzców globalnego rankingu reklamowego Warc100

Sieć agencji reklamowych BBDO Worldwide, holding WPP, dom mediowy Starcom New York, marka Vodafone, koncern Procter&Gamble, agencja reklamowa adam&eveDDB, agencja interaktywna Proximity London i kampania reklamowa marki Ariel w Indiach prowadzona pod hasłem „Share the Load” to zwycięzcy tegorocznego raportu Warc100 oceniającego najlepsze firmy, marki i kampanie marketingowe na świecie.

Międzynarodowy serwis Warc.com, poświęcony komunikacji marketingowej, reklamie i ekonomii opublikował wyniki dorocznego raportu dotyczącego najlepszych firm, marek i kampanii marketingowych na świecie w 2016 roku.

Znalazły się w nim także polskie agencje - trzy wśród domów mediowych i jedna w zestawieniu agencji digitalowych.

Najwyżej spośród lokalnych firm znalazł się dom mediowy MEC - z liczbą 53,8 pkt. Zajął 10 miejsce, awansując z pozycji 24 rok wcześniej. Na dalszych pozycjach znalazły się Starcom (18 miejsce, 39,4 pkt., spadek z pozycji 6 rok wcześniej) i MediaCom Warszawa (19 pozycja, 36,7 pkt., awans z miejsca 35 rok wcześniej).

Z kolei do zestawianie agencji digtalowych trafiła Lubię to-linkedin by Isobar. Z liczbą 23,6 pkt.  agencja ta zajęła 43 lokatę.

Ranking WARC obejmuje również punktowe zestawienie poszczególnych krajów. Polska w tym roku zajęła w nim 19 miejsce z liczbą 244 pkt. Oznacza to spadek z 14 miejsca w ub.r.

Zestawienie WARC jest oparte na ocenie takich czynników jak efektywność, strategia, zdolność do wprowadzenia zmian w zachowaniach konsumentów i kreatywność. Przy sporządzaniu rankingu przyznawane są punkty, których liczba zależy między innymi od tego jak często nagradzana była konkretna kampania, jak wysokie jest zrozumienie przez agencje specyfiki rynku, ich potencjał w zakresie kompetencji czy efektywność w realizowaniu celów postawionych przez klientów.

W tegorocznym zestawieniu za najlepszą kampanię reklamową uznano działania realizowane pod hasłem „Share the Load” dla marki Ariel (Procter&Gamble) w Indiach przez agencje BBDO i Mediacom Mumbai. Przyznano jej łącznie 164,2 pkt.

W rankingu agencji kreatywnych najwięcej punktów uzyskała agencja adam&eveDDB z Wielkiej Brytanii (219,7 pkt). Z kolei najwyżej ocenionym domem mediowym jest Starcom New York z liczbą 147,3 pkt, zaś agencją digital – Proximity London z  81 pkt. Wśród sieci reklamowych najwyższe noty zebrała BBDO Worldwide (1412,4 pkt.), a wśród holdingów reklamowych - WPP (4079,4 pkt). Najwyżej oceniona marka, czyli Vodafone dostała 195,8 pkt, a najlepszym według WARC reklamodawcą był Procter&Gamble (503,3 pkt.).

Poniżej prezentujemy po 20 miejsc w każdym z rankingów WARC.

Agencje kreatywne:
1. adam&eveDDB, Wielka Brytania, sieć DDB Worldwide, 219.7 pkt.
2. AMV BBDO, Wielka Brytania, sieć BBDO Worldwide, 152,4 pkt.
3. BBDO Mumbai, Indie, sieć BBDO Worldwide, 142,2 pkt.
4. Grey London, Wielka Brytania, sieć Grey, 140,1 pkt.
5. MullenLowe Lintas Group Mumbai, Indie, sieć Mullen Lowe Group, 123,3 pkt.
6. Ogilvy&Mather New York, USA, sieć Ogilvy&Mather Advertising, 115,6 pkt.
7. Ogilvy&Mather Mumbai, Indie, sieć Ogilvy&Mather dvertising, 103,5 pkt.
8. 72andSunny Los Angeles, USA, sieć 72andSunny, 99,2 pkt.
9. Colenso BBDO, Nowa Zelandia, sieć BBDO Worldwide, 98,9 pkt.
10. BBDO Nowy Jork, USA, sieć BBDO Worldwide, 94,3 pkt.
11. Leo Burnett Chicago, USA, sieć Leo Burnett, 82,3 pkt.
12. Clemenger BBDO Melbourne, Australia, sieć BBDO Worldwide, 79,6 pkt.
13. FP7/DXB, Zjednoczone Emiraty Arabskie, sieć FP7, 79,5 pkt.
14. McCann Melbourne, Australia, sieć McCann Erickson, 79 pkt.
15. Grey Nowy Jork, USA, sieć Grey. 77,4 pkt.
16. Ogilvy & Mather Frankfurt, Niemcy, sieć Ogilvy & Mather Advertising, 76,4 pkt.
17. McCann XBC, USA, sieć McCann Worldgroup, 70,2 pkt.
18. Sancho BBDO, Kolumbia, sieć BBDO Worldwide, 69,8 pkt.
19. Leo Burnett Toronto, Kanada, sieć Leo Burnett, 69,3 pkt.
20. Leo Burnett Melbourne, Australia, sieć Leo Burnett, 67,8 pkt.

Domy mediowe:
1. Starcom New York, USA, sieć: Starcom, 147,3 pkt.
2. Mindshare New York, USA, sieć Mindshare Worldwide, 100,6 pkt.
3. Atomic 212° Group, Australia, 95 pkt.
4. Manning Gottlieb OMD, Wielka Brytania, sieć OMD Worldwide, 80,7 pkt.
5. Mindshare Istanbul, Turcja, sieć Mindshare Worldwide, 71,8 pkt.
6. OMD Los Angeles, USA, sieć OMD Worldwide, 61 pkt.
7. MediaCom Mumbai, Indie, sieć MediaCom, 60,1 pkt.
8. Mediavest | Spark Chicago, USA, sieć Starcom, 59,7 pkt.
9. UM Bucharest, Rumunia, sieć Universal McCann, 58,1 pkt.
10. MEC Warsaw, Polska, sieć MEC, 53,8 pkt.
11. OMD UK, Wielka Brytania, sieć OMD Worldwide, 50,7 pkt.
12. Starcom Chicago, USA, sieć Starcom, 50,2 pkt.
13. PHD London, Wielka Brytania, sieć PHD, 49,9 pkt.
14. UM Dubai, Zjednoczone Emiraty Arabskie, sieć Universal McCann, 46,6 pkt.
15. OMD New York, USA, sieć OMD Worldwide, 45,2 pkt.
16. Assembly, USA, 44,6 pkt.
17. MediaCom London, Wielka Brytania, sieć MediaCom, 42 pkt.
18. Starcom Warsaw, Polska, sieć Starcom, 39,4 pkt.
19. MediaCom Warsaw, Polska, sieć MediaCom, 36,7 pkt.
20. Touché! PHD, Kanada, sieć PHD, 36,4 pkt.

Agencje digitalowe:
1. Proximity London, Wielka Brytania, sieć Proximity Worldwide, 81 pkt.
2. Affinity, Australia, 70,9 pkt.
3. Ketchum New York, USA, sieć Ketchum, 64,1 pkt.
4. Trisect, USA, sieć Match MG, 56,7 pkt.
5. R/GA New York, USA, sieć R/GA, 51,6 pkt.
6. Team Unilever Shopper, USA, 49,6 pkt.
7. E:mg Moscow, Rosja, 48,6 pkt.
8. FCB/RED, USA, sieć FCB, 47 pkt.
9. Colenso/Proximity New Zealand, Nowa Zelandia, sieć Proximity Worldwide, 46,7 pkt.
10. 360i New York, USA, 45,3 pkt.
11. Proximity Madrid, Hiszpania, Proximity Worldwide, 43,7 pkt.
12. Edelman New York, USA, sieć Edelman, 41,4 pkt.
13. DigitasLBi San Francisco, USA, sieć DigitasLBi, 39,3 pkt.
14. OgilvyOne London, Wielka Brytania, sieć OgilvyOne Worldwide, 37 pkt.
15. DigitasLBI Chicago, USA, sieć DigitasLBi, 36,2 pkt.
16. MSL New York, USA, sieć MSL, 35,8 pkt.
17. OgilvyOne Athens, Grecja, sieć OgilvyOne Worldwide, 34,7 pkt.
18. Ogilvy PR Istanbul, Turcja, sieć Ogilvy PR, 32,5 pkt.
19. Wunderman Seattle, USA, sieć Wunderman, 32,1 pkt.
20. Moxie, USA, sieć ZenithOptimedia, 31,6 pkt.

Sieci reklamowe:
1. BBDO Worldwide/ Omnicom Group, 1412,4 pkt.
2. Ogilvy & Mather Advertising/ WPP, 978,9 pkt.
3. McCann Erickson/ Interpublic Group, 702,9 pkt.
4. OMD Worldwide/ Omnicom Group, 581,4 pkt.
5. Starcom/ Publicis Groupe, 573,9 pkt.
6. Leo Burnett/ Publicis Groupe, 572,8 pkt.
7. DDB Worldwide/ Omnicom Group, 547,6 pkt.
8. TBWA Worldwide/ Omnicom Group, 513,6 pkt.
9. JWT/ WPP, 498,8 pkt.
10. Grey/ WPP, 475,9 pkt.
11. Mullen Lowe Group/ Interpublic Group, 440,9 pkt.
12. Mindshare Worldwide/ WPP, 367,4 pkt.
13. Y&R/ WPP, 355,7 pkt.
14. MediaCom/ WPP, 336,4 pkt.
15. Universal McCann/ Interpublic Group, 289,5 pkt.
16. Publicis Worldwide/ Publicis Groupe, 285,3 pkt.
17. Proximity Worldwide/ Omnicom Group, 269,1 pkt.
18. PHD/ Omnicom Group, 240,6 pkt.
19. FCB/ Interpublic Group, 219,7 pkt.
20. Saatchi & Saatchi/ Publicis Groupe, 198,4 pkt.

Holdingi reklamowe:
1. WPP – 4079,4 pkt.
2. Omnicom Group – 3598,4 pkt.
3. Interpublic Group – 2237,7 pkt.
4. Publicis Groupe – 2174,6 pkt.
5. Dentsu – 549 pkt.
6. Havas – 320 pkt.
7. MDC Partners -165,1 pkt.
8. BlueFocus – 95,4 pkt.
9. Enero Group – 58,2 pkt.

Marki:
1. Vodafone, 195,8 pkt.
2. Ariel, 164,2 pkt
3. John Lewis, 163,4 pkt.
4. IKEA, 151,8 pkt.
5. Dove, 145,8 pkt.
6. MasterCard, 122,6 pkt.
7. Coca-Cola, 116,6 pkt.
8. McDonald’s, 110,5 pkt.
9. Snickers, 109,4 pkt.
10. Heineken, 100 pkt.
11. Double Robotics, 95 pkt.
12. Volvo, 91,2 pkt.
13. Volkswagen, 90,7 pkt.
14. Mercedes-Benz, 88,7 pkt.
15. KFC, 88,4 pkt.
16. Pepsi, 86,2 pkt.
17. Media Markt, 84,2 pkt.
18. The Economist, 79,5 pkt.
19. Truth®, 76,4 pkt.
20. Lidl, 72,6 pkt.

Reklamodawcy:
1. Procter & Gamble, 503,3 pkt.
2. Unilever, 478,2 pkt.
3. Nestlé, 308,3 pkt.
4. PepsiCo, 268,4 pkt.
5. Heineken, 248,9 pkt.
6. Mondelēz International, 239,2 pkt.
7. Mars, 210,2 pkt.
8. Vodafone, 195,8 pkt.
9. Coca-Cola Company, 188,7 pkt.
10. John Lewis, 163,4 pkt.
11. IKEA, 151,8 pkt.
12. MasterCard, 122,6 pkt.
13. McDonald’s, 122,3 pkt.
14. Kimberly-Clark, 118,3 pkt.
15. Yum! Brands, 117,7 pkt.
16. Samsung, 109,2 pkt.
17. Anheuser-Busch InBev, 95 pkt.
18. Double Robotics, 95 pkt.
19. Daimler, 94,4 pkt.
20. Volkswagen Group, 93,9 pkt.

Kraje:
1. USA, 3558,9 pkt.
2. Wielka Brytania, 2091,5 pkt.
3. Indie, 977,7 pkt.
4. Australia, 877,7 pkt.
5. Chiny, 666,2 pkt.
6. Nowa Zelandia, 556,8 pkt.
7. Kolumbia, 534,7 pkt.
8. Turcja, 478,5 pkt.
9. Niemcy, 471 pkt.
10. Kanada, 462,1 pkt.
11. Argentyna, 438,4 pkt.
12. Brazylia, 345,2 pkt.
13. Rosja, 290,4 pkt.
14. Zjednoczone Emiraty Arabskie, 280,5 pkt.
15. Peru, 270,3 pkt.
16. Chile, 266,4 pkt.
17. Hiszpania, 253 pkt.
18. Izrael, 249,2 pkt.
19. Polska, 244 pkt.
20. Węgry, 242,5 pkt.

Kampanie reklamowe:

1. „Share The Load”- Ariel/Procter&Gamble, Indie, agencje: BBDO Mumbai/Mediacom Mumbai, 164,2 pkt.

2. John Lewis Christmas advertising 2012-2015 – Jonh Lewis, Wielka Brytania, agencje: adam&eveDDB/Manning Gottlieb OMD. 142,2 pkt

.

3. „Lucy The Robot” – Double Robotics, Australia, agencja Atomic 212° Group, 95 pkt.

4. „Rabbit Race” - Media Markt, Niemcy, agencje Ogilvy & Mather Frankfurt/UM Frankfurt, 84,2 pkt

.

5. „Raising Eyebrows and Subscriptions” - „The Economist”, Wielka Brytania, agencja Proximity London, 68,3 pkt.

6. „Diving into Data for Narellan” - Narellan Pools, Australia, agencja Affinity, 64,5 pkt.

7. World Gallery – Apple, USA, agencje: TBWAMedia Arts Lab Los Angeles/OMD Los Angeles, 64,2 pkt.
8. „#LikeAGirl” - Always/Procter&Gamble, globalnie, agencje Leo Burnett Toronto/Leo Burnett London, 52,2 pkt.

9. „#MyFamilyCan” - SPC, Australia, agencja Leo Burnett Melbourne, 51,7 pkt.
10. „Infrequent Flyers” - Tigerair, Australia, agencja McCann Melbourne, 49,6 pkt.
11. „The Scent of Success” - Old Spice, USA, agencja Wieden + Kennedy Portland, 48,6 pkt.
 

12. „Mistakes” - New Zealand Transport Agency, Nowa Zelandia, agencja Clemenger BBDO Wellington, 48,2 pkt.

13. „Hungry Slip Ups” - Snickers, Hongkong, agencje BBDO Hong Kong/Proximity Hongkong, 47,2 pkt.

14. „Finish It” - truth, USA, agencje 72andSunny Los Angeles/Assembly/Ketchum New York, 47,1 pkt.
15. „#EndAcidSale” - Make Love Not Scars, Indie, agencja Ogilvy & Mather Mumbai, 44,7 pkt. http://makelovenotscars.org/end-acid-sale/

16. „You're Not You When You're Hungry” - Snickers, USA/Wielka Brytania, agencje BBDO New York/AMV BBDO, 44,5 pkt.

17. „Volvo LifePaint” - Volvo, Wielka Brytania, agencja Grey London, 44,5 pkt.
18. „Madden Season & Giferator” - EA Madden NFL '15, USA, agencja Heat/Grow, 41 pkt.
19. „The Great Sleep” - IKEA, Niemcy, agencja thjnk Hamburg, 40,1 pkt.

 

20. „Christmas Is For Sharing” - Sainsbury's, USA, agencja AMV BBDO, 39,1 pkt.

najnowsze wiadomości

Dołącz do dyskusji: BBDO, WPP, Procter&Gamble, Vodafone wśród zwycięzców globalnego rankingu reklamowego Warc100

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl