SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Bedoes w kampanii społecznej fundacji Martyny Wojciechowskiej

Fundacja Martyny Wojciechowskiej Unaweza rozpoczęła kampanię społeczną poświęconą zdrowiu psychicznemu młodych osób. W spocie występuje znany raper Bedoes. 

Z raportu Fundacji Unaweza “Młode Głowy. Otwarcie o zdrowiu psychicznym” wynika, że co trzeci przebadany młody człowiek czuje się samotny, a co dziesiąty twierdzi, że nie ma nikogo, komu mógłby zaufać. Zdarza się, że osobą, z którą młodzi ludzie chętniej dzielą się swoim cierpieniem, jest ktoś sławny – stąd wiele rozpaczliwych czy smutnych komentarzy zostawianych w social mediach.

Jak zaznaczają psychologowie, recepta, a przynajmniej krok w stronę rozwiązania, to porozmawianie z kimś o problemie: przyjacielem, mamą, nauczycielem.Dlatego główną ideą spotu stała się myśl "Powiedz to na głos. Prawdziwa rozmowa ma większą moc niż tylko komentarz".  

Bohaterem spotu jest nastolatek, który doświadcza prześladowania i przemocy rówieśniczej w szkole. W związku z tym jest w złym stanie psychicznym. Boi się jednak powiedzieć o tym mamie. Wsparciem jest dla niego głos rapera Bedoesa.

Bedoes o zdrowiu psychicznym nastolatków

Raper i założyciel labelu 2115 zachęca głównego bohatera, żeby opowiedział o gnębiących go myślach swojej mamie. Abstrakcyjny i lekko humorystyczny charakter przedstawionej w filmie sytuacji intryguje, poruszając jednocześnie szalenie ważny temat kondycji psychicznej młodzieży.

– Wziąłem udział w tym projekcie, ponieważ jest bardzo bliski mojemu sercu. Mam nadzieję, że dotrze we wszystkie miejsca, w które ma dotrzeć, i że zrobimy dzięki tej kampanii dużo dobrego. Chciałbym, żeby działy się podobne rzeczy, kiedy ja chodziłem do szkoły – mówi Bedoes 2115.

- Z naszych badań i raportu wiemy, że wciąż trudno im rozmawiać otwarcie o problemach. Wstyd i lęk przed odrzuceniem sprawiają, że często nie chcą sięgać po pomoc nawet w bardzo kryzysowych sytuacjach. Nie wierzą, że zostaną wysłuchani, boją się oceny. Dlatego tak ważne są akceptacja i wsparcie ze strony dorosłych. I taki jest cel naszej kampanii: zachęcić do rozmawiania o zdrowiu psychicznym otwarcie, zarówno dzieci jak i rodziców. Od początku projektu MŁODE GŁOWY naszym ambasadorem jest raper Bedoes, bo to ważny głos młodego pokolenia. Szczerze mówi o swojej drodze przez kryzysy i o tym, że sięganie po pomoc to, cytując, „żaden obciach”. W naszym filmie jest po prostu sobą, nie odgrywa roli, mówi własnymi słowami o tym, że rozmowa ma moc i że zawsze warto rozmawiać – podkreśla Martyna Wojciechowska, prezeska Fundacji Unaweza, która zainicjowała i realizuje projekt "Młode Głowy. Otwarcie o zdrowiu psychicznym".

Za reżyserię spotu odpowiedzialny jest Karol Kołodziński, za zdjęcia reprezentowany przez Papaya Roster Igor Połaniewicz. Produkcja powstała w ramach jubileuszowej, 10. edycji Papaya New Directors. Pomysłodawcą powstania spotu jest Grupa NOWY®ŁAD. Mecenasem spotu jest firma Sizeer.

Dołącz do dyskusji: Bedoes w kampanii społecznej fundacji Martyny Wojciechowskiej

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dobre
mam nadzieję, że komuś to pomoże
odpowiedź
User
ab
Bardzo dobry materiał, który daje do myślenia. Dobrze dobrany ambasador i język do grupy odbiorców. Niech się szerzy i pomaga!
odpowiedź