SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Bez PITu PITu” - Warszawa absurdami zachęca do płacenia w niej podatków

Władze Warszawy prowadzą kampanię zachęcającą wszystkie osoby pracujące w stolicy do rozliczenia w niej podatku dochodowego PIT. Akcja - prowadzona pod hasłem „Bez PITu PITu” przez agencję Allegro - obejmuje internet, prasę i outdoor.

W ramach akcji na początku kwietnia w warszawskiej komunikacji miejskiej (metrze, tramwajach, autobusach i SKM) oraz klubach fitness i lokalnych mediach pojawiły się krótkie spoty i reklamy prezentujące nietypowe komunikaty dotyczące funkcjonowania miasta, np. w dni parzyste na trasie Wilanów-Centrum kursować będą tylko autobusy linii nieparzystych, w piątki metro zatrzymywać się będzie tylko na stacjach na literę P, a wypożyczalnie rowerów miejskich zostaną zastąpione wypożyczalniami butów marszowych w rozmiarach od 36 do 42.

W akcję włączyła się prezydent miasta Hanna Gronkiewicz-Waltz, która na swoim profilu facebookowym informowała 1 kwietnia o purnonsensowych zmianach w funkcjonowaniu komunikacji i infrastruktury rekreacyjnej stolicy. Poprzez swoje konta na portalach społecznościowych temat promowały również ZTM i Urząd Miasta, a o zmianach czekających warszawiaków zaczęły pisać lokalne media.

Był to teaser kampanii stołecznego ratusza, emitowany w pierwszym tygodniu kwietnia. 9 kwietnia wystartował etap właściwy, ujawniający, że jest to kampania społeczna „Bez PITu PITu”. Akcja ma zachęcić wszystkich, którzy pracują w Warszawie, ale nie są tu zameldowani i nie rozliczają tu PITów, żeby dołączyli do grona stołecznych podatników.

- W tym roku zdecydowaliśmy się przeprowadzić przewrotną kampanię, opartą na dwuznaczności idiomu pitu pitu. Chcieliśmy zaintrygować mieszkańców Warszawy informacjami o nietypowych zmianach w funkcjonowaniu miasta - tłumaczy Robert Zydel, dyrektor Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy. - Zamierzaliśmy w ten sposób pokazać, że bez PITu PITu wygodne życie warszawiaków nie byłoby możliwe. Liczymy, że oparta na wyrazistych hasłach kampania, wywoła społeczną dyskusję na ten temat i zmobilizuje do przyłączenia się do grona stołecznych podatników - dodaje.

10-sekundowe spoty będą emitowane do 30 kwietnia w warszawskiej komunikacji miejskiej - metrze, tramwajach, autobusach i SKM oraz w klubach fitness za pośrednictwem Benefit TV. Kampania obejmuje też reklamy w stołecznych wydaniach „Naszego Miasta” i „Gazety Wyborczej”, działania w internecie na stronie um.warszawa.pl oraz w oficjalnych kanałach social media ratusza oraz aktywności public relations.

Za kreację i produkcję reklam oraz kompleksową komunikację kampanii odpowiada agencja Allegro. Zarekomendowane przez agencję media zostały zakupione przez Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Warszawy.

Dołącz do dyskusji: „Bez PITu PITu” - Warszawa absurdami zachęca do płacenia w niej podatków

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl