Wyższe ceny żywności w Biedronce. Ucieczka przed zerowym VAT-em? „To normalna praktyka”

Przez sklepy Biedronka przeszła fala podwyżek. Od 24 stycznia 2022 roku podrożała większość podstawowych artykułów spożywczych. Czy to „ucieczka do przodu” przez zerową stawką VAT zapowiedzianą przez rząd? - Regularne zmiany cen w cyklach tygodniowych są normalną praktyką w handlu detalicznym, tym bardziej na początku roku - zaznacza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Grzegorz Pytko, dyrektor handlowy w sieci Biedronka.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Wyższe ceny żywności w Biedronce. Ucieczka przed zerowym VAT-em? „To normalna praktyka”

Od kilku miesięcy inflacja w Polsce galopuje coraz szybciej. W górę idą nie tylko ceny gazu czy energii, ale także koszty zakupów dokonywanych w sklepach spożywczych. Okazuje się, że masowa fala podwyżek dotknęła także sieć sklepów Biedronka.

Wszystko w górę

24 stycznia br. Biedronka podniosła ceny większości najważniejszych artykułów spożywczych oferowanych w tej sieci. Podrożały produkty ze wszystkich kategorii, niektóre z nich ujął w swoim wpisie na Twitterze Rafał Mundry, ekonomista.

Wzrost cen w popularnych dyskontach obrazuje także odpowiednie zestawienie zaprezentowane w tweetcie.

grafika

Ucieczka przed VAT? „Zmiany cen nieuniknione”

W internecie pojawiły się opinie, zgodnie z którymi podwyżka w Biedronce i innych sieciach handlowych jest efektem polityki rządu. Chodzi o zapowiedź wprowadzenia zerowej stawki VAT na artykuły spożywcze od 1 lutego 2022 r., co ma zatrzymać drożyznę.

Według przypuszczeń sklepy podnoszą obecnie ceny po to, aby po zmniejszeniu VAT-u obniżać ceny z wyższego poziomu, jednak po powrocie podatku może się okazać, że koszty zakupów będą jeszcze większe, niż są obecnie.

Wirtualnemedia.pl w tym kontekście zapytały Biedronkę o przyczyny fali podwyżek. W odpowiedzi od Grzegorza Pytko, dyrektora handlowego sieci kwestia VAT nie została poruszona, a podwyżki zostały wyjaśnione w nieco innym świetle.

- Regularne zmiany cen w cyklach tygodniowych są normalną praktyką w handlu detalicznym, tym bardziej na początku roku – zaznacza Grzegorz Pytko. - Żyjąc w dobie rosnącej inflacji, prowadziliśmy dłuższe niż zwykle negocjacje z wszystkimi naszymi dostawcami, aby zmiany cen wynikające z drastycznych wzrostów kosztów surowców, energii, transportu oraz akcyzy były jak najmniej odczuwalne dla naszych klientów.

Według szefa handlowego Biedronki niestety, realia rynkowe doprowadziły do sytuacji, w której zmiany cen niektórych produktów stały się nieuniknione.

- Nadal jednak Biedronka zachowuje swoją konkurencyjność cenową w porównaniu z ofertami innych sieci, co najlepiej widać w niezależnych koszykach cenowych – podkreśla Pytko. - Klienci Biedronki aktywnie korzystają również z cyklicznych ofert promocyjnych. Tylko w ubiegłym tygodniu użytkownicy karty Moja Biedronka zaoszczędzili ponad 150 milionów złotych dzięki korzystaniu z akcji rabatowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik  Polsatu dementuje

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik Polsatu dementuje