SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Bitwa na głosy” z mniejszą widownią. Ostatnia edycja?

Zakończona w sobotę trzecia edycja „Bitwy na głosy” miała o 300 tys. widzów niższą oglądalność niż emitowana wiosną br. druga odsłona show. Program dał TVP2 trzecie miejsce w rynku i z reklam przyniósł 8,3 mln zł.

Trzecią edycję „Bitwy” śledziło 2,28 mln widzów, co przełożyło się na 15,60 proc. udziału w grupie 4+ - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. W czasie emisji show (soboty o 20.05) Dwójka zajęła trzecie miejsce w grupie wszystkich widzów. Liderem był nadający wtedy „Mam talent!” TVN z udziałem na poziomie 23,87 proc., a drugie miejsce zajęła TVP1 („Pogoda”, „Komisarz Alex”, filmy fabularne; 16,85 proc.). Gorzej od TVP2 wypadł tylko Polsat, nadający filmy (11,59 proc.).

Wśród osób w wieku od 16 do 49 lat Dwójka w paśmie “Bitwy na głosy” osiągnęła 13,81 proc. udziału, co dało jej także trzecie miejsce w rynku. Przegrała z TVN (27,85 proc.) i z Polsatem (14,61 proc.), ale wygrała z Jedynką (12,55 proc.).

Najwięcej widzów w zakończonej właśnie edycji show śledziło finałowy odcinek z 10 listopada br. - było to 2,65 mln osób przy udziale na poziomie 17,69 proc.

Trzecia odsłona „Bitwy” miała najmniej widzów spośród trzech pokazanych dotąd edycji formatu. Nadawana wiosną br. druga seria widowiska miała 2,58 mln oglądających, a udział Dwójki w czasie jej emisji wynosił odpowiednio 17,50 proc. i 14,82 proc. (więcej na ten temat). Z kolei obecna w ramówce TVP2 wiosną 2011 roku pierwsza edycja „Bitwy” gromadziła zdecydowanie więcej widzów - 3,61 mln osób (dowiedz się więcej).

- Każdy z odcinków trzeciej edycji „Bitwy na głosy” obejrzało ponad 2 miliony widzów. To wynik, który nas cieszy, szczególnie, że program był nadawany w niezwykle konkurencyjnym i wymagającym paśmie, a mimo to wielkość widowni pozostała zbliżona do tej, jaką odnotowaliśmy w analogicznym paśmie ubiegłej jesieni - mówi Wirtualnemedia.pl Joanna Stempień-Rogalińska, rzecznik prasowa TVP.

>>> Drużyna Piaska triumfuje w „Bitwie na głosy”

Piasek i jego zespół, fot. TVP

Wpływy z reklam emitowanych przy trzeciej odsłonie programu wyniosły 8,3 mln złotych o 2,3 mln zł więcej niż przy drugiej serii. To jednak tylko dane cennikowe bez rabatów. „Bitwa” jest bardzo kosztownym formatem, a nie była przerywana reklamami. Mogło to sprawić, że jego emisja nie była dochodowa dla TVP. Spółka nie ujawnia jednak takich danych, zasłaniając się tajemnicą finansową.

- Decyzja dotycząca emisji kolejnej edycji „Bitwy na głosy” w wiosennej ramówce TVP2 nie została jeszcze podjęta - mówi nam Stempień-Rogalińska. Z naszych informacji wynika jednak, że dość prawdopodobnie jest, iż była to na razie ostatnia edycja show.

W programie rywalizowało ze sobą osiem szesnatoosobowych zespołów prowadzonych przez gwiazdy. Zwycięzcą została drużyna Andrzeja Piasecznego, która w finale pokonała zespół Ewy Farnej, wygrywając 100 tys. zł na cel charytatywny (Dom Pomocy Społecznej w Mnichowie). Prowadzącymi show byli Hubert Urbański i Agnieszka Szulim, a za jego produkcję odpowiadała firma Golden Media Polska (d. Mastiff Media Polska).


Widownia „Bitwy na głosy 3” na tle konkurencji

StacjaWszyscy 4+16-49
AMRSHR %SHR %
TVN3 484 03623,87%27,85%
TVP12 458 74316,85%12,55%
TVP2 - Bitwa...2 276 11815,60%13,81%
Polsat1 691 28311,59%14,61%


Oglądalność show na tle konkurencji

 Wszyscy 4+
DataStartKoniecAMRSHR %
10-11-201220:1022:072 646 43617,69%
03-11-201220:1121:582 415 43415,96%
13-10-201220:1021:592 379 84715,79%


 Widownia trzech edycji „Bitwy”

EdycjaOkresWszyscy 4+16-49
AMRSHR %SHR %
IWiosna 20113 605 46823,63%19,63%
IIWiosna 20122 577 67717,50%14,82%
IIIJesień 20122 276 11815,60%13,81%

 

 
jury show „Bitwa na głosy”, fot. TVP

Dołącz do dyskusji: „Bitwa na głosy” z mniejszą widownią. Ostatnia edycja?

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
wrt
niech nei robia żeby nie placić celebrytom wielkich pieniedzy ktorzy lasnusja sie na antenie
odpowiedź
User
tom
Moim zdaniem ten program był lepszy niż polsatowski Must Be The Music
odpowiedź
User
mini
jak widzę kasie zielińska to rzygam ! zakompleksione 1,50 m , dzidzia piernik zalosna! Maćkuuu.....
odpowiedź