„Bitwa o dom” przegrywa z konkurencją. Program ogląda tylko 1,2 mln widzów

Trzecia edycja „Bitwy o dom” - po trzech odcinkach castingowych - gromadzi średnio 1,22 mln widzów. TVN w czasie jej nadawania zajmuje dopiero czwarte miejsce w rynku i ma mniej widzów niż rok temu. Widownia show jednak rośnie.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Bitwa o dom” przegrywa z konkurencją. Program ogląda tylko 1,2 mln widzów
jury "Bitwa o dom", fot. tvn

Program „Bitwa o dom” na antenie TVN pokazywany jest w środy o godz. 21.30, począwszy od 5 marca br. Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że pierwsze trzy odcinki trzeciej edycji reality-show oglądało średnio 1,22 mln osób. Przełożyło się to na 8,85 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 10,62 proc. w grupie komercyjnej.

Widownia „Bitwy o dom” rośnie z odcinka na odcinek. 5 marca br. program przyciągnął przed telewizory 1,13 mln osób, a dwa tygodnie później było to już 1,30 mln widzów. Wszystkie trzy pokazane odcinki miały charakter castingowy, rywalizacja rodzin zacznie się od odcinka czwartego.

Oglądalność „Bitwy o dom” odcinek po odcinku

Dla porównania, pierwsze trzy odcinki pierwszej odsłony reality-show (TVN wyemitował je w kwietniu ub.r.) oglądało o 100 tys. więcej widzów, mimo iż można było je oglądać w zupełnie innym czasie antenowym - w niedziele o godz. 10.55. Program gromadził średnio 1,12 mln osób, co dawało TVN 11,62 proc. oraz 16,27 proc. udziału (zobacz te dane).

Natomiast w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej TVN w środowym paśmie między 21.30 a 22.25 stracił aż 1,06 mln widzów. Wówczas na antenie stacji oglądać można było trzy pierwsze odcinki trzeciej serii programu „Top model”, która przyciągała uwagę 2,28 mln widzów, co przekładało się odpowiednio na 16,84 proc. oraz 20,26 proc. udziału (dowiedz się więcej).

W czasie nadawania trzeciej edycji programu „Bitwa o dom” TVN przegrywa walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. W tym paśmie liderem jest Jedynka, emitująca wówczas mecze piłki nożnej, co daje jej 17,32 proc. udziału. Na drugiej pozycji plasuje się Dwójka („Na sygnale” i filmy fabularne; 14,65 proc.), a trzeci jest Polsat („Top Chef” i filmy; 10,03 proc.). Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej.

Oglądalność programu na tle konkurencji

W programie „Bitwa o dom” 12 rodzin projektuje, wyposaża i urządza mieszkania według własnych pomysłów, rywalizując o wygranie jednego z nich. Ich pracę oceniają Małgorzata Rozenek, Natalia Nguyen oraz Tomasz Pągowski. Producentem formatu jest firma Golden Media Polska.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Elle" bez naczelnej. Marta Tabiś zostanie szefową obszaru Lifestyle w Onecie

"Elle" bez naczelnej. Marta Tabiś zostanie szefową obszaru Lifestyle w Onecie

Przedsiębiorczynie też zajmują się domem. Na ile wyceniają obowiązki domowe?

Przedsiębiorczynie też zajmują się domem. Na ile wyceniają obowiązki domowe?

Na rynek wchodzi wspólna oferta Onet Premium i Storytel

Na rynek wchodzi wspólna oferta Onet Premium i Storytel

HBO Max pokazało zwiastun nowego serialu o sekcie

HBO Max pokazało zwiastun nowego serialu o sekcie

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Takiego badania jeszcze nie było. Ujawniono, ile zarabiają dziennikarze lokalni

Takiego badania jeszcze nie było. Ujawniono, ile zarabiają dziennikarze lokalni