SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP: „Sylwester Marzeń” oglądało 6,4 mln widzów

Według danych Telewizji Polskiej transmitowany przez TVP2 z Zakopanego „Sylwester Marzeń” oglądało średnio 6,4 mln osób, a w szczytowym momencie - 8,3 mln. To więcej niż rok temu.

Telewizja Polska podkreśliła w komunikacie, 8,3 mln widzów to rekordowa widownia „Sylwestra Marzeń” od wprowadzenia przez nadawcę modelu oglądalności rzeczywistej (MOR) w 2017 roku.

W TVP2 i TVP Polonia przeciętna widownia wyniosła 6,4 mln, o 0,3 mln więcej niż przed rokiem.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Dane TVP w modelu oglądalności rzeczywistej są zazwyczaj znacznie niższe niż w badaniu telemetrycznym Nielsen Audience Measurement. Dane te pochodzą z dekoderów operatora telekomunikacyjnego Netia.

 

Główną gwiazdą zagraniczną „Sylwestra Marzeń” był amerykański zespół Black Eyed Peas. W mediach społecznościowych szeroko komentowano to, że członkowie grupy wystąpili na scenie z tęczowymi opaskami na ramionach, a jedną z piosenek zadedykowali m.in. społeczności LGBTQ+.

Skrytykowało to kilku polityków Solidarnej Polski, m.in. minister sprawiedliwości Zbigniew Ziobro. - Wpadki się zdarzają. Ale jeśli promocja LGBT na sylwestrowym koncercie TVP była zaplanowana przez stację, to ci, którzy uznali to za skandal, mają rację - skomentował Ziobro.

 

Podczas „Sylwestra Marzeń” wystąpili też m.in. Edyta Górniak i Justyna Steczkowska z synami, MaRina, Sara James, Viki Gabor, Golec uOrkiestra, Zenon Martyniuk z zespołem, Daria, Komodo, Sławomir i Kajra, Thomas Anders oraz ukraińska gwiazda Dzidzio. O oprawę choreograficzną zadbali tancerze Agustina Egurroli.

 

Sylwestrowy koncert poprowadzili: Ida Nowakowska, Małgorzata Tomaszewska, Iza Krzan, Tomasz Kammel, Aleksander Sikora oraz Norbi

Głównym sponsorem koncertu sylwestrowego Telewizji Polskiej był państwowy koncern PKN Orlen. Innymi sponsorami byli PZU, Energa, KGHM, PKO BP, Totalizator Sportowy (jako partner występu gwiazdy specjalnej, czyli Black Eyed Peas) i Mlekovita.

 

Podczas imprezy na zakopiańskiej Równi Krupowej, gdzie podczas koncertu "Sylwester Marzeń z TVP" bawiło się ok. 65 tys. osób, policja nie odnotowała poważniejszych zdarzeń.

- W kulminacyjnym momencie przed sceną znajdował się komplet widzów, to jest 30 tys. osób, natomiast w pobliżu na Równi Krupowej dodatkowo bawiło się blisko 35 tys. osób. Podczas imprezy masowej nie odnotowaliśmy poważniejszych zdarzeń. Natomiast poza imprezą, w rejonie Krupówek i na obrzeżach miasta dochodziło do licznych awantur i bójek z udziałem turystów, którzy przesadzili z ilością spożytego alkoholu - relacjonował rzecznik zakopiańskiej policji Roman Wieczorek.

 

Sylwestry TVP w Zakopanem od 2016 r.

Koncerty sylwestrowe Telewizji Polskiej od końca 2016 roku rokrocznie są organizowane w Zakopanem. Wyjątkiem był sylwester z 2020 na 2021 roku, kiedy w związku z obostrzeniami epidemicznymi impreza odbyła się w Ostródzie, a na widowni bawili się tancerze. Najważniejsza jest jednak oglądalność: od pięciu lat „Sylwester Marzeń” w TVP2 osiąga dużo wyższą oglądalność niż konkurencyjne koncerty Polsatu (od sylwestra 2018/19 odbywają się na Stadionie Śląskim w Chorzowie) oraz TVN (w Warszawie, od wybuchu epidemii nie są organizowane).

Średnia widownia pokazanego na przełomie 2021 i 2022 roku w TVP2 i TVP Polonia „Sylwestra Marzeń” wyniosła 4,9 mln widzów, a „Sylwestrową Moc Przebojów” na antenie Polsatu, Polsatu News i Polsatu 2 śledziło 3,01 mln widzów. W kulminacyjnych godzinach, czyli między godz. 23.55 w sylwestra a 0.03 w Nowy Rok najwięcej widzów miała impreza sylwestrowa Telewizji Polskiej, którą na antenie Dwójki oglądało średnio 5,45 mln osób - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. 104 tys. widzów oglądało „Sylwester Marzeń” na antenie TVP Polonia. Łączna widownia Dwójki i TVP Polonia wyniosła 5,55 mln widzów.

Dołącz do dyskusji: TVP: „Sylwester Marzeń” oglądało 6,4 mln widzów

54 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nick
Żenada za publiczne pieniądze
odpowiedź
User
Radzio
Plastik-fantastik. Playback, gwiazdy znane głównie z magazynów plotkarskich, repertuar schlebiający najniższym gustom muzycznym. I wszystko w telewizji publicznej za naszą kasę.
odpowiedź
User
Miluś
Ciekawe czy ciemny lud to kupił?
odpowiedź