SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Blokada reklam pop-upów w Internet Explorer

Firma Microsoft zapowiedziała wprowadzenie od przyszłego roku blokady reklam typu pop-up

Firma Microsoft oficjalnie zapowiedziała wprowadzenie od przyszłego roku blokady reklam typu pop-up do przeglądarki Internet Explorer. Reklamy wyświetlające się wraz z otwieraną stroną internetową w odrębnym okienku „nałożonym” na poszukiwaną treść, występują także w odmianie pop-under (okienko otwiera się pod pożądaną stroną, widać je, gdy ją zamkniemy).

W licznych badaniach na temat marketingu online pop-upy uchodzą za bardzo efektywną formę reklamy (13 razy skuteczniejszą niż duży banner umieszczony w obrębie strony), a jednocześnie najbardziej znienawidzoną przez internautów jako szczególnie nachalna. Zawrotna kariera tego typu reklamy rozpoczęła się wraz z boomem internetowym sprzed paru lat. Obok skuteczności pop-upów, dla reklamodawców zachętą była ich relatywnie niska cena (ponieważ okienka nie zajmują miejsca na stronie). Według badań agencji Nielsen/Net Ratings ostatnio w ciągu trzech miesięcy od sierpnia do października wyświetlono 19,6 miliardów tych reklam. Choć znane są programy blokujące pop-upy, a także wprowadzanie takich blokad bezpośrednio do przeglądarek, decyzja Microsoftu stanowi przełom w walce z niepożądaną reklamą. Analitycy wskazują, że powszechność programu IE prawdopodobnie praktycznie wyeliminuje tę formę reklamy. Nowa opcja ma się pojawić w uaktualnieniu Windows XP, planowanym na przyszły rok.

Dołącz do dyskusji: Blokada reklam pop-upów w Internet Explorer

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl