WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Gorący temat

TVP1 zmienia ramówkę: „Komornik” i „Układ zamknięty” zamiast filmów zagranicznych

11

Branża turystyczna uczy się konkurencyjności za pieniądze UE

2008-02-27 A A A KOMENTARZE: 0 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Blisko 42 tys. osób - samorządowców, pracowników i menedżerów firm turystycznych oraz przedstawiciele organizacji wspierających rozwój turystyki - zostało przeszkolonych w ramach ogólnopolskiego projektu "Turystyka - wspólna sprawa".

Branża turystyczna uczy się konkurencyjności za pieniądze UE

To największy projekt szkoleń i doradztwa dla branży turystycznej w Polsce, realizowany dzięki dofinansowaniu z Unii Europejskiej - z Europejskiego Funduszu Społecznego. W środę w Katowicach odbyła się jedna z regionalnych konferencji podsumowujących projekt.

"Pierwszym celem projektu było podniesienie konkurencyjności tej gałęzi gospodarki poprzez stworzenie nowych inicjatyw i produktów turystycznych, a drugi to podniesienie kwalifikacji zawodowych osób pracujących w turystyce. Ich poziom był niezbyt wysoki, m.in. z powodu wyjazdów pracowników tej branży do pracy za granicę. Ich następcy muszą się dopiero uczyć" - powiedział rzecznik projektu Jakub Michalski.

Pracownicy przechodzili szkolenia barmańskie, z technik kulinarnych, obsługi kelnerskiej czy z zakresu pierwszej pomocy; menedżerowie - z zarządzania, negocjacji czy pozyskiwania środków unijnych. Organizowano też zajęcia językowe.

W najbliższych 6 latach na rozwój turystyki w Polsce przeznaczono blisko 1,5 miliarda euro z funduszy strukturalnych UE w ramach poszczególnych programów operacyjnych na lata 2007-2013.

Prowadzący projekt za jego sukces uważają zawiązanie się 132 grup partnerskich, skupiających władze samorządowe, firmy i organizacje turystyczne.

"Okazało się, że niekoniecznie firmy muszą ze sobą konkurować o turystę. Jeśli w jakiejś gminie jest atrakcja turystyczna, to wójt gminy dogaduje się z kilkoma przedsiębiorcami - 'ty ich przenocujesz, ty zapewnisz catering, ty transport'. Lepiej współpracować, powstanie nowa jakość organizowania imprez" - podkreślił Michalski.

W ramach projektu powstało 201 pomysłów na nowe regionalne markowe produkty turystyczne, np. szlak wodny Berlin - Szczecin - Bałtyk w województwie zachodniopomorskim.

Projekt rozpoczął się w styczniu 2006 roku; kończy go obecnie cykl podsumowujących konferencji we wszystkich województwach.

Według danych Instytutu Turystyki, ruch turystyczny w Polsce rośnie. W 2007 r. liczba Polaków korzystających z obiektów zbiorowego zakwaterowania wzrosła o ponad 9 proc., zaś liczba cudzoziemców - o 4 proc.

Autor: kk / pap

Wiecej informacji: branża turystyczna

Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej