SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

"Bravo" liderem pism młodzieżowych, ”Dziewczyna” w dół o 50 proc.

Dwutygodnik “Bravo” ma najwyższą sprzedaż w segmencie pism młodzieżowych. W styczniu br. pismo umocniło swoją pozycję, jako jedyne notując wzrost. Pozostałe tytuły straciły, a największy spadek - prawie o 50 proc. - dotknął “Dziewczyny”.

Średnie rozpowszechnianie płatne razem magazynu “Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w styczniu br. wyniosło 197 317 egz. i było o 8,72 proc. wyższe niż rok wcześniej – wynika z danych Związku kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazł się miesięcznik “Fun Club” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem 93 492 egz., który zanotował spadek o 20 proc.

Na podium znalazł się też kolejny tytuł Bauera – dwutygodnik “Bravo Girl”. Jego średnie rozpowszechnianie płatne w pierwszym miesiącu br. zmalało o 11,95 proc. i wyniosło 85 218 egz. Wydawnictwo zdecydowało, że od numeru kwietniowego tytuł ten stanie się miesięcznikiem (więcej na ten temat).

Najwięcej w rankingu straciła wydawana przez Ringier Axel Springer Polska “Dziewczyna”, plasująca się na pozycji szóstej. Wynik tego miesięcznika poszedł w dół aż o 48,38 proc. i wyniósł 40 483 egz. Sporo (40,82 proc.) stracił też drugi młodzieżowy miesięcznik Springera - “Popcorn” (jego wynik to 54 922 egz.).

Aby poprawić rentowność obu tych pism, wydawca zdecydował się na połączenie ich redakcji (więcej na ten temat). Dodatkowo od majowego numeru “Dziewczyna” ukazuje się wyłącznie w wersji z gadżetami, która dotychczas osiągała wyższe wyniki sprzedaży (poczytaj więcej).

Wirtualnemedia.plstyczeń
ZKDP20112010
TytułRozpowszechnianie płatne razem
Bravo197 317181 487
Fun Club93 492116 868
Bravo Girl85 21896 780
Twist76 441130 214
Popcorn54 92292 805
Dziewczyna40 48378 432
13 Magazyn Nastolatki30 71653 563

 


Porównując dane ze stycznia br. do danych z grudnia ub.r. widać, że największy wzrost (o 55,84 proc.) zanotował “Fun Club”, a największy spadek (o 19,83 proc.) dotknął miesięcznika “Popcorn”.

Wirtualnemedia.plstyczeńgrudzień
ZKDP20112010
TytułRozpowszechnianie płatne razem
Bravo197 317202 627
Fun Club93 49259 991
Bravo Girl85 21868 771
Twist76 44182 178
Popcorn54 92268 503
Dziewczyna40 48345 740
13 Magazyn Nastolatki30 71633 502

“Bravo” i “Bravo Girl” to dwutygodniki. Pozostałe tytuły prezentowane w rankingu to miesięczniki.

Dołącz do dyskusji: "Bravo" liderem pism młodzieżowych, ”Dziewczyna” w dół o 50 proc.

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marcin
jeszcze powinno być Bravo Sport
odpowiedź
User
lolek
Bravo.... czasem sie zastanwiam czy juz lepiej nic nie czytaC:P
odpowiedź
User
Dupa Romana
rzal
odpowiedź