SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Burda łączy zespoły magazynów drukowanych i online. Odchodzą dwie naczelne

Od 1 kwietnia Burda Media Polska wprowadza nową strategię zarządzania produktami w obszarze luxury & lifestyle i travel. Zmiany zakładają połączenie zespołów zajmujących się wydaniami drukowanymi i serwisami online, na czele których stoi teraz jeden redaktor naczelny marki. Z firmą żegnają się Joanna Lorynowicz, Aleksandra Sokalska, a także Marta Kowalska - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. 

Z dniem 1 kwietnia stanowisko redaktor naczelnej połączonych redakcji “Elle” i Elle.pl obejmie Marta Tabiś-Szymanek, która od 15 lat jako dziennikarz, wydawca i redaktor naczelna odpowiadała za politykę wydawniczą w mediach z segmentu Beauty, Fashion & Lifestyle. Do 2016 związana z magazynem Flesz, później współodpowiedzialna za rozwój portalu Wizaz.pl. W 2018 roku zbudowała, a następnie zarządzała zespołem Content Studio, odpowiedzialnym za realizację wszystkich działań kontentowych w obszarze komercyjnym. 

Za markę, koncepcję artystyczną i merytoryczną “Elle Decoration" odpowiada niezmiennie od 2006 roku redaktor naczelna Małgorzata Szczepańska.

We efekcie wprowadzonych zmian zespół połączonych redakcji “Glamour” i Glamour.pl poprowadzi od kwietnia br. Katarzyna Dąbrowska, która w Burda Media Polska przez ostatnich pięć lat była redaktor naczelną magazynu “Glamour”.

Stanowisko redaktora naczelnego połączonych zespołów “National Geographic” i “Traveler” obejmie Łukasz Załuski, dotychczasowy redaktor naczelny National-geographic.pl, a jego zastępcą została Agnieszka Franus, która dotychczas prowadziła grupę magazynów National Geogarphic. Jednocześnie Agnieszka Franus w dalszym ciągu pełni funkcję redaktor naczelnej magazynu Kaleidoscope.

Marką "Viva! bez zmian zarządza Katarzyna Przybyszewska-Ortonowska, odpowiedzialna za serwis Viva.pl, magazyn “Viva!” oraz “Viva! Moda”.

- Jesteśmy w przełomowym momencie, gdy na oczach użytkowników granica pomiędzy mediami drukowanymi, cyfrowymi czy też social mediami coraz bardziej się zaciera. Dlatego chcemy zarządzać naszym portfolio mediowym, w tym polityką wydawniczą przez pryzmat marki i segmentu tematycznego w którym działa, a nie kanałów dotarcia jakim jest print czy digital. To naturalny krok, który wynika ze zmiany w konsumpcji mediów, a nie z powodów efektywnościowych, gdyż nie planujemy zmian w składach osobowych połączonych redakcji  –  powiedziała Agnieszka Wicher-Szczesna, dyrektor zarządzająca segmentu Luxury & Lifestyle. 

Joanna Lorynowicz, Marta Kowalska i Aleksandra Sokalska odchodzą z Burdy

Na skutek wprowadzonych zmian w strukturach zarządzania z Burda Media Polska rozstają się: Joanna Lorynowicz, dotychczasowa redaktor naczelna magazynu “Elle”, Marta Kowalska, head of digital engagement segmentu luxury&lifestyle, a także Aleksandra Sokalska, redaktor naczelna serwisu Mamotoja.pl.

Joanna Lorynowicz kierowała “Elle” od lata 2021 r. Wcześniej, od 2017 r. do 2020 r. była zastępczynią redaktora naczelnego miesięcznika „Vogue Polska". Od 2006 do 2017 r. pracowała dla „Twojego Stylu", początkowo jako szefowa działu uroda, a później jako zastępczyni redaktora naczelnego pisma.

Burda Media Polska w ub.r. przejęła wydawnictwo Edipresse Polska. Z końcem roku zamknęła natomiast ponad 20 tytułów drukowanych. Był to efekt sytuacji na rynku, w tym rosnących kosztów druku i papieru.

W związku z tym firma przeprowadziła zwolnienia grupowe - do końca roku pożegnała się z 71 pracownikami i kilkunastoma współpracownikami. W portfolio Burda Media Polska pozostaje sześć magazynów:„Viva!”, „Elle”, „Elle Decoration”, „Glamour”, „National Geographic Polska” i „National Geographic Traveler”. Wszystkie tytuły poza “Vivą!” to pisma wydawane na licencji.

W 2021 r. przychody Burda Media Polska zmalały o 20,1 proc. do 130,75 mln zł, a wynik netto poszedł w dół z 3,66 mln zł zysku do 9,83 mln zł straty.

Dołącz do dyskusji: Burda łączy zespoły magazynów drukowanych i online. Odchodzą dwie naczelne

82 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jan
Zmiany w dobrym kierunku, aczkolwiek, brak nowych osób w wydawnictwie blokuje transformacje digital. Potrzebujemy dzis managerow, a nie osob od lat zasiedzialych w pionach wydawnictwa. Tu chodzi o ludzi typu demand generation, ktore sa w stanie wyprcowac utility wydawnictwa a takze consumer value proposition w oparciu o driving performance.
odpowiedź
User
Insider
Szok, że Kowalska poleciała, od podstaw zbudowały z ES sukces Elle.pl
odpowiedź
User
Qwerty321
He he he usunęli komentarze o opiniotwórczych mediach, gdzie 15 miejsce zajeml WM. Ludzie ich wyśmieli w komentarzach to usuneli opiniotwórczy portal
odpowiedź