Business Insider Polska ma więcej użytkowników i mniej odsłon niż Next.gazeta.pl, Money.pl na czele serwisów gospodarczych (TOP 10)

Polska wersja Business Insidera notowała w ostatnich miesiącach więcej użytkowników niż Next.gazeta.pl, ale mniej odsłon i dużo krótszy czas korzystania. Liderem wśród serwisów o tematyce gospodarczej jest Money.pl, wyprzedzający Biznes.onet.pl, Infor.pl i Finanse.wp.pl.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

Next.gazeta.pl został uruchomiony przez Agorę w połowie marca br., po tym jak firma w związku z globalnym przejęciem Business Insidera przez Axel Springer zrezygnowała z licencji na polską wersję BI. Serwis Next.gazeta.pl, zarządzany przez Rafała Hirscha, zastąpił działy Gazeta.pl o technologiach i pieniądzach.

W kwietniu br. stronę odwiedziło 1,04 mln realnych użytkowników, którzy wykonali 6,03 mln odsłon, a każdy korzystał z niej średnio przez 9 minut i 30 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI. W listopadzie witryna miała prawie dwa razy więcej użytkowników (1,99 mln) i trzy razy więcej odsłon (17,77 mln). Przeciętny czas korzystania z niej przez odwiedzającego ustabilizował się na poziomie 12-13 minut.

W prawie każdym kolejnym miesiącu Next.gazeta.pl miał coraz więcej użytkowników i odsłon.

Polska wersja Business Insidera została uruchomiona na początku maja przez Grupę Onet-RAS Polska. W pierwszym, niepełnym miesiącu działania zanotowała 1,94 mln realnych użytkowników, 5,58 mln odsłon i 2:05 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.

Do listopada liczba użytkowników serwisu wzrosła o ponad 50 proc. (do 2,76 mln), a liczba odsłon - o ponad 100 proc. (do 11,73 mln). Natomiast przeciętny czas spędzany na stronie przez odwiedzającego wynosi około dwóch minut.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/onet-rasp-przed-wp-a-interia-przed-gazeta-pl-po-zmianach-algorytmu-facebook-i-allegro-mocno-w-gore-gemius-pbi-z-listopada ##

Tylko na komputerach Next.gazeta.pl w marcu br. zanotował 499,6 tys. użytkowników, 2,38 mln odsłon i 9:03 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. Poziom miliona użytkowników witryna przekroczyła w lipcu, a 10 mln odsłon - we wrześniu. W minionym miesiącu osiągnęła rekordową liczbę użytkowników (1,29 mln) i odsłon (11,46 mln), natomiast najdłuższy przeciętny czas korzystania zanotowała w sierpniu i wrześniu.

Businessinsider.com.pl na komputerach notuje zdecydowanie więcej użytkowników niż Next.gazeta.pl - w maju miał ich 1,47 mln, a w listopadzie 1,94 mln. Natomiast liczba odsłon witryny zwiększyła się w tym czasie prawie dwukrotnie - z 4,19 mln do 8,19 mln.

W internecie mobilnym Next.gazeta.pl w kwietniu przy 430,7 tys. użytkowników miał 1,92 mln odsłon i 5:33 minuty średniego czasu korzystania przez każdego odwiedzającego, a w listopadzie - 970,9 tys. użytkowników, 6,32 mln odsłon i 8:14 minut przeciętnego czasu korzystania.

Przewaga zasięgowa Business Insider Polska nad Next.gazeta.pl w mobile’u jest mniejsza niż w internecie stacjonarnym. Pierwszy serwis w maju na smartfonach i tabletach miał 573,9 tys. użytkowników, a w listopadzie - 1,23 mln.

Liczba odsłon witryny wzrosła w tym okresie z 1,38 mln do 3,54 mln, a średni czas korzystania wynosił zazwyczaj ok. dwóch minut.

Zarówno Business Insider Polska, jak i Next.gazeta.pl znalazły się w listopadzie w dziesiątce najpopularniejszych witryn o tematyce gospodarczej. Zdecydowanym liderem jest Money.pl (Grupa Wirtualna Polska), który w zeszłym miesiącu zanotował 6,42 mln użytkowników, 67,17 mln odsłon i 39:40 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. Zajmujący drugie miejsce dział biznesowy Onetu miał o 2,22 mln użytkowników i 21,14 mln odsłon mniej oraz prawie trzy razy krótszy średni czas korzystania (14:44 minuty).

Po nieco ponad 3,5 mln odwiedzających zanotowały Infor.pl (Infor Biznes) dział finansowy WP.pl. Z kolei Bankier.pl (Bonnier Business Polska) przy 2,38 mln użytkowników miał 38,47 mln odsłon i 18:58 minuty średniego czasu korzystania przez użytkownika.

W rankingu znalazły się trzy witryny tytułów prasowych: Gazetaprawana.pl (Infor Biznes), Forbes.pl (Grupa Onet-RASP) i Wyborcza.biz (Agora). W tym ostatnim obowiązuje płatny system dostępu do treści, za darmo można przeczytać maksymalnie 10 tekstów w miesiącu.

Tuż za pierwszą dziesiątką znalazła się sekcja biznesowa Interii, która w zeszłym miesiącu zanotowała 1,62 mln użytkowników, 18,92 mln odsłon i 18:17 średniego czasu korzystania. W zestawieniu zdecydowaliśmy się nie uwzględniać należącego do Gremi Media serwisu Rp.pl (2,46 mln użytkowników, 21,45 mln odsłon i 7:12 minuty przeciętnego czasu korzystania), ponieważ w odróżnieniu od innych witryn gospodarczych zawiera on rozbudowane działy dotyczące innych dziedzin m.in. polityki, kultury oraz sportu.

Money.pl w skali roku zyskał 11,62 proc. zasięgu (wzrost z 21,69 proc. do 24,21 proc.), przy czym liczba odsłon serwisu zmalała o 13,9 mln (czyli 17,14 proc.), a średni czas korzystania przez odwiedzającego zwiększył się o 2:50 minuty (8,67 proc.). Podobne zmiany nastąpił na Biznes.onet.pl: wzrost zasięgu o 4,56 proc., spadek liczby odsłon o 14,2 mln (23,58 proc.) i wzrost średniego czasu korzystania o 1:42 minut (13 proc.).

Infor.pl osiągnął wzrosty we wszystkich statystykach: zyskał 22,57 proc. zasięgu, 387,8 tys. odsłon (2,71 proc.) i sekundę średniego czasu korzystania.

Zasięg stron Bankier.pl i Gazetaprawna.pl zwiększył się o prawie jedną trzecią - w przypadku pierwszego serwisu o 32,64 proc., a w przypadku drugiego o 31,13 proc. Jednocześnie oba zanotowały spadek liczby odsłon (Bankier.pl o 2,96 mln, czyli 7,14 proc., a Gazetaprawna.pl o 460,6 tys., czyli 5,67 proc.) i przeciętnego czasu korzystania (Bankier.pl o 1:52 minuty, czyli 8,96 proc., a Gazetaprawna.pl o 45 sekund, czyli 16,13 proc.).

Spadki zanotowały też Forbes.pl i Wyborcza.biz. Pierwszy serwis stracił 6,67 proc. zasięgu, 6,91 mln odsłon (to 45,54 proc. w dół) i 1:46 minuty średniego czasu korzystania (29,61 proc. w dół), a Wyborcza.biz - 13 proc. zasięgu, 10,61 mln odsłon (69,33 proc. w dół) i 8:54 minuty czasu korzystania (79,94 proc. w dół).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące