Dane Nielsen Audience Measurement, przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl, wskazują, że udział drugiej edycji „Tylko muzyka. Must be the music” wyniósł 21,01 proc. wśród wszystkich widzów i 28,06 w grupie wiekowej 16-49. Lepiej pod tym względem wypadła faza castingowa pierwszej edycji - nadawanej wiosną, którą oglądało 3,79 mln osób (udział odpowiednio 24,07 i 30,37 proc.).
Dla porównania jesienią ubiegłego roku, w czasie emisji talent-show Polsat śledziło jednak znacznie mniej, bo tylko 2,25 mln widzów, przy udziale wynoszącym odpowiednio 14,27 i 17,75 proc.
Liderem w czasie emisji „Tylko muzyki” pozostaje emitowany przez TVN „Taniec z gwiazdami”, który wybiera 22,85 proc. wszystkich widzów. Trzecie miejsce zajęła natomiast Jedynka (16,21 proc.), gdzie w tym czasie emitowane są: wiadomości sportowe, prognoza pogody oraz serial „Życie nad rozlewiskiem” i filmy fabularne. Zestawienie zamyka Dwójka (11,22 proc.), gdzie można w tym czasie zobaczyć kulisy programu „Kocham Cię Polsko”, „Kabaretowy klub Dwójki” oraz serial „Czas honoru”.

Polsat jest jednak wyraźnym liderem w grupie wiekowej 16-49, gdzie „Tylko muzyka 2” ma ponad 28 proc. udziału. TVN i „Taniec z gwiazdami” znajdują się tutaj na drugim miejscu.
W fazie castingowej jury show: Kora, Elżbieta Zapendowska, Wojciech „Łozo” Łozowski i Adam Sztaba, wybrało 32 uczestników. Zaprezentują się oni podczas półfinałowych odcinków.











