SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

CD Projekt wychodzi z dołka po premierze „Cyberpunka 2077”, wpływy i zysk powyżej prognoz

W pierwszej połowie br. CD Projekt, mimo premiery gry „Cyberpunka 2077” w grudniu ub.r., zanotował spadek zysku netto ze 146,76 do105,05 mln zł przy wzroście wpływów sprzedażowych o 29,3 proc. Za to wyniki spółki w samym drugim kwartale były dużo lepsze od oczekiwań analityków giełdowych.

Przychody sprzedażowe grupy kapitałowej CD Projekt zwiększyły się rok do roku z 364 do 470,62 mln zł. W pierwszej połowie ub.r. najmocniej wpłynął na nie renesans popularności „Wiedźmina 3” po premierze serialu Netflixa „Wiedźmin”.

W pierwszej połowie grudnia ub.r. do sprzedaży trafiła długo wyczekiwana gra „Cyberpunk 2077”. Szybko okazało się, że jest w niej dużo usterek, zwłaszcza w wersjach na konsole Xbox One i PlayStation 4.

W konsekwencji Sony wycofało grę ze swojej platformy sprzedażowej PlayStation Store. Po serii hotfixów i poprawek do gry, 21 czerwca „Cyberpunka 2077” przywrócono na PlayStation Store. W kolejnych dniach gra była taka popularna, że w całym czerwcu była najczęściej pobieranym tytułem z platformy

W drugim kwartale zysk i wpływy powyżej oczekiwań

W drugim kwartale br. zysk netto CD Projekt wyniósł 72,6 mln zł, był o 125 proc. wyższy od oczekiwań analityków, którzy prognozowali wynik na poziomie 32,3 mln zł. W porównaniu z ubiegłym rokiem zysk wzrósł o 32,4 proc.

Grupa wypracowała 273 mln zł przychodów, podczas gdy średnia prognoz analityków wynosiła 181,2 mln zł. Przychody wzrosły o 60 proc. wobec analogicznego okresu 2020 roku.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Zysk operacyjny zwiększył się rok do roku o 36 proc. do 79,4 mln zł. Konsensus zakładał 34,7 mln zł zysku.

Wynik EBITDA CD Projektu w drugim kwartale sięgnął 107 mln zł, co oznacza wzrost w ujęciu rok do roku o 58,5 proc. Konsensus PAP Biznes wskazywał na wynik w wysokości 61,5 mln zł.

Więcej z własnych gier, GOG.com ze spadkiem

Półroczne przychody studia CD Projekt Red poszły w górę rok do roku z 260,35 do 371,91 mln zł, a zysk netto zmalał ze 141,16 do 109,59 mln zł.

Natomiast platforma sprzedażowa GOG.com zanotowała spadek przychodów ze 109,79 do 106,33 mln zł i wyniku netto z 5,57 mln zł zysku do 4,46 mln zł straty.

„Cyberpunk 2077” nie podbił Europy i Azji

Wpływy grupy CD Projekt ze sprzedaży własnych gier zwiększyły się z 237,66 do 366,99 mln zł, a wpływy z obcych tytułów spadły ze 125,56 do 99,94 mln zł. Dystrybucja elektroniczna gier jest kilkakrotnie większa i rośnie mocniej od sprzedaży na nośnikach fizycznych.

W Ameryce Północnej półroczne przychody grupy CD Projekt prawie się podwoiły, rosnąc ze 189,18 do 366,76 mln zł.

Za to w Europie nastąpił spadek ze 108,56 do 52,06 mln zł, a w Azji - z 44,99 do 36,55 mln zł.

Prezes CD Projekt: serwisowanie „Cyberpunka 2077” trudniejsze

Grupa nadal pracuje nad aktualizacjami gry "Cyberpunk 2077" i wersjami "CP 2077" i "Wiedźmina 3" na konsole nowej generacji. Obie wersje mają pojawić się w końcówce roku.

- Serwisowanie „Cyberpunka” w czasie transformacji studia i w trybie pracy zdalnej, który w znacznej mierze wciąż u nas obowiązuje, jest trudniejsze, ale dajemy z siebie wszystko. Poza kolejnymi aktualizacjami pracujemy obecnie nad innymi projektami, w tym nad dedykowanymi na konsole nowej generacji wersjami „Cyberpunka 2077” i „Wiedźmina 3” oraz nad dodatkiem do „Cyberpunka” - napisał prezes CD Projekt Adam Kiciński w komunikacie prasowym.

- Nadal znaczna część zespołu deweloperskiego zaangażowana jest w prace nad aktualizacjami do „Cyberpunka”, a wydatki na nie zaliczane są bezpośrednio w koszty bieżącego okresu i wpływają na niższą niż zwykle rentowność netto - dodał wiceprezes Piotr Nielubowicz.

W prezentacji dla inwestorów spółka podała, że obecnie ok. 25 proc. zespołu deweloperów pracuje nad pierwszym dodatkiem do "Cyberpunka", podczas gdy pod koniec 2020 roku było to mniej niż 15 proc.

Odsetek osób pracujących nad wsparciem podstawowej wersji gry oraz tworzeniem wersji na nową konsolę zmniejszył się z ok. 60 proc. kadry do ponad 40 proc. na koniec 2020 roku. Nad rozwojem gry "Gwint" pracowało na koniec czerwca mniej więcej tyle samo osób co na koniec ubiegłego roku. Lekko wzrósł odsetek osób zajmujących się "innymi projektami".

CD Projekt z dywidendą i akwizycją

Na początku czerwca CD Projekt wypłacił z zeszłorocznego zysku 503,69 mln zł dywidendy, po 5 zł na akcję.

Miesiąc później CD Projekt podpisał umowę nabycia Digital Scapes, studia deweloperskiego z siedzibą w Vancouver. List intencyjny w tej sprawie zawarto w marcu.

W ub.r. sześciu członków zarządu CD Projekt zarobiło 20,29 mln zł, a z zeszłorocznego zysku ma jeszcze otrzymać 106,2 mln zł. Firma zwiększyła liczbę pracowników o prawie 100, a na wynagrodzenia wydała łącznie 240,67 mln zł.

W środę na koniec sesji za akcję CD Projekt płacono 170,36 zł, co przekłada się na kapitalizację w wysokości 17,16 mld zł. Od końcówki marca kurs spółki tylko na krótko przekroczył poziom 200 zł.

Dołącz do dyskusji: CD Projekt wychodzi z dołka po premierze „Cyberpunka 2077”, wpływy i zysk powyżej prognoz

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
M
Brawo!
0 0
odpowiedź