SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

CDA Premium ma 349 tys. subskrybentów. Wpływy 41 proc. w górę, 16,3 mln zł zysku

W ub.r. spółka CDA osiągnęła rekordowe wyniki finansowe: jej przychody wzrosły o 41 proc. do 60,54 mln zł, a zysk netto - z 9,22 do 16,34 mln zł. Już 94 proc. wpływów zapewnia platforma CDA Premium, z której na koniec ub.r. korzystało 348,5 tys. subskrybentów, o 116,9 tys. więcej niż rok wcześniej. CDA zapłaciło 449 tys. zł podatku od VoD.

Jarosław Ćwiek, prezes CDAJarosław Ćwiek, prezes CDA

Przychody ze sprzedaży subskrypcji do CDA Premium zwiększyły się rok do roku o 45,8 proc. - z 39,11 do 57,04 mln zł. Natomiast wpływy z reklam, emitowanych w bezpłatnej części serwisu CDA.pl, zmalały o 16 proc., z 2,93 do 2,46 mln zł, a pozostałe przychody zwiększyły się z 869,3 tys. zł do 1,04 mln zł.

W efekcie sprzedaż subskrypcji do CDA Premium zapewniła już 94,21 proc. łącznych przychodów CDA, w 2019 roku było to 91,14 proc. Udział przychodów reklamowych zmalał rok do roku z 6,83 do 4,07 proc., a pozostałych wpływów - z 2,03 do 1,72 proc.

CDA Premium zyskało 117 tys. subskrybentów

Na koniec ub.r. CDA Premium miało dokładnie 348 642 aktywnych subskrybentów, o 116,9 tys. więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 50,4 proc.). Miesięczny dostęp do platformy kosztuje 19,90 zł, przez pierwsze 14 dni można z niej korzystać za darmo.

W połowie maja ub.r., po lockdownie związanym z pierwszą falą epidemii, liczba subskrybentów CDA Premium pierwszy raz przekroczyła 300 tys., natomiast na koniec września wynosiła 285 tys.

W ofercie platformy jest obecnie 8,3 tys. filmów i odcinków seriali. - Pozyskiwaliśmy nowe licencje na emisje filmów i seriali oraz partnerów zamieszczających autorskie materiały. Nawiązaliśmy współpracę z Monolith Films oraz Studio Canal - opisuje prezes CDA Jarosław Ćwiek w liście do akcjonariuszy.

- Intensywnie rozwijamy i poszerzamy także sekcję CDA Premium Free, która zawiera materiały pochodzące od zweryfikowanych partnerów. Liczba dostępnych treści w tym kanale przekroczyła już 368 tys. - zaznacza.

W czwartym kwartale ub.r. firma osiągnęła rekordowe przychody z subskrypcji do CDA Premium (15,9 mln zł) oraz najwyższe w ciągu ostatnich czterech lat wpływy reklamowe (1,2 mln zł).

Liczba subskrybentów CDA Premium w ciągu trzech lat zwiększyła się 3,5-krotnie. Na koniec 2017 roku wynosiła 101 tys., rok później - 172,1 tys., na koniec 2019 roku - 231,7 tys., a na koniec ub.r. osiągnęła 348,6 tys.

Według badania Mediapanel w styczniu br. przeglądarkową wersję CDA Premium odwiedziło 3,87 mln internautów (zdecydowana większość nie wykupiła subskrypcji), co dało drugie za Netflixem miejsce wśród serwisów VoD.

Koszty 28 proc. w górę, 449 tys. zł na podatek od VoD

Wydatki operacyjne CDA w ub.r. wyniosły 40,41 mln zł, co wobec 31,56 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 28 proc.

Ich zdecydowaną większość stanowią koszty usług obcych (czyli głównie licencji za udostępniane treści), które poszły w górę z 29,3 do 36,84 mln zł. Nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się z 1,61 do 1,81 mln zł, natomiast na amortyzację - z 217,8 do 913,7 tys. zł.

Od lipca ub.r. obowiązuje opłata audiowizualna, określana też jako podatek od wpływów z VoD. CDA podało w sprawozdaniu, że w ub.r. zapłaciło 449,3 tys. zł tytułem tej daniny.

Rekordowy zysk CDA, 280 mln zł kapitalizacji

W ub.r. CDA zanotowało rekordowe wyniki rentowności. Zysk operacyjny poszedł w górę z 11,4 do 20,01 mln zł, marża operacyjna - z 26,56 do 33,18 proc., a zysk netto - z 9,22 do 16,34 mln zł.

To kolejny rok dużych wzrostów spółki. W 2017 roku przy 17,49 mln zł przychodów zanotowała 3,54 mln zł zysku operacyjnego, 20,24 proc. marży operacyjnej i 2,93 mln zł zysku netto.

- W nadchodzących kwartałach priorytetami rozwoju dla Spółki pozostaje stała rozbudowa sekcji CDA Premium i CDA Premium Free, pozyskiwanie nowych dostawców filmów i treści, rozwój technologiczny platformy, poszukiwanie i penetracja nowych kanałów dystrybucji oraz współpraca z kolejnymi producentami telewizorów - zapowiedział Jarosław Ćwiek.

CDA od wiosny 2019 roku jest notowane na bocznym rynku warszawskiej giełdy. Większość akcji spółki mają jej dyrektor generalny Łukasz Ćwiek (63,69 proc.) i Jarosław Ćwiek (34,33 proc.).

W zeszły piątek za jej akcję płacono 27,30 zł, co dawało kapitalizację w wysokości 278,2 mln zł. W marcu i lipcu ub.r. kurs firmy sięgał na krótko 40 zł.

W ub.r. CDA wypłaciło pierwszą od debiutu giełdowego dywidendę - akcjonariusze otrzymali 7,11 mln zł, po 70 groszy na akcję.

Dołącz do dyskusji: CDA Premium ma 349 tys. subskrybentów. Wpływy 41 proc. w górę, 16,3 mln zł zysku

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ahahaha
no nie dziwne nie dziwneeee https://www.cda.pl/info/kajko
odpowiedź
User
Marian
Piractwo w Polsce kwitnie. Ten serwis już dawno powinien być zamknięty a właściciele w więzieniu.
odpowiedź
User
jatoja
Zapłacili już artystom i dystrybutorom za lata piracr ia i zbiciu majątku na nielegalnych treściach? Może to prawda, że za właścicielem stoją jakieś slużby?
odpowiedź