WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

POT: turystyka może odczuć kryzys; biura turystyczne są innego zdania

Cele MSiT: promocja i wzrost konkurencyjności polskiej turystyki

2009-02-09 A A A KOMENTARZE: 0 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Wzrost konkurencyjności gospodarki turystycznej, promocja Polski jako kraju atrakcyjnego turystycznie i ocena wpływu kryzysu na polską turystykę - to główne plany Ministerstwa Sportu i Turystyki na 2009 r. w zakresie turystyki.

Jak poinformowała rzeczniczka resortu Małgorzata Pełechaty, celami działań resortu w tym roku będą: wzrost konkurencyjności polskiej gospodarki turystycznej, podniesienie jakości świadczenia usług turystycznych oraz rozpropagowanie w środowisku turystycznym informacji na temat możliwości pozyskiwania funduszy strukturalnych na rozwój turystyki.

Resort zamierza ponadto wpłynąć na wzrost uczestnictwa Polaków w turystyce krajowej i wypoczynku oraz promocję Polski, jako kraju atrakcyjnego turystycznie, co sprawi, że zwiększy się liczba turystów i wzrosną wpływy z turystyki krajowej i zagranicznej.

Jak podała rzeczniczka resortu, turystyka wpisuje się także w przygotowania do EURO 2012, poprzez organizację w 2009 roku II Międzynarodowej Konferencji "Turystyka wobec UEFA EURO 2012".

"Wymienione cele przekładają się na szereg konkretnych zadań i form ich realizacji. Dla wzrostu konkurencyjności polskiej gospodarki turystycznej np. niezbędne jest - wśród innych zadań - tworzenie ram prawnych, mających wpływ na rozwój turystyki" - oceniła Pełechaty.

Poinformowała, że w 2009 r. zaplanowano nowelizację ustawy o usługach turystycznych oraz przygotowanie dwóch rozporządzeń Ministra Sportu i Turystyki, dotyczących udzielania pomocy publicznej w ramach Działania 6.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013.

"Projektowane zmiany w ustawie ograniczą zakres jej regulacji i uproszczą przepisy, co ułatwi prowadzenie przez przedsiębiorców działalności w zakresie świadczenia usług turystycznych. Przyczynią się także do lepszej ochrony interesu klienta usług turystycznych" - podkreśliła rzeczniczka.

Dla wzrostu udziału Polaków w turystyce krajowej i wypoczynku zaplanowano m.in. wypracowanie nowych rozwiązań dotyczących bezpieczeństwa osób uprawiających sporty zimowe w górach oraz opracowanie założeń do projektu ustawy o systemie szlaków turystycznych w Polsce.

Rzeczniczka zwróciła uwagę na fakt, iż wszystkie zadania będą realizowane w uwarunkowaniach "wynikających ze skutków kryzysu gospodarczego na świecie, jednak nie w sposób bierny".

"Podjęta zostanie próba oceny wpływu światowego kryzysu na rozwój turystyki w Polsce i zainicjowania działań zmniejszających jego negatywny wpływ, a także działania na rzecz ograniczenia spadku przyjazdów do Polski, spowodowanych wejściem Polski do Strefy Schengen" - poinformowała.

Wstępna "mapa drogowa", która uwzględni możliwe działania w krótkim okresie, aby sektor turystyki mógł "zapanować" nad szybko zmieniającą się sytuacją na świecie, powinna zostać opracowana na początku marca.

Jak podawał wcześniej resort sportu, zajmie się tym Komitet ds. Wspierania Turystyki Światowej Organizacji Turystyki, powołany w wyniku kryzysu na rynkach światowych. Komitet zebrał się po raz pierwszy pod koniec stycznia w Madrycie.

Podczas spotkania stwierdzono, że dotychczasowe doświadczenia sektora turystycznego pozwalają na ostrożny optymizm - sektor ten wykazywał bowiem odporność i odradzał się po kolejnych kryzysach, jakie miały miejsce w przeszłości. Kluczowy okaże się rok 2009, w którym "najboleśniej dadzą się we znaki skutki obecnej sytuacji na rynkach światowych".

Członkowie Komitetu ustalili, że jest to okazja do strategicznych zmian w sektorze, poprawy oferty i wprowadzenia rozwiązań innowacyjnych, które wielokrotnie ratowały branżę.

Na spotkaniu mówiono, że bardzo ważna może okazać się obecność firm turystycznych w internecie. W wyniku obniżania kosztów, turyści będą dokonywać rezerwacji i poszukiwać nowych ofert właśnie w sieci. Stąd skuteczne mogą się okazać inwestycje w udostępnianie on-line zarówno materiałów promocyjno-informacyjnych, narzędzi do rezerwacji hoteli, lotów itd., jak i możliwości dokonywania opłat drogą elektroniczną.

Autor: kk / pap / pr / py

Wiecej informacji: MSiT, turystyka

Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej