SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Cennik reklamowy w TVP w dół o 27 proc. Najdroższe spoty przy „Sporcie”, „Wiadomościach” i „M jak miłość”

W cenniku reklamowym TVP1 i TVP2 na kwiecień br. spoty są niższe średnio o 27,5 proc. tańsze niż rok wcześniej. Najwięcej trzeba zapłacić za reklamy przy serialu „M jak miłość” w TVP2 oraz przy głównym wydaniu „Wiadomości” i emitowanym po nim „Sporcie” w TVP1.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Obniżka jest skutkiem nowej polityki handlowej, którą biuro reklamy Telewizji Polskiej wprowadziło z początkiem br. Zgodnie z nią w tym roku marketerzy zapłacą mniej za emisję reklam, bo TVP chce urealnić cennik. Średnio w skali roku będą one niższe o ok. 42 proc. przy jednoczesnym obniżeniu rabatu, średnio o ok. 20 proc. Zakupy cennikowe są premiowane dodatkowymi rabatami - jeżeli reklamodawca 50-60 proc. swojego budżetu przeznaczy na zakup z cennika, dostanie 5 proc. rabatu, a gdy zdecyduje się wszystkie reklamy kupić w ten sposób - może liczyć nawet na 30 proc. upustu.

Według cennika na kwiecień TVP1 najwięcej trzeba zapłacić za emisję spotu (wszystkie poniższe kwoty to ceny netto reklam 30-sekundowych) w niedzielny wieczór po głównym wydaniu „Wiadomości” a przed „Sportem” - 57,1 tys. zł . Reklama przy „Wiadomościach” kosztuje natomiast 56 tys. zł. W ub.r. było to 79,2 tys. zł. Cena spotu przy prognozie pogody w niedzielny wieczór wynosi zaś od 47,9 do 51 tys. zł.

W dni powszednie spoty w tym paśmie w TVP1 są nieco tańsze. Przy „Wiadomościach” kosztują od 13,2 do 31,6 tys. zł, przy „Sporcie” - od 31,1 tys. do 36,6 tys. zł, a przy prognozie pogody - od 19 do 31,8 tys. zł.

Za reklamę przy serialu „Ojciec Mateusz” trzeba zapłacić od 20 do 22,2 tys. zł, a przy serialu „Ranczo” - od 34 do 43,9 tys. zł ( w ub.r. spot przy tej drugiej produkcji kosztował 67,9 tys. zł).

W wiosennej ramówce TVP1 pojawiło się kilka nowych seriali, jednak ceny spotów przy nich nie są zbyt wygórowane. I tak reklamy przy „Strażakach” kosztują od 19,5 do 26,3 tys. zł, przy serialu „Taliance” - od 13 do 17,8 tys. zł, a przy „Uwikłanych” - od 11,5 do 18 tys. zł.

5 kwietnia br. TVP1 pokaże pilot nowej edycji reality show „Rolnik szuka żony”. Reklama przy programie będzie kosztować od 11,6 do 25 tys. zł.

W TVP2 tradycyjnie już najdroższe są reklamy przy serialu „M jak miłość” - za emisję jednego spotu trzeba zapłacić od 48,5 do 59,6 tys. zł. To znacznie mniej niż rok temu, kiedy reklamy kosztowały od 71 do 75 tys. zł.

Ceny reklamy przy serialu „Na dobre i na złe” w kwietniu br. wynoszą od 36,6 do 40,1 tys. zł, to nawet 20 tys. zł mniej niż w ub.r. (wtedy ceny wynosiły od 51 do 60,5 tys. zł).
Reklama przy „Barwach szczęścia” kosztuje z kolei od 16,8 do 41,6 tys. zł (w ub.r. – od 29,3 do 56,9 tys. zł).

W wiosennej ramówce na antenę TVP2 wróciły takie seriale jak „O mnie się nie martw” oraz „Rodzinka.pl”. Reklamy przy pierwszym kosztują od 15,4 do 17,5 tys. zł, a przy drugim -  od 19 do 27,8 tys. zł.

Oprócz nich znalazły się też nowe produkcje, takie jak kolejny sezon serialu „Krew z krwi” (przy nim reklamy kosztują od 12,8 do 14,2 tys. zł) czy program „Przygarnij mnie” (za spot przy nim trzeba zapłacić od 11,5 do 12,8 tys. zł).

Niższe niż w kwietniu ub.r. są też w TVP2 reklamy przy programach publicystycznych. Na spot przy „Tomasz Lis na żywo” trzeba wydać maksymalnie 30,2 tys. zł (w ub.r. było to 44,1 tys. zł), a przy „Magazynie Expressu Reporterów” - do 33,9 tys. zł ( w ub.r. 47,8 tys. zł).

Dołącz do dyskusji: Cennik reklamowy w TVP w dół o 27 proc. Najdroższe spoty przy „Sporcie”, „Wiadomościach” i „M jak miłość”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl