Co trzeci Polak lata samolotem, Ryanair najpopularniejszy (infografika)

Co trzeci Polak latał samolotem w ciągu ostatniego pół roku. Dotyczy to szczególnie osób w średnim wieku 30-34 lata (42%), z wykształceniem wyższym (43%) oraz mieszkańców miast (>40%) - wynika z badania IQS.

km
km
Udostępnij artykuł:

Ze względu na sezon urlopowy ponad połowa Polaków jako cel podróży wskazała turystykę. Loty z powodów rodzinnych zadeklarowało 3/10 badanych, a cele biznesowe wskazało jedynie 6% osób.

Najczęściej wybieraną linią jest Ryanair (40%). W dalszej kolejności uplasował się Wizz Air (26%) oraz LOT (14%). Dla niemal każdego badanego największe znaczenie przy wyborze oferty ma cena (86%). Kwestie logistyczne są też ważne, ale zwraca na nie uwagę średnio co drugi badany: dostępność połączenia - 58%, położenie lotniska - 54%. 3/10 respondentów jako kluczowe kryterium wyboru linii lotniczej wskazuje zaś kwestie bezpieczeństwa.

Wiedzę na temat aktualnej oferty czerpiemy głównie ze stron internetowych linii lotniczych (79%). Z wyszukiwarek cenowych korzysta 41% badanych. Podobny wskaźnik osiągają rekomendacje znajomych i rodziny. W dalszej kolejności uplasowały się portale turystyczne i podróżnicze (39%), e-maile i newslettery promocyjne (15%) oraz reklamy w mediach (radio, prasa, TV - 10%).

Respondentom zadano również pytanie na temat oczekiwanej oferty: "Gdyby mógł Pan(i) zmienić jedną rzecz w generalnej ofercie linii lotniczych byłoby to...”. Co trzeci badany wskazał tutaj na limit bagażowy (31%) oraz ceny (31%). Na kolejnych miejscach znalazły się: zwiększenie liczby połączeń (12%), wprowadzenie bezpłatnych posiłków na pokładzie (10%) oraz wprowadzenie stałej bezpłatnej rezerwacji miejsc (10%).

Podróżni wskazywali również, że rozważają skorzystanie z tanich linii lotniczych w ciągu najbliższego półrocza (42%). Przede wszystkim dotyczy to osób młodych (25-34 lata), z wykształceniem wyższym, mieszkańców największych miast.

grafika

Badanie zostało przeprowadzone przez instytut badawczy IQS w sierpniu 2015 r. techniką CAWI w ramach panelu internetowego Opinie.pl, N=1013 Polaków w wieku 15-70 lat.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej

PhytoPharm w gronie klientów Value Media

PhytoPharm w gronie klientów Value Media

FilmBox+ w ofercie dużego operatora

FilmBox+ w ofercie dużego operatora

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii
Materiał reklamowy

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii

CCC odpiera tezy ws. działalności w Rosji. Wyda miliony na swoje akcje

CCC odpiera tezy ws. działalności w Rosji. Wyda miliony na swoje akcje