Coca-Cola sponsoruje naukowców, żeby przekonać świat, że cukier nie tuczy

Koncern Coca-Cola wydał do tej pory kilka milionów dolarów na badania, które mają dowieść, że to brak ruchu, a nie spożywanie w nadmiarze cukru jest głównym powodem otyłości. Temu samemu celowi ma służyć nowa organizacja o nazwie Global Energy Balance Network.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Coca-Cola sponsoruje naukowców, żeby przekonać świat, że cukier nie tuczy

Według informacji, do których dotarł dziennik „The New York Times”, koncern Coca-Cola stara się przekonać swoich obecnych i potencjalnych klientów o tym, że cukier nie tuczy.

Amerykański producent napojów udzielił dotacji w wysokości 3,5 mln dol. dr. Stevenowi Blairowi na prowadzenie badań, które mają udowodnić, że to brak aktywności fizycznej, a nie spożywanie śmieciowego jedzenia i cukru jest główną przyczyną coraz bardziej powszechnej otyłości. Blair na Uniwersytecie Karoliny Południowej zajmuje się naukowymi aspektami zdrowego żywienia.

Na podobne prace naukowe wsparcie finansowe od Coca-Coli w kwocie 800 tys. dol. uzyskał także prof. Gregory Hand, dziekan Wydziału Zdrowia Publicznego Uniwersytetu Zachodniej Wirginii.

Finansując wspomniane badania Coca-Cola chce zmienić obecny wizerunek słodzonych napojów, które dosyć powszechnie uważane są za składniki złej diety i jedną z przyczyn otyłości. Takie nastawienie konsumentów odbija się zaś wyraźnie na wynikach sprzedaży. Od końca lat 90. w związku z intensywnymi kampaniami promującymi zdrowy styl życia roczne spożycie przez Amerykanów słodzonych napojów gazowanych spadło o 25 proc.

Kolejną inicjatywą Coca-Coli zmierzającą do poprawy wizerunku jest powołanie za kwotę 1,5 mln dol. organizacji Global Energy Balance Network (GEBN). Jej zadaniem jest, podobnie jak w wypadku badań Blaira i Handa przekonanie konsumentów, że to brak aktywności fizycznej, a nie spożywanie cukru  jest podstawową przyczyną nadwagi panującej w zachodnich społeczeństwach.

Podczas inaugurującego powstanie GEBN wystąpienia Blair, który jest wiceprzewodniczącym tej organizacji stwierdził wyraźnie, że nie ma żadnych przekonujących dowodów na to, że fast foody i słodzone napoje są przyczynami otyłości.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

RMF Classic z pierwszym radiowym serialem na święta

RMF Classic z pierwszym radiowym serialem na święta

Cztery kraje poza Eurowizją 2026. Polska następna?

Cztery kraje poza Eurowizją 2026. Polska następna?

Kolor roku 2026 od Pantone: Cloud Dancer

Kolor roku 2026 od Pantone: Cloud Dancer

TikTok uruchamia Nearby Feed. Funkcja lokalnych treści dla milionów użytkowników

TikTok uruchamia Nearby Feed. Funkcja lokalnych treści dla milionów użytkowników

Tusk na X wyprzedził Orbana i Muska

Tusk na X wyprzedził Orbana i Muska

24 kanały za darmo w Netii. Świąteczna promocja

24 kanały za darmo w Netii. Świąteczna promocja