Codemedia i K2 Media ze wspólną spółką Newnited, pokieruje nią Mirosław Kępiński

Domy mediowe Codemedia i K2 Media (ten drugi należy do Grupy K2) w ramach ścisłej współpracy tworzą spółkę joint-venture Newnited, którą będzie kierował Mirosław Kępiński. Wspólnie będą oferować usługi i startować w przetargach.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Codemedia i K2 Media ze wspólną spółką Newnited, pokieruje nią Mirosław Kępiński
Kluczowi pracownicy Codemedia, K2 Media i Newnited

Oferta Newnited - wsparta zapleczem kreatywnym, produkcyjnym i technologicznym - obejmuje planowanie i zakup wszystkich mediów (tradycyjnych i internetu), a także w połączonych ofertach (chodzi zwłaszcza o telewizję i internet). W ramach nowej struktury Codemedia i K2 planują również udział w przetargach oraz wymianę doświadczeń, know-how i narzędzi analitycznych.

Codemedia i K2 tworzą Newnited, żeby skuteczniej konkurować z zagranicznymi domami mediowymi. - Naszym atutem jest zakorzenienie na polskim rynku i duża wiedza na jego temat. Szeroki zakres usług i wyjątkowe na rynku zaplecze technologiczno-programistyczne pozwala oferować klientom kompleksową obsługę.  Unikatową przewagą jest nastawienie na synergię telewizji i mediów online. Naszą siłę stanowi większa elastyczność, znajomość polskiego rynku i możliwość dostosowania się do potrzeb i oczekiwań  klientów - wylicza Piotr Bieńko, prezes Codemedia. - W tradycyjnym modelu negocjacje z mediami prowadzone są z pozycji siły i skupione na maksymalizacji rabatów. Tymczasem jakość usług, które agencja mediowa oferuje klientom, jest pochodną dobrych relacji z mediami i zrozumienia ich oferty. Chcemy lepiej znać i wykorzystywać wprowadzane przez media innowacje i produkty reklamowe. Naszym celem jest wręcz rozwijanie wspólne z mediami lepszych produktów, ukierunkowanych na efekt i faktycznie odpowiadających potrzebom klientów - zapowiada Rafał Ciszewski, prezes K2 Media i członek zarządu Grupy K2.

Powołanie Newnited nie oznacza, że Codemedia i K2 Media łączą się - będą dalej funkcjonować jako osobne podmioty. Na potrzeby Newnited i wspólnych projektów będą natomiast działały zespoły złożone ze specjalistów z obu agencji.

Nową strukturą będzie kierować Mirosław Kępiński, który poprzednio przez 9 lat pełnił funkcję CEO w domu mediowym Maxus (odszedł z niego pod koniec ub.r., w maju br. jego stanowisko przejął Jaromir Sroga). Wcześniej pracował m.in. jako group account director w MEC.

- Obydwie firmy mają tak samo mocne doświadczenia w sferze mediów cyfrowych. Korzystamy z innych narzędzi i różnimy się stopniem rozwoju poszczególnych usług interaktywnych. Tu widzimy komplementarność, synergię, która  pozwoli na rozwijanie wspólnych narzędzi, dostosowanych do polskiego rynku i polskiego klienta, spersonalizowanych i lepiej dopasowanych niż uniwersalne rozwiązania oferowane przez globalne domy mediowe. Wartością będzie także możliwość prowadzenia wspólnych badań pozwalających na zwiększanie wiedzy w poszczególnych obszarach, a co za tym idzie, lepszego odpowiadania na potrzeby rynku - opisuje Rafał Ciszewski. -  Oprócz tego K2 Media z pewnością będzie korzystało z doświadczenia telewizyjnego Codemedia, a Codemedia z zaplecza technologiczno-kreatywnego Grupy K2 - dodaje.

- Już na poziomie przetargów chcemy wyjść poza tabele i aktualnie panujący klincz negocjacyjny wynikający z tego, że rynek jest statyczny i opanowany przez duże międzynarodowe podmioty (ponad 90 proc. polskiego rynku…), którym zależy na utrzymaniu obecnej sytuacji niż na rozwoju i zmianie. Chcemy pokazać inne, nowe podejście zarówno do klienta, jak i do mediów - zapowiada Piotr Bieńko. - Obserwujemy rynek, na którym działamy od bardzo wielu lat (tworzyliśmy tę branżę), doskonale go rozumiemy i chcemy zaproponować świeże spojrzenie. Klienci chcą odchodzić od tradycyjnych rozwiązań, ale nikt nie proponuje im nic innego. Oferujemy to, co zapewnia zwrot z inwestycji, zamiast epatowania rabatami na reklamy i emisją w prime time, które tak naprawdę nie spełniają swojej roli, bo nie są dostosowane do ich potrzeb. Skupimy się na jakości i efektach - podkreśla.

W K2 Media pracuje obecnie 65 osób, a w Codemedia - 75. - Bieżącą pracą na rzecz Newnited będzie zajmować się około 10 osób, a w projekty związane z Newnited może być zaangażowanych do 60-70 proc. zasobów od obydwu firm w zależności do typu projektu - informuje Piotr Bieńko.

Głównymi klientami Codemedia są obecnie Tesco, Polkomtel, Indykpol, 3M, Idea Bank, BIZ Bank, Robert Bosch, Olewnik, Monster Polska, Ebay, Angelini Pharma, Praktiker i Skandia. Natomiast K2 Media pracuje dla takich firm jak ActivLab Sport, BZ WBK, Carrefour, Costa Coffee, Coty Polska - Playboy Frangrances, Grupa Medicover, Grupa PZU, Itermarche, LG, L’Oreal, Nutricia, Play, Polpharma i Provident.

- Nie konkurujemy z zagranicznymi podmiotami, nie mamy takich ambicji. Nasze firmy są zupełnie inaczej wymyślone i mają inną strukturę kompetencji niż domy mediowe (my jesteśmy firmami multikompetencyjnymi: media - produkcja - technologia - perfomance - kreacja etc.) - zatem muszą inaczej działać - podkreśla Rafał Ciszewski. - Codemedia i K2Media są sobie kulturowo i mentalnie bardzo bliskie: wspólne doświadczenia zawodowe i prywatne liderów, podobny system wartości firm, podobne spojrzenie na rynek, chęć przełamywania schematów, wiara w sens bycia polskim graczem. Kilka miesięcy temu spotkaliśmy się i powiedzieliśmy sobie: „Zróbmy coś razem” - podsumowuje.

Współpraca K2 Media i Codemedia to kolejny w ostatnich latach przykład łączenia sił przez polskie niezależne firmy marketingowe. Dwa lata temu agencja Change i dom mediowy Value Media utworzyły holding Group One, do którego niedługo potem dołączył Equinox Polska (w październiku ub.r. Equinox i Value Media połączyły się operacyjnie), natomiast wiosną br. Group One kupiła 51 proc. udziałów agencji Gong.

Z kolei Mediacap, obejmujący początkowo agencje EM Lab i Scholz & Friends Warszawa, pod koniec 2013 roku kupił większościowe udziały firmy badawczej Grupa IQS oraz agencji interaktywnej The Digitals.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online