Kanał TVN24 w każdej minucie w maju 2014 roku śledziło średnio 183 tys. widzów, czyli o 4,22 proc. więcej niż w maju 2013 roku, a jego udział w rynku telewizyjnym jednak zmniejszył się z 3,08 proc. do 3,03 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce należało do kanału TVP Info, którego średnia minutowa widownia zmalała o 2,92 proc. i wyniosła 162 tys. osób. Natomiast udział tej stacji w zeszłym miesiącu zmniejszył się o 0,24 pkt. proc. do 2,68 proc.
Rok temu TVP Info emitowało jednak pasma lokalne przeniesione obecnie do TVP Regionalnej, a jego zasięg w sieciach kablowych był większy. Kanał wówczas musiał być nadawany przez operatorów na tzw. zasadzie must carry, zaś od września ub.r. stacja działa na podstawie koncesji satelitarnej.

Trzecią pozycję w zeszłym miesiącu zajął Polsat News. Jego widownia poszła do góry o 19,67 proc. do 66 tys. osób. Kanał ten w maju br. zanotował 1,08 proc. udziału w rynku telewizyjnym (rok wcześniej wyniósł on 0,96 proc.).
Z kolei oglądalność zajmującej czwartą pozycję informacyjno-rozrywkowej Superstacji zwiększyła się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 26,14 proc. i wyniosła 15 tys. osób. Z kolei udział tej telewizji wzrósł o 0,03 pkt. proc. i wyniósł 0,24 proc.
W grupie komercyjnej 16-49 liderem pozostał kanał TVN24, notując udział na poziomie 2,46 proc. (w porównaniu do maja 2013 roku wynik ten wzrósł o 0,15 pkt. proc.). Drugie miejsce należało do TVP Info, którego udział w tej grupie wyniósł 0,99 proc. (spadek o 0,33 pkt. proc.). Ostatnią lokatę podium zajął tutaj Polsat News (0,91 proc.; wzrost o 0,18 pkt. proc.). Z kolei udział czwartej Superstacji wzrósł z 0,08 proc. do 0,09 proc.

Nowy kanał TVP Regionalna w maju 2014 roku śledziło średnio 64 tys. widzów, co przełożyło się na 1,06 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 0,51 proc. w grupie komercyjnej 16-49.TVP Regionalna od września ub.r. przejęła od TVP Info emisję pasm lokalnych ośrodków terenowych TVP. Poza rozłącznymi blokami programowymi nadaje też pasmo wspólne z produkcjami z różnych regionów (więcej na ten temat). Warto dodać, że łączny udział TVP Info i TVP Regionalnej był w lutym br. wyższy o 0,82 pkt. proc. od udziału TVP Info rok wcześniej.
Nowy kanał informacyjny o sprawach ekonomicznych i wydarzeniach międzynarodowych TVN24 Biznes i Świat w maju br. oglądało 15 tys. widzów, a jego udział wyniósł 0,25 proc. zarówno w grupie 4+, jak i w 16-49.
Stację śledziło o 640,78 proc. więcej osób niż oglądało w analogicznym okresie ub.r. kanał TVN CNBC, zastąpiony przez TVN24 Biznes i Świat. Telewizja ta wówczas gromadziła 2 tys. widzów (miała odpowiednio po 0,04 proc. udziału).

Z kolei widownia Polsat Biznes w analizowanym okresie wzrosła o 7,40 proc. do 4,3 tys. osób. Natomiast udział tej stacji się nie zmienił, wynosząc nadal 0,07 proc.
Pogodowy kanał TVN Meteo w zeszłym miesiącu śledziło średnio 7 tys. widzów, czyli o 12,86 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast jego udział spadł z 0,14 proc. do 0,12 proc.
W maju 2014 roku najwięcej widzów na antenie TVP Info obejrzało „Teleexpress Extra” (864 tys. oglądających), w TVN24 hitem była „Kawa na ławę” (643 tys.), a w Polsat News - magazyn „Tak czy nie” (355 tys.).











