Coraz większa fragmentacja rynku telewizyjnego. „M jak miłość” hitem

W czerwcu br. wszystkie stacje z tzw. „wielkiej czwórki” odnotowały spadki oglądalności. Liderem w rynku telewizyjnym była TVP1, która jednocześnie zdominowała ranking top 20 najchętniej oglądanych programów.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w czerwcu 2015 roku należało do TVP1. Udział tego kanału względem czerwca 2014 roku zmniejszył się o 9,91 proc. i wyniósł 11,64 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję zajął Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 0,92 proc. do 10,73 proc. Podium uzupełnia TVN, który rok wcześniej był czwarty. Jego wynik w porównaniu do czerwca ub.r. zmalał o 1,08 proc. do 10,03 proc.

Z kolei na czwarte miejsce spadła TVP2 (8,18 proc.; w dół o 20,43 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 44,17 proc. w czerwcu 2014 roku do 40,58 proc. w czerwcu 2015 roku. Warto jednak podkreślić, że w czerwcu ub.r. TVP relacjonowało MŚ w piłce nożnej, stąd tak duże spadki Jedynki i Dwójki.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVP Info, którego udział wyniósł 3,60 proc., po wzroście o 3,75 proc. Natomiast plasujący się oczko niżej TV Puls zanotował wzrost wyniku o 8,71 proc. do 3,37 proc.

Warto również zwrócić uwagę na fakt, że po raz pierwszy w historii prowadzenia badań telemetrycznych, wszystkie spośród dwudziestu czołowych stacji miesięcznego rankingu, przekroczyły 1 proc. udziału w rynku telewizyjnym.

W grupie komercyjnej 16-49 pozycję lidera zajął Polsat, którego udział wyniósł tutaj 12,22 proc., po spadku o 1,45 proc.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował TVN. Jego wynik zwiększył się o 6,55 proc. do 11,38 proc. Taki wynik stacja ta zawdzięcza m.in. dzięki emisji „Na wspólnej” (rok temu w czerwcu serial już nie był pokazywany, a w tym roku będzie emitowany przez całe wakacje; więcej na ten temat).

Zaś na ostatnią lokatę podium spadła TVP1 (7,97 proc udziału; w dół o 29,96 proc.). Natomiast czwarta lokata należała do siostrzanej TVP2 (7,35 proc., w dół o 24,46 proc.).

W grupie 16-49 tuż za tzw. „wielką czwórką” znalazł się TV Puls, notujący tutaj wzrost o 16,67 proc. do 4,06 proc. udziału.

W czerwcu 2015 roku największą widownię zgromadził serial „M jak miłość” TVP2, którego najchętniej oglądany odcinek - pokazany 9 czerwca - oglądało 6,55 mln osób.

Drugie miejsce należało do serialu TVP1 - „Ranczo”, którego odcinek z 7 czerwca śledziło średnio 5,62 mln widzów. Podium uzupełnia „Na dobre i na złe” - serial ten 10 czerwca przyciągnął do TVP2 średnio 4,98 mln widzów.W zestawieniu 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 14 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Pięć lokat należało do programów TVP2, a jedna - do Polsatu.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]