SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Cyfra+ dwa razy więcej na reklamę niż Cyfrowy Polsat i N

W br. trzy największe telewizyjne platformy cyfrowe cennikowo przeznaczyły na reklamę (bez internetu) ponad jedną trzecią więcej niż rok wcześniej. O ponad 50 proc. wzrosły wydatki reklamowe Canal+ Cyfrowego i Cyfrowego Polsatu, za to spadły w przypadku platformy N.

Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że od stycznia do lipca br. cennikowe wydatki reklamowe (bez uwzględnienia internetu) trzech największych w Polsce telewizyjnych platform cyfrowych od stycznia do lipca br. wyniosły 103,45 mln zł. Oznacza to wzrost o 37,7 proc. w skali roku. Natomiast w internecie znane są tylko dane za I kwartał dla całego sektora mediów, książek, CD i DVD, który przeznaczył na reklamę online ok. 33 mln zł, czyli 6,8 proc. łącznych wydatków e-marketingowych w Polsce.

>>> UPC i Vectra więcej na reklamę, Netia trzy razy mniej

Ponad połowa tegorocznych wydatków reklamowych trójki platform cyfrowych przypada na Canal+ Cyfrowy, właściciela Cyfry+. W skali roku budżet firmy zwiększył się o 51,2 proc.

W reklamach Cyfry+ od dłuższego czasu występuje lemur Jedyny Taki mówiący głosem Borysa Szyca, przy czym w ub.r. kampanie z jego udziałem przygotowywała agencja Change Integrated, a od wiosny Canal+ współpracuje z Saatchi & Saatchi (przeczytaj o tym więcej). W tym roku Jedyny Taki występował m.in. w randce w ciemno (zobacz ten spot) i z gilotyną (zobacz to), reklamując bieżące promocje Cyfry+. Ponadto promował ofertę internetową platformy (przeczytaj więcej i obejrzyj spot), a obecnie występuje w kampanii Play, w którego ofercie pojawiły się kanały Cyfry+ (przeczytaj szczegóły i zobacz te reklamy).

>>> Telekomy więcej na reklamę: Orange 55 proc. w górę, ale Plus w dół

Jeszcze bardziej niż Canal+ Cyfrowy swoje wydatki reklamowe zwiększył w br. Cyfrowy Polsat - konkretnie o  89,4 proc. Cyfrowy Polsat reklamował przede wszystkim uruchomioną w czerwcu wspólnie z Polkomtelem telewizję mobilną (przeczytaj więcej i zobacz spot), a także dekodery pozwalające odbierać naziemną telewizję cyfrową (obejrzyj tę reklamę) i letnią obniżkę cen (zobacz szczegóły).

Z drugiej strony cennikowe wydatki reklamowe platformy N spadły w skali roku o 12,2 proc. Od jesieni ub.r. w reklamach platformy występują  „Eny”, animowane postacie nawiązujące do jej logo (zobacz pierwszy spot z nimi). Na początku br. platforma N prowadziła kampanię w stylistyce karnawałowej (zobacz szczegóły), a w kolejnych nawiązywała do Euro (więcej o tym) i Igrzysk Olimpijskich (zobacz więcej).

Cennikowe wydatki reklamowe telewizyjnych platform cyfrowych (bez internetu)
 I-VII.2012I-VII.2011
Canal+ Cyfrowy57 025 355 zł37 712 219 zł
Polsat Cyfrowy25 294 087 zł13 344 663 zł
platforma N21 128 412 zł24 065 274 zł
razem103 447 854 zł75 122 156 zł

Dołącz do dyskusji: Cyfra+ dwa razy więcej na reklamę niż Cyfrowy Polsat i N

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Matthew White
Apropo "n" to ostrzegałbym przed zbytnim zaangażowaniem się w pracę w tej firmie; choć firma jest nr 1 na rynku telewizyjnym w Polce, to muszę wam napisać kilka zdań na jej temat. W chwili obecnej jestem jeszcze jej pracownikiem, ale tylko do 30 września. Jak się okazuje kierownictwo firmy "nie ma jaj". Dosłownie, to są faceci, którzy utracili cnotę dawno temu, ale ich jajka zmniejszyły to wymiarów - 0,1 px. Rasistowskie poglądy jakie tam się propagują zasługują na pogardę i potępienie. Kłamstwo, głupota, zarozumialstwo, plugawa i fałszywa przyjaźń. Tacy są właśnie ludzie w "n". Może nie wszyscy i nie zawsze. Są też osoby miłe, ciepłe, które potrafią rozmawiać, jednakże trzymane w szponach systemu, który sam sobie stworzyli, nie potrafią się przyznać do prawdy. Brakuje im wiary i uczciwości w siebie samym. Ludzie tam pracujący, natrętnie dbają o zdrowie swoich współtowarzyszy w pracy, ale sami wymagają - może nie psychiatry (jak to sugerują, w swoich idiotycznych wywodach), ale na pewno odpoczynku, miłości i wiary. Tego ewidentnie im brakuje. Tyle, że miłość, która ich otacza jest chora. Oglądają porno strony, przeklinają, wywyższają się, nawet kiedy mają wiejskie pochodzenie. Istna głupota. Jeśli pochodzenie decyduje o wartości człowieka, to ja nie jestem Bogiem :) A jestem, tak więc ze szczęśliwym sercem piszę do was te słowa. Jeśli wierzycie, że warto pracować z właściwymi ludźmi - to najlepiej propagujcie Mormonizm i New Age. To są wyznania, które są warte największej uwagi, oczywiście oprócz judaizmów - aczkolwiek ten dotyczy samych Żydów. Kończąc tą wypowiedź, chciałbym wam jeszcze przekazać, żebyście pilnowali się, gdziekolwiek byście nie pracowali, bo tylko ludzie najwyższej świętości, są wyraźni i czyści, godni naśladowania i popierania w każdej sytuacji. Dedykuje tą wypowiedź, każdemu pracującemu, w tym i sobie :)

Pozdrawiam
Matthew White
odpowiedź
User
Matthew White
Apropo "n" to ostrzegałbym przed zbytnim zaangażowaniem się w pracę w tej firmie; choć firma jest nr 1 na rynku telewizyjnym w Polsce, to muszę wam napisać kilka zdań na jej temat. W chwili obecnej jestem jeszcze jej pracownikiem, ale tylko do 30 września. Jak się okazuje kierownictwo firmy "nie ma jaj". Dosłownie, to są faceci, którzy utracili cnotę dawno temu, ale ich jajka zmniejszyły to wymiarów - 0,1 px. Rasistowskie poglądy jakie tam się propagują zasługują na pogardę i potępienie. Kłamstwo, głupota, zarozumialstwo, plugawa i fałszywa przyjaźń. Tacy są właśnie ludzie w "n". Może nie wszyscy i nie zawsze. Są też osoby miłe, ciepłe, które potrafią rozmawiać, jednakże trzymane w szponach systemu, który sam sobie stworzyli, nie potrafią się przyznać do prawdy. Brakuje im wiary i uczciwości w siebie samym. Ludzie tam pracujący, natrętnie dbają o zdrowie swoich współtowarzyszy w pracy, ale sami wymagają - może nie psychiatry (jak to sugerują, w swoich idiotycznych wywodach), ale na pewno odpoczynku, miłości i wiary. Tego ewidentnie im brakuje. Tyle, że miłość, która ich otacza jest chora. Oglądają porno strony, przeklinają, wywyższają się, nawet kiedy mają wiejskie pochodzenie. Istna głupota. Jeśli pochodzenie decyduje o wartości człowieka, to ja nie jestem Bogiem :) A jestem, tak więc ze szczęśliwym sercem piszę do was te słowa. Jeśli wierzycie, że warto pracować z właściwymi ludźmi - to najlepiej propagujcie Mormonizm i New Age. To są wyznania, które są warte największej uwagi, oczywiście oprócz judaizmów - aczkolwiek ten dotyczy samych Żydów. Kończąc tą wypowiedź, chciałbym wam jeszcze przekazać, żebyście pilnowali się, gdziekolwiek byście nie pracowali, bo tylko ludzie najwyższej świętości, są wyraźni i czyści, godni naśladowania i popierania w każdej sytuacji. Dedykuje tą wypowiedź, każdemu pracującemu, w tym i sobie :)

Pozdrawiam
Matthew White
odpowiedź
User
adi
Kantar media? kto jeszcze czyta dane cennikowe???
odpowiedź