WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Cyfrowy Polsat z szerokopasmowym dostępem do internetu

Cyfrowy Polsat: internet szerokopasmowy od 1 zł miesięcznie

2010-02-02 A A A KOMENTARZE: 2 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Cyfrowy Polsat poszerzył swoją ofertę o szerokopasmowy internet w technologii HSPA+. Usługa obecnie oferowana jest osobno, ale już w II kwartale br. razem z telewizją i telefonią wejdzie w skład jednego pakietu.

- Startując z usługą dostępu do internetu zrobiliśmy kolejny krok w kierunku budowy kompetencji operatora multi play – podkreśla Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu.

W ramach promocji dla nowych i obecnych abonentów platformy cena za miesięczny abonament za dostęp do internetu wynosi 1 zł w przypadku 200 MB całkowitego transferu, 30 zł za 1,2 GB i 50 zł za 3,2 GB. Każdy kolejne 0,25 MB kosztuje 1 grosz (Cyfrowy Polsat ma nie ograniczać prędkości przesyłania danych po zużyciu puli z abonamentu). Promocyjna opłata aktywacyjna to 49 zł, zaś ceny modemu kształtują się między 1 zł a 469 zł i zależą od długości czasu trwania umowy (można ją podpisać na 12, 24 i 36 miesięcy) oraz od  wybranego pakietu.

Usługa internetowa dostępna jest także dla osób nie korzystających z oferty telewizyjnej – wtedy 200 MB kosztuje 29 zł miesięcznie, za 1,2 GB trzeba zapłacić kolejne 29 zł, a za 3,2 GB – 49 zł. W tej opcji opłata aktywacyjna to 49 zł, a cena modemu – 499 zł, ale nie ma minimalnego okresu zobowiązania.

Dodatkowo w ofercie internetowej znalazła się usługa „Limit Internet” dająca możliwość ustawienia miesięcznego limitu wydatków na internet na poziomie 40, 70, 100 lub 150 zł, po osiągnięciu którego usługa jest blokowana. Z kolei usługa „Limit+” daje możliwość podwyższenia wybranego limitu o kwotę 10, 25, 50 lub 100 zł. Bezpłatne komunikaty informacyjne i ostrzegawcze na bieżąco podają użytkownikowi stan wykorzystania pakietów.

Oferowana przez Cyfrowy Polsat usługa dostępu do internetu jest realizowana w oparciu o sieć budowaną przez firmę Sferia dla spółki Aero 2 w technologii HSPA+ i i z wykorzystaniem częstotliwości 900 MHz. Pozwala to na pobieranie danych z prędkością do 21 Mb/s, a wysyłanie – do 5,76 Mb/s, chociaż realna prędkość zależy od odległości od nadajnika, warunków pogodowych oraz liczby osób korzystających w tym czasie z usługi na danym terenie.  Użytkownikom oferowane są modemy USB MF668 firmy ZTE.

Szerokopasmowy Internet Cyfrowego Polsatu jest oferowany jako usługa domowa, z możliwością mobilności, co pozwala na korzystanie z usługi dostępu do internetu nie tylko w domu, ale także, np. w ogródku, na działce czy na wakacjach, po uprzednim sprawdzeniu zasięgu sieci.

W pierwszym etapie zasięgiem usługi zostanie objętych blisko 20 milionów osób i 40 procent populacji obecnych klientów Cyfrowego Polsatu. W zasięgu znajdą się nie tylko duże miasta, ale także mniejsze miejscowości, tereny podmiejskie i wiejskie, gdzie szczególnie dotkliwie odczuwalne są niedostatki infrastruktury stacjonarnej. Planowane są kolejne etapy rozwoju sieci, uwarunkowane zainteresowaniem usługą ze strony klientów.

Wraz z wprowadzeniem internetu, Cyfrowy Polsat zaproponował obecnym i przyszłym abonentom usługi telewizyjnej nową ofertę usług telefonii komórkowej bez telefonu. W ramach miesięcznego abonamentu w wysokości 1 zł klient otrzymuje 30 minut wymiennych na 90 sms-ów do wszystkich krajowych sieci komórkowych i stacjonarnych.

- Zamiast aparatu telefonicznego za 1 zł postanowiliśmy zaproponować abonament za 1 zł wraz z pakietem minut. To jedyna tak atrakcyjna oferta na rynku. Obecnie istnieje wiele możliwości zakupu aparatu telefonicznego w korzystnej cenie, a zdecydowana większość klientów Cyfrowego Polsatu ma już jakiś telefon. Dzięki ofercie bezterminalowej nie musimy uwzględniać w abonamencie kosztu subsydiowanego telefonu i dlatego możemy go zaoferować za symboliczną złotówkę, a usługi dodatkowe w atrakcyjnych cenach – mówi Dominik Libicki.

Jeszcze w tym tygodniu ruszyć ma ogólnopolska kampania usługi internetowej w telewizji. W kolejnym tygodniu ruszyć mają działania w mediach lokalnych w oparciu o prasę, radio i outdoor. Równolegle prowadzone są działania komunikacyjne skierowane bezpośrednio do bazy abonentów platformy.

Cyfrowy Polsat miał na koniec ub.r. 3,2 mln klientów usługi telewizyjnej.

Autor: Patryk Pallus / pp

Wiecej informacji: internet szerokopasmowy, Cyfrowy Polsat

Fotoreportaże

  reklama

Program TV

Zobacz więcej

NAJPOPULARNIEJSZE INFORMACJE

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej

Tylko u nas

Zobacz więcej

Blogi (476)

Dołącz do nas - załóż swojego bloga