Cyfrowy Polsat kupił Polkomtel. Powstał nowy lider rynku

Cyfrowy Polsat jest już właścicielem Polkomtela, właściciela sieci Plus. Transakcja sfinalizowana została 7 maja br. - Cyfrowy Polsat wraz z Polkomtelem jest liderem na polskim rynku medialno-telekomunikacyjnym - mówi Zygmunt Solorz-Żak.

pp
pp
Udostępnij artykuł:
Cyfrowy Polsat kupił Polkomtel. Powstał nowy lider rynku
Zygmunt Solorz

Sfinalizowanie transakcji polegało na przejęciu przez Cyfrowy Polsat spółki Metelem, kontrolującej pośrednio 100 proc. udziałów Polkomtel. Stało się to możliwe dzięki spełnieniu  warunków zawieszających. Chodziło o spłatę całości zadłużenia z tytułu umowy kredytu niepodporządkowanego z 2011 roku oraz zabezpieczonych obligacji niepodporządkowanych, zawarcie umowy ramowej z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju (EBOR), a także objęcia akcji nowej emisji przez wspólników Metelem Holding Company Limited. - Pozostały już tylko formalności w postaci rejestracji i wprowadzenia nowych akcji do obrotu na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie - mówi Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu.

- Cieszę się, że udało się w tak sprawny i efektywny sposób przeprowadzić tę transakcję. Jestem dumny, gdyż Cyfrowy Polsat staje się w ten sposób największą prywatną firmą w Polsce, zbudowaną od podstaw dzięki polskiemu, rodzimemu kapitałowi. Cyfrowy Polsat wraz z Polkomtelem jest liderem na polskim rynku medialno-telekomunikacyjnym i jestem przekonany, że połączony potencjał obydwu podmiotów pozwoli im tę pozycję umocnić - mówi Zygmunt Solorz-Żak, przewodniczący rady nadzorczej Cyfrowego Polsatu.

Grupa Cyfrowy Polsat wraz z Polkomtelem stała się jedną z największych polskich firm oraz wiodącą grupą medialno-telekomunikacyjną w regionie. Wyniki finansowe pro forma Cyfrowego Polsatu z Metelem za 2013 r. wynoszą: przychody - 9,6 mld zł, EBITDA - 3,9 mld zł, marża EBITDA - 40,6 proc., operacyjne przepływy pieniężne - 3,7 mld zł, a skonsolidowane zadłużenie netto - 2,9x EBITDA. Celem zarządu jest obniżenie ostatniego wskaźnika poniżej 2,5x dług netto/EBITDA do końca 2016 r.

Strategicznym celem połączonej Grupy jest maksymalizacja przychodów od klientów indywidualnych, dzięki oferowaniu klientom kompleksowego portfolio usług zintegrowanych. Jednocześnie zarząd oczekuje, że do końca 2019 r. zostaną zrealizowane synergie przychodowe i kosztowe w skumulowanej wysokości ok. 3,5 mld zł oraz finansowe  - w skumulowanej wysokości ok. 0,5 mld zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik  Polsatu dementuje

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik Polsatu dementuje

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"