Cyfrowy Polsat z 4,8 mld zł przychodów i 475 mln zł zysku netto

W I półroczu br. Grupa Cyfrowego Polsat zanotowała wzrost przychodów do 4,8 mld zł, a zysku netto do 475 mln zł. Spółki z Grupy świadczyły łącznie 16,4 mln usług telewizji, telefonii i internetu, nieco więcej niż rok wcześniej.

po
po
Udostępnij artykuł:
Cyfrowy Polsat z 4,8 mld zł przychodów i 475 mln zł zysku netto
Zygmunt Solorz

Z raportu finansowego wynika, że w II kwartale br. przychody Grupy Cyfrowy Polsat uplasowały się na poziomie 2,47 mld zł, czyli były o 41 proc. wyższe niż w analogicznym okresie ub.r. Jednak zeszłoroczne dane obejmują niepełne wyniki spółki Metelem Holding Company, właściciela sieci komórkowej Plus, które są konsolidowane od dnia 7 maja ub.r., czyli daty finalizacji jej zakupu przez Cyfrowy Polsat. Wyłączając ten efekt przychody spółki wyniosłyby 838 mln zł po wzroście o 6  proc.

Zysk operacyjny Grupy w okresie od kwietnia do czerwca br. wyniósł 583,5 mln zł w porównaniu do 397,6, mln zł w analogicznym okresie ub.r. Z kolei wskaźnik EBITDA uplasował się na poziomie 977 mln zł po wzroście o 38 proc.

Cyfrowy Polsat odnotował w II kwartale br. 305,4 mln zł skonsolidowanego zysku netto względem 132,1 mln zł zysku rok wcześniej. Był to wynik wyższy od średniej oczekiwań analityków, wynoszącej 230 mln zł.

W całym I półroczu br. przychody Grupy Cyfrowego Polsatu wyniosły 4,8 mld zł, względem 2,47 mld zł w I półroczu ub.r. Natomiast zysk netto w tym okresie poszedł do góry o 106,4 proc. do 475,3 mln zł.

Na koniec II kwartału br. Grupa Cyfrowy Polsat miała 16,35 mln RGU, czyli aktywnych usług generujących przychody, co oznacza wzrost o 0,6 proc. względem I kwartału ub.r.

Liczba usług płatnej telewizji na dzień 31 czerwca br. wyniosła 4,37 mln i była o 2,8 proc. wyższa rok do roku. Był to skutek istotnego wzrostu liczby świadczonych usług multiroom o 14,9 proc. do 886 tys. Oznacza to, że z płatnej telewizji Cyfrowego Polsatu korzysta cały czas ok. 3,5 mln abonentów.

Grupa na koniec II kwartału 2015 roku miała też 6,52 mln RGU telefonii komórkowej (spadek o 1,9 proc.) i 1,48 mln RGU internetu (wzrost o 32,1 proc.). Z kolei liczba klientów usług kontraktowych ogółem wyniosła 5,99 mln, o 3,7 proc. mniej niż rok wcześniej.

Średnie ARPU (przychód) na klienta w segmencie usług kontraktowych w II kwartale br. wyniosło 87 zł (wzrost o 2 zł), wskaźnik churn uplasował się na poziomie 10,1 proc. (wzrost o 1,3 pkt. proc.), zaś wskaźnik nasycenia RGU na jednego klienta wzrósł z 1,93 do 2,07.

Natomiast liczba RGU usług przedpłaconych Cyfrowego Polsatu na koniec II kwartału 2015 uplasowała się na poziomie 3,97 mln, po spadku względem II kwartału 2014 roku o 6 proc.

Od momentu uruchomienia w połowie lutego 2014 roku do końca II kwartału br. z oferty smartDOM skorzystało 791 tys. klientów, którzy korzystali łącznie z 2,41 mln aktywnych usług. W okresie od kwietnia do czerwca br. przyrost liczby usług w ramach programu smartDOM wyniósł  184 tys.

Na koniec czerwca br. udział długu Grupy Cyfrowy Polsat do wskaźnika EBITDA za 12 miesięcy wyniósł 3 x.

RGU  (Revenue Generating Unit) - Pojedyncza, aktywna usługa płatnej telewizji, dostępu do Internetu lub telefonii komórkowej, świadczona w modelu kontraktowym lub przedpłaconym.Klient - Osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadającą osobowości prawnej, posiadająca co najmniej jedną, aktywną usługę świadczoną w modelu kontraktowym.ARPU kontrakt - Średni miesięczny przychód od Klienta wygenerowany w danym okresie rozliczeniowym (uwzględnia przychody z interconnect).ARPU pre-paid - Średni miesięczny przychód od RGU pre-paid wygenerowany w danym okresie rozliczeniowym (uwzględnia przychody z interconnect).Churn - Rozwiązanie umowy z Klientem w drodze wypowiedzenia, windykacji lub innych działań, skutkujące tym, że po skutecznym rozwiązaniu umowy, Klient nie posiada żadnej aktywnej usługi świadczonej w modelu kontraktowym.Wskaźnik churn prezentuje stosunek liczby klientów, którym dezaktywowano ostatnią usługę (w drodze wypowiedzenia, jak i dezaktywacji w wyniku działań windykacyjnych lub z innych przyczyn) w okresie ostatnich 12 miesięcy do średniorocznej liczby klientów w tym 12 miesięcznym okresie.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele