Cyfrowy Polsat z 9,82 mld zł wpływów i 1,16 mld zł zysku, milion klientów SmartDomu

W 2015 roku Grupa Cyfrowy Polsat zanotowała wzrosty przychodów ze sprzedaży i zysku netto - odpowiednio do 9,82 mld zł i 1,16 mld zł. Zwiększyła się liczba sprzedanych usług internetu i płatnej telewizji, a zmalała - telefonii komórkowej. Liczba klientów SmartDomu osiągnęła milion.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Cyfrowy Polsat z 9,82 mld zł wpływów i 1,16 mld zł zysku, milion klientów SmartDomu
Zygmunt Solorz

Wpływy Grupy Cyfrowy Polsat wzrosły w skali roku z 7,41 mld zł do 9,82 mld zł, czyli o 32,6 proc., a koszty operacyjne - z 5,98 mld zł do 7,87 mld zł, czyli o 31,6 proc. Większość przychodów stanowiły wpływy detaliczne od klientów (6,55 mln zł), natomiast wpływy Grupy Polsatu z reklam i sponsoringu osiągnęły wartość 1,04 mld zł, o 8,6 proc. więcej niż w 2014 roku.

Zysk operacyjny firmy wyniósł w ub.r. 1,98 mld zł (wobec 1,44 mld zł rok wcześniej), a zysk netto - 1,16 mld zł (wobec 292,5 mld zł rok wcześniej). Natomiast wynik EBITDA spółki wzrósł rok do roku z 2,74 mld zł do 3,68 mld zł.

- Przede wszystkim cieszę się, że proces konsolidacji Grupy postępował zgodnie z planem i założeniami. Nastąpiła już niemal całkowita integracja operacyjna, organizacyjna i strukturalna Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu, dzięki czemu Grupa będzie mogła skupić się już wyłącznie na realizacji strategii i celów biznesowych - komentuje Zygmunt Solorz-Żak, przewodniczący rady nadzorczej Grupy Cyfrowy Polsat. - Bardzo ważnym i przeprowadzonym z sukcesem projektem, który dobiegł końca 29 stycznia bieżącego roku, był proces refinansowania dotychczasowego zadłużenia Grupy, który przyniesie oszczędności odsetkowe w wysokości ok. 400 mln zł rocznie, a także większą elastyczność i bezpieczeństwo działania, uproszczoną strukturę zadłużenia oraz dobre perspektywy dalszego rozwoju Grupy - dodaje.

Wartość bilansowa zadłużenia netto Grupy Cyfrowy Polsat na koniec ub.r. wynosiła 10,86 mld zł.

grafika

Na koniec ub.r. Grupa Cyfrowa Polsat świadczyła swoim klientom indywidualnym i biznesowym 16,47 mln usług abonamentowych i przedpłaconych, o 0,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Liczba usług abonamentowych wzrosła o 2,2 proc., do 12,61 mln (co stanowiło 76,6 proc. wszystkich, o 1,7 pkt proc. więcej niż na koniec 2014 roku), natomiast liczba usług przedpłaconych zmalała o 6,8 proc., do 3,85 mln.

W segmencie abonamentowym zwiększyła się liczba sprzedanych usług płatnej telewizji (o 2,5 proc., do 4,5 mln) i internetu (o 16,6 proc., do 1,59 mln), a spadła w przypadku telefonii komórkowej (o 1,1 proc., do 6,52 mln). Średni miesięczny przychód na klienta (ARPU) całym ub.r. wyniósł 87,3 zł, o 1,6 proc. więcej niż rok wcześniej, a wskaźnik odpływu klientów osiągnął wartość 10 proc., po wzroście o 0,9 pkt proc.

W segmencie przedpłaconym liczba sprzedanych usług telewizji zmalała do 32 tys. (czyli aż o 74 proc.), a telefonii komórkowej - do 3,59 mln (o 5,3 proc.). Natomiast liczba usług internetu zwiększyła się o 5,9 proc., do 231,3 tys. Średnie miesięczne wpływy ze sprzedanej usługi wynosiły 18,3 zł, o 3,4 proc. więcej niż rok wcześniej.

Z programu rabatowego SmartDom na koniec ub.r. korzystało 1,02 mln klientów (wobec ok. 900 tys. na koniec trzeciego kwartału ub.r. i 569 tys. na koniec 2014 roku), którzy mieli łącznie wykupionych 3,04 mln usług. - Mogę jednoznacznie stwierdzić, że smartDOM nie tylko sprawdza się jako nasza odpowiedź na dynamicznie zmieniające się otoczenie rynkowe i oczekiwania konsumentów, ale jest także ważnym elementem budowania naszej przewagi konkurencyjnej - podkreśla Tobias Solorz, prezes Grupy Cyfrowy Polsat.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online