WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Na Facebooku w Polsce kobiety bardziej zainteresowane stałymi związkami, częściej myślą o weselu (infografika)

Czaty z celebrytami nowym narzędziem dla marek na Facebooku

2014-10-22 A A A KOMENTARZE: 0 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Facebook wprowadził nową usługę, dzięki której marki mogą na swoich profilach wprowadzić czaty z muzykami, aktorami i bohaterami popularnych programów telewizyjnych.

Czaty z celebrytami nowym narzędziem dla marek na Facebooku

Nowe narzędzie zostało wprowadzone przez Facebook przy wsparciu platformy marketingowej BumeBox, która wcześniej uruchomiła dla Twittera rozwiązanie pozwalające na prowadzenie sesji pytań i odpowiedzi pomiędzy znanymi postaciami, a użytkownikami serwisu.

Wśród pierwszych klientów, którzy zdecydowali się wykorzystać nową platformę komunikacji z odbiorcami znalazła się stacja VH1, Discovery Channel oraz Sony Masterworks. Ta ostatnia firma wykorzystała czaty w kampanii promującej nowy album Jackie Evancho, gwiazdy amerykańskiej odsłony telewizyjnego show „Mam talent!”. Sesja pytań i odpowiedzi udostępniona na Facebooku wygenerowała o ponad 700 proc. więcej komentarzy na profilu piosenkarki niż wszystkie posty umieszczone na jej profilu w 2014 roku.

Za pomocą nowego narzędzia promowanie reality show „Szybcy i wściekli” rozpoczęła także sieć Discovery Channel. W sesji pytań i odpowiedzi na Facebooku wystąpiła jedna z bohaterek programu - Christie Brimberry. Dzięki temu liczba polubień profilu Discovery Channel wzrosła do ponad 29 mln.

Julie Ask, analityk w firmie Forrester Research zwraca jednak uwagę na to, że w wypadku zastosowania czatów ze znanymi postaciami zarówno Twitter, jak i Facebook mają swoją specyfikę. Komentarze na Facebooku bazują na popularności i nie są ułożone chronologicznie, co może utrudniać śledzenie konkretnych wątków. - Dlatego marki powinny używać jednocześnie Twittera i Facebooka do komunikacji z odbiorcami i przekazywania innych treści nadających się dla użytkowników każdego z tych serwisów - powiedziała Ask serwisowi Adweek. - Marki powinny też stale poszukiwać nowych platform pozwalających na skuteczną promocję - dodała.

Eksperci zwracają uwagę na to, że coraz większa liczba marketerów zwraca uwagę na nowe aplikacje i serwisy społecznościowe, takie jak Snapchat czy Whisper jako alternatywę dla powszechnie znanych platform społecznościowych. Mówił o tym także cytowany przez Wirtualnemedia.pl Yuri Drabent podczas konferencji Digital Lifestyle (więcej na ten temat).

Autor: ps

Wiecej informacji: Facebook, marki na Facebooku, czat

Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia